האם אורקל "תטיס" את המכונית העל-קולית למהירות שיא של מעל 1600 קמ"ש?

אורקל הצטרפה כשותפת ענן בפרויקט המכונית העל-קולית Bloodhound לשבירת שיא המהירות היבשתית. הפרויקט נותן השראה לגידול גלובלי במספר התלמידים הלומדים מקצועות מדעים וטכנולוגיה ומכוון לשבירת מחסום ה-1,000 מייל בשעה. נתוני חיישנים בזמן אמת יסייעו למפתחי Bloodhound למטב באופן רציף את ביצועי המכונית העל-קולית.

המכונית העל קולית של Bloodhound. צילום: DANIEL JONES.
המכונית העל קולית Bloodhound SSC. צילום: DANIEL JONES.

פרויקט Bloodhound ('כלב צייד') חבר לאורקל Oracle במטרה לשבור את שיא המהירות היבשתית ולהעניק השראה לדורות הבאים של מדעני ומהנדסי העתיד.

כשותפת הענן החדשה של Bloodhound תספק אורקל טכנולוגיה אשר תסייע ל-Bloodhound לאסוף ולנתח נתונים מלמעלה מ-500 חיישנים המותקנים על המכונית העל-קולית SSC (קיצור של Super Sonic Car) ולשדר אותם לכיתות לימוד ברחבי העולם. מידע זה יעניק לסטודנטים נקודת מבט חדשה על האופן בו הטכנולוגיה תטיס את כלי הרכב היבשתי המהיר ביותר לעבר שיא של 1,000 מייל בשעה (מעל 1600 ק"מש).

מאמץ הנדסי בולט זה, יעזור למורים לעודד תלמידים ללמוד את מקצועות המדעים, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM). הפרויקט הפך כבר למשאב STEM מוביל, עם למעלה ממאה אלף תלמידים העוסקים בפעילויות הקשורות ל-BLOODHOUND בבתי הספר באנגליה מדי שנה. מיליונים נוספים ברחבי העולם עוקבים אחר הפרויקט, ומספר זה צפוי לגדול משמעותית, כאשר המכונית תחל את מבחני המסלול השנה.

מנהל פרויקט Bloodhound, ריצ'רד נובל: "מרוצי התעופה והחלל של שנות ה-60 עודדו גל של אנשים צעירים לשאוף לקריירה בתחומי המדעים וההנדסה, ואנו מקווים כי ל-Bloodhound תהיה השפעה זהה בתקופה בה קיים מחסור חמור בבעלי כישורים טכניים. אנו רוצים שסטודנטים יחושו שהם נמצאים ממש שם איתנו, במרוץ שלנו לכיוון ה-1,000 מייל בשעה. שיתוף הפעולה עם Oracle יאפשר לנו לקיים את ההבטחה הזו."

הטכנולוגיה של Oracle לא רק מסייעת ל-Bloodhound להניע את התכנית החינוכית שלה; היא תסייע גם למהנדסים של התכנית למטב את ה-Bloodhound SSC לצורך הנסיון לשבירת השיא. המבט בזמן אמת על ביצועיהם של רכיבים וטכנולוגיות שונים ברכב יאפשר לצוות של Bloodhound לזהות ולטפל במהירות בבעיות טכניות שונות אשר ייווצרו במהלך המרוץ לעבר ה-1,000 מייל בשעה.

החשיפה הגדולה הראשונה של טכנולוגיה זו תתקיים באוקטובר, המועד בו מתוכנן מבחן ה-200 מייל לשעה הראשון של ה-Bloodhound SSC בניוקוויי, קורנוול (Cornwall).

ג'ון אייבל, מנהל פרויקט Bloodhound ב-Oracle, אמר: "המהות של פרויקט Bloodhound היא לנוע מהר ביותר מדרך אחת. המהנדסים בצוות יזדקקו לנתונים מהירים ולתובנות מהירות אף יותר על מנת לכוון במדויק אב-טיפוס של רכב ייחודי המותח את גבולות התכן הממוחשב וטכנולוגיית החומרים. הפתרונות שלנו יספקו את הבסיס לתובנות אלה במהלך השנתיים הבאות. אנו מצפים כי פרויקט Bloodhound יקבע רף חדש לחוכמה, לכושר ההמצאה, ולמהירות האנושיים, תוך קידום לימוד מקצועות המדעים והטכנולוגיה ברחבי העולם."

Oracle מצטרפת לשותפות נוספות בצוות, בהן: Castrol, רולס רויס, רולקסNammo ,, MTN,  קבוצת האחזקות Zhejiang Geely, ועוד שותפים וספקים טכניים רבים.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

15 תגובות

  1. אבי
    אנשים לא מרגישים 0.17 מעלות. הם כן רואים נסיגה של קרחונים ועונת שלג קצרה יותר. הם כן רואים את הלבנת שוניות האלמוגים והעלמות הקוטב הצפוני.

    אבי, אתה תחיה חיים נהדרים. הנכדים שלנו לא כל כך.

  2. חיים ש.
    גם ספורט (צפייה בספורט) וגם אומנות זה בזבוז אדיר. בוא נסגור את התקשורת, את ליגות הספורט ואת כל המוזיאונים. ספרות יפה ? מי צריך את זה?

    טוב שפולטון, סטבנסון, פורד, האחים רייט וגודארד לא קראו את השטויות שלכם. אחרת, היינו עדיין עם סוסים ועגלה. ..

  3. זה הטימטום בהתגלמותו. זה שהם מבזבזים את כספם של הפרירים שלא מתים ורק מתחלפית זה בסדר.
    כלי רכב תפקידו להסיע אנשים וסחורות מנקודה א' לנקודה ב'. יש תחום שינוע אופטימלי לכל טווח ולכל זמן.
    האופאימיזציה בערך לשינוע כדלקמן: עד קילומטר – רגלית. 2-5 אופנים. 5-15 מונית או רכב פרטי. 15-300 רכבת.
    300-ומעלה מטוס (סוג המטוס והמהירות לפי שיקול הנוסע). אין כל סיכוי כי מכונית המהירה ממטוס תהיה יעילה.
    ביפן, יש רכבות במהירות עד 400 קמ"ש. מעבר לכך אין כל יעילות או יתרון.
    מומחים בדקו את זה. טימטום כבר אמרתי?

  4. לאבי.
    כמה פופוליזם!
    לא תמצא כמעט חוקרי סרטן שמתלוננים על מחסור בתקציבים… חקר הסרטן קיבל מיליארדים על מיליארדים וגם הרבה מחלות אחרות ארורות מקבלות דיי ויותר, כסף זה ממש לא הבעיה.
    עצם זה שאתה חושב שהמכונית הזו זה רק שואו אוף מעיד על חוסר ההבנה שלך באתגרים הטכנים והטכנלוגיים שהמהנסים מנסים להתגבר עליהם. שבירת שיא המהירות זה רק האמצעי ולא המטרה. כמו שניסים כבר אמר לך, גם הנחיתה על הירח הייתה לראשונה 'שואו אוף'. האנושות מבזבזת כספים על דברים ככ הרבה יותר מיותרים ואתה מתעסק ברכב הזה כי הראייה שלך שטחית להחריד

  5. בקשר למכונית ולביזבוזים .
    גם אורקל יכולה להיות מושפעת מהציבור ולבזבז את הכסף המיותר שלהם במקום על מכוניות מהירות אלא על חקר הסרטן או עזרה למיסכנים ופרויקטים שמועילים לחברה האנושית.
    אני לא אומר שאפשר או שצריך לכפות עליהם משהו, רק לא חושב שצריך למחוא להם כפיים כשהם עושים שו-אוף מיותר ראוותני בזבזני ומזהם סביבה כזה.

  6. לניסים
    קודם כל אני לא רואה בעיה במי שמשנה את דעתו, או מודה בטעיות שלו ואדם שמודה בטעותו משנה את דעתו לפי האמת שמתגלה לו זה לא חסרון – אלא יתרון גדול.
    שנית במקרה בנושא ההתחממות הגלובלית אני לא שיניתי את דעתי , אני חושב שלא הבנת מה שכתבתי אולי כי לא קראת בעיון מה שכתבתי.
    שלישית בגלל שיש המון תעמולה ודיבורים על התחממות גלובלית, אנשים מספרים להם כל הזמן על התחממות גלובלית ירגישו חם יותר רק בגלל זה.
    זה כמו שבשנות השישים מרוב סיפורים וסרטים של מדע בדיוני ודיבורים על חייזרים ועבמים אנשים התחילו לראות עבמים.
    אף אדם לא יכול להרגיש שינוי טמפרטורה של 0.17 מעלות , אפילו לא בשניה – לא כל שכן בעשר שנים.
    ושוב אני לא טוען שאין התחממות , יש התחממות, והיא בגלל עלית ריכוז ה CO2 באויר וכנראה בגלל פליטת CO2 ע"י האדם – אבל זה יכול להשפיע כמו שמציגים את זה, לא כל מה שקורה בעולם זה בגלל ההתחממות הזאת, ויש המון זיהומים סביבתיים הרבה יותר גרועים מזה שמסכנים אותנו.

  7. אבי
    שוב הפוליקה בגרוש שלך? אורקל היא חברה פרטית. היא לא ביקשה כסף מאף אחד. אדם שקונה מניות של חברה לוקח על עצמו אחריות מסויימת. גם זה לא בסדר?

  8. אבי
    הבעיה היא שכל הזמן אתה משנה את "דעתך". ואתה גם לא מבין כמה גדול השינוי באקלים. יצא לי לדבר עם עשרות אנשים מבוגרים בכל העולם – צפון קנדה, מזרח אסיה, מזרח ומערכב אוסטרליה, רוסיה, הרבה מדינות בארה"ב (כולל הוואי ואלסקה), רוסיה, מספר מדינות באירופה, צפון ודרום אפריקה – וראה זה פלא!!! כולם מספרים לי שיש שינוי באקלים. האנשים האלה הם בעיקר חקלאים והם מספרים על שינויים בעבודה שלהם בעיקבות ההתחממות. למשל – בכל מקום שבדקתי, מספר ימי השלג ירד משמעותית (אפילו באוסטרליה).

    פוליטיקה היא הכלי של האדם לשנות דברים במדינות דמוקרטיות. אתה גם לא מאמין בדמוקרטיה?

  9. אני מאמין שיש התחממות הגלובלית.
    אבל אני לא מאמין לפניקה ולצורך בתעמולה שעושים סביב זה, לא מסכים לסדר העדיפות שזה מקבל על נושאים אחרים ומזהמים אחרים , ומתנגד לפוליטיזציה של זה.
    וכלכך הרבה פעמים כתבתי את זה שאתה כבר אמור לדעת את הדעה הזאת שלי .

  10. אלה לא חברות פרטיות, אלא חברות בע"מ ציבוריות, כסף שמגוייס בבורסה ישירות או בעקיפין מקרנות הפנסיה שלנו … וכשחברה כזאת פושטת רגל היא מבקשת עזרה מהמשקיעים ותספורות מהבנקים ומהממשלות…ולכן זה ממש לא כסף פרטי.
    חוץ מזה שאני לא מחפש לקבוע, אני חושב שאי שיתוף פעולה, אדישות לפרויקט כזה, מה שנקרא "חוסר עניין לציבור" והבעת דעות כמו שאני הבעתי כאן , יכול בעקיפין לגרום לחבורה הזאת ולאחרות להשקיע בדברים יותר מועילים לאותו ציבור, שזה גם אנחנו.

  11. ביזבוז זה רע.- למשל את כל הכסף שהשקיעו בזה יכלו להשקיע בחקר הסרטן.
    וזה גם תורם להתחממות הגלובלית.
    חוץ מזה כשהתחילו את הטיסות לחלל דווקא חשבו שזה יועיל לאנושות, ושכן יהיה אפשר לגור על הירח או על מאדים – ז'ול וורן כתב על הטיסה לירח כבר באלף שמונה מאות ומשהו.

  12. אבי
    אף אחד לא התכוון שנגור על הירח, אבל בזכות תוכנית החלל בשנות השישים יש לנון המון טכנולוגיות חדשות ושימושיות.

    חוץ מזה – מה שמושך אנשים חכמים זה אתגרים. מה רע בזה?

  13. ממילא אי אפשר לנסוע במהירות כזאת בלי להתרסק על משהו.
    זה ממש סתם פרויקט מיותר לא יהיה לעולם ישים ולא ילמדו ממנו כלום …
    מה יש בזה חוץ ממנוע של מטוס שמורכב על גלגלים ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן