כמעט 20 שנה לאחר השבתת הקונקורד יש לו יורש קטן – מטוס מנהלים על קולי

בואינג חברה ל Aerion ותסייע לה בפיתוח מטוס על קולי חדש * מהירות המטוס תגיע ל-1.4 מאך – כ-70% מהר יותר מהמטוסים הקיימים היום – ותקצר את זמן הטיסות הטרנסאטלנטיות בכ-3 שעות

מטוס המנהלים העל-קולי Aerion_AS2 הנמצא בפיתוח. צילום יח"צ, בואינג
מטוס המנהלים העל-קולי
Aerion_AS2 הנמצא בפיתוח. צילום יח"צ, בואינג

יצרנית המטוסים בואינג, מכריזה על תחילתו של שיתוף הפעולה עם חברת Aerion המפתחת את "הדור הבא" של טיסות על קוליות. במסגרת ההסכם, בואינג תבצע השקעה משמעותית במטוס הAS2 של Aerion ותתמקד בהאצת הפיתוחים הטכנולגים ועיצובו של המטוס העל קולי החדש,  אשר יהווה פריצת דרך ויהיה למטוס המנהלים העל קולי הראשון בשוק התעופה.

חברת בואינג תספק משאבים בתחום ההנדסה, הייצור וטיסות המבחן עבור המטוס החדש. כמו כן, תעניק ייעוץ אסטרטגי לחברת Aerion לטובת כניסתה לשוק. מטוס הAS2 עתיד להגיע למהירות של 1.4 מאך או כ-1,000 מיילים בשעה. מהירות המטוס החדש תהיה גבוהה ב 70% ממטוסי המנהלים הקיימים היום. מטוס הAS2  יקצר את זמן הטיסות הטרנאסאטלנטיות בכ-3 שעות, ובמקביל יעמוד בכל התקנות הסביבתיות. הטיסה הראשונה של המטוס מתוכננת להתבצע ב-2023.

סטיב נורדלוד, סגן נשיא ומנהל פרוקייט Boeing NeXt אמר כי: "בואינג מובילה מהפך בתחום התחבורה העולמית, אשר יחבר את העולם בבטיחות ובמהירות שלא נראתה כמותה מעולם". עוד הוא הוסיף, "מדובר בהחלטה אסטרטגית ומחושבת שמטרתה להשקיע בטכנולגיות עילית שישפרו את תחום הטיסה העל קולי."

חברת Aerion אשר הוקמה בשנת 2003, במטרה לייעל טכנולוגיות אווירודינאמיות למטוסים על קוליים. בשנת 2014 הציגה Aerion את עיצובו של מטוס המנהלים העל הקולי  AS2בעל ה-12 מושבים וב- 2018 חשפה החברה את מנועי הסילון  GE Affinity אשר ישמש את מטוס הAS2.

טום וייס, יו"ר ונשיא חברת Aerion אמר כי: "אנו מגדירים מחדש את התעופה העל קולית, עם החזרתו המוצלחת והבטוחה של המטוס העל קולי."  עוד הוסיף וייס "הAS2 יהווה תו תקן עתידי בתחום הטיסות העל קוליות. ביחד עם בואינג, אנו נייצר מטוס מהיר יותר ומחובר יותר, שייוצר על ידי המוחות האנושיים הטובים ביותר."

פרוייקט Boeing NeXt, פועל בשיתוף פעולה עם חברות רבות, לצד גורמים רגולטורים, לטובת יצירה של סביבה תחבורתית חדש. Boeing NeXt מפתחת ומובילה פרויקטים פורצי דרך בתחום תרבות התחבורה במרחבים האורבניים, האזוריים והגלובאליים, כמו למשל את כלי הטייס האוטונומי שפותח על ידי החברה.

מנוע הסילון של המטוס העל-קולי Aerion AS2. צילוום יח"צ
מנוע הסילון של המטוס העל-קולי Aerion AS2. צילוום יח"צ
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

3 תגובות

  1. המתחרה BOOM מתכננת מטוס עלקולי שיוכל להוביל 55 איש ולחצות את האוקיינוס השקט במהירות של מאך 2.2, לשייט בגבהים של כ-20 ק"מ ובמחירי כרטיסים של מחלקת עסקים. זה כנראה ממצה את ההיתכנות הטכנולוגית-כלכלית של מטוסי נוסעים בסביבה רוויית תחרות, כשכבר ברור לכולם שמרבית הנוסעים מעדיפים לשלם פחות עבור הטיסה, על חשבון הרבה רכיבי זמן או נוחות או איכות השירות.

  2. לא רלוונטי , זה קטן מידי וזה רק לעשירים , דברו איתי כשמטוס כזה יוכל לשנע 100 איש לפחות וגם להגיע למסלול סביב כדור הארץ ממש כמו מעבורת חלל .

    יום טוב .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן