הישג לנבחרות הישראליות באולימפיאדות המדעים: מדליית זהב בפיזיקה, 7 מדליות כסף במתמטיקה ובפיזיקה ו-2 מדליות ארד

השר בנט: “נגביר את המאמצים בקידום מצוינות במתמטיקה ובמדעים”

נבחרת הפיזיקה, עם המדליות, באינדונזיה. צילום: ניצן ארצי, באדיבות משרד החינוך.

הישג למשלחות הישראליות שיצאו לאולימפיאדות בינלאומיות בתחומי המדעים, במתמטיקה ובפיזיקה. נציגי הנבחרות תפסו את המקומות הראשונים, עם מדליית זהב בפיזיקה, 3 מדליות כסף במתמטיקה, 4 מדליות כסף בפיזיקה, ושתי מדליות ארד במתמטיקה.

האולימפיאדה במתמטיקה התקיימה בריו דה ז’נרו שבברזיל, והשתתפו בה נציגים מ-115 מדינות, מספר שיא של מדינות משתתפות. האולימפיאדה בפיזיקה התקיימה באינדונזיה, והשתתפו בה נציגים מ-84 מדינות.

חברי המשלחות נבחרים לאחר מיון וסינון, מתוך מעל 10,000 תלמידים שמשתתפים בסדרת תחרויות המתקיימות בארץ, ולאחר בחינות ומערך סינונים רחב. מתוכם נבחרים כ-30 תלמידים לכל נבחרת, ומתוכם נבחרו שישה לנבחרת המתמטיקה, וחמישה לנבחרת הפיזיקה, כדי שיצגו את ישראל.

חברי המשלחות עברו הכנה מאומצת לתחרויות הבינלאומיות, במשך חודשים רבים. נבחרת המתמטיקה עברה כמו כן הכשרה באוניברסיטת ת”א, במחלקה למדעים מדויקים, בהנחייתו ובאימונו של מר לב רדיזיולוובסקי וצוות מדריכים בוגרי האולימפיאדות משנים עברו.

התכנית מתקיימת בחסות משרד החינוך, מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע. שר החינוך נפתלי בנט ברך את חברי הנבחרות ואמר: “זהו אות כבוד לישראל. נגביר את המאמצים בקידום מצוינות במתמטיקה ובמדעים, מה שבונה עתיד חזק לישראל”.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “מערכת החינוך מקדמת יזמות וחדשנות, ותפקידנו לתת את כל הכלים הנדרשים כדי שישראל תמשיך להוביל חשיבה מדעית פורצת דרך. החינוך המדעי מוכיח את עצמו – נמשיך לקדם מצוינות במדעים, לצד טיפוח היזמות וחשיבה מחוץ לקופסה”.

התלמידים מדווחים שהם נרגשים מהחוויה הבינלאומית ומהמפגש עם טובי המוחות מקרב בני נוער מכל קצוות תבל. האירוע היה בלתי נשכח, מקצועי ומאורגן למופת, חם ומקרב לבבות, המטשטש כל מכשול פוליטי ומדבר בשפה בינלאומית, שפת המדע המשותפת לכולם.

האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים מהווים התחלה של קשרים אקדמיים שנמשכים שנים לאחר האולימפיאדה והופכים לימים למחקרים משותפים של מדענים מכל קצוות עולם, מחקרים  פורצי דרך בתחומם התורמים לאנושות כולה.

הישגי נבחרת ישראל בפיזיקה:

יונתן הדס מתיכון איילון חולון  – מדליית זהב

ינאי ביטמן מתיכון עירוני ד’ תל אביב – מדליית כסף

דנה זיידמן מעתיד למדעים לוד– מדליית כסף