המטוס העל-קולי המתוכנן יוכל להגיע לניו יורק בשש וחצי שעות מטוקיו, בהשוואה ל-13 שעות במטוסים רגילים
סוכנויות הידיעות
חברות יפניות וצרפתיות ישתפו פעולה כדי לפתח מטוס על-קולי מסחרי אשר למעשה יחליף את הקונקורד וישפר את ביצועיו. הקונקורד הפסיק לטוס באוקטובר 2003 בשל מספר סיבות, בהן עלויות גבוהות של דלק וחשש של נוסעים מפני תאונות, בעקבות ההתרסקות בפריס, בין היתר.
שר המסחר היפני אמר אמש בטוקיו, כי החברות יבחנו דרכים להפחית ברעש המטוס ובמשקלו כדי שיוכל לטוס מהר יותר ממהירות הקול. דובר חברת Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co כי יצרנית המטוסים הגדולה ביותר של יפן "תהיה מעורבת במחקר המנוע".
צרפת ובריטניה השקיעו כ-30 מיליארד דולר מ-1956 ועד 1076 בפיתוח הקונקורד. את טיסתו המסחרית האחרונה ביצע הקונקורד באוקטובר 2003. הקונקורד יכל להגיע מלונדון לניו יורק בפחות משלוש שעות, בהשוואה לשמונה שעות במטוסים אחרים. המטוס העל-קולי המתוכנן יוכל להגיע לניו יורק בשש וחצי שעות מטוקיו, בהשוואה ל-13 שעות במטוסים רגילים.
ידען התעופה
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~207690950~~~142&SiteName=hayadan