סיקור מקיף

עתיד מיומנויות האמנים בעולם של בינה מלאכותית

מה קורה כשמבקשים מבינה מלאכותית לדמיין את הדרך בה ייראו מוצרים חדשים?

מה קורה כשמבקשים מבינה מלאכותית לדמיין את הדרך בה ייראו מוצרים חדשים?

הכתב הטכנולוגי מייק האסאבלה ביקש ממנוע הבינה המלאכותית DALLE-2 להפיק עבורו תמונות של הדרך בה כלי בית היו נראים אילו טסלה הייתה מייצרת אותם. התוצאות לפניכם: בצבע אדום בוהק ועם שילוב של אורות ניאון ומראה עתידני. כלומר, מלבד הרובוט, שנראה כאילו לקחו אותו מסרט על העתיד משנות הארבעים, בתוספת צבע.[1]

אתם יכולים לאהוב או לשנוא את הרעיונות של הבינה המלאכותית, אבל חשוב לשים את האצבע על שלוש נקודות לעתיד.

ראשית, אנו רואים כאן בזמן-אמת כיצד עבודת האומן והמעצב הגרפי משתנה ומחייבת מיומנויות שונות מאלו שהיו מקובלות עד כה. איזה מיומנויות? לפי האסבלה –

“ראוי לציין שהכנסת כותרות טקסט היא אומנות בפני עצמה, וישנן כל-כך הרבה טכניקות לשימוש בשפה ליצירת תמונות.”

מנוע DALLE מייצר תמונות על סמך כותרות שהאומן נותן לו. הכותרות יכולות להיות פשוטות וקצרות, נוסח “מכונת כביסה”, או מעמיקות הרבה-יותר, כמו – “מכונת כביסה בניחוח עתידני, מתוצרת טסלה, בסגנון ריאליסטי מזווית צילום גבוהה, עם השתקפות של הצלם מצד ימין.”

במילים אחרות, אפילו השימוש ב- DALLE מחייב מיומנויות מסוימות. האנשים שיפיקו מהבינה המלאכותית את המירב יהיו אלו שמבינים את התיאוריה שמאחורי דרכי הצילום השונות ושיודעים להשתמש במילים הנכונות והמדויקות ביותר כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר כבר בנסיון הראשון. הם יצטרכו לדעת לדמיין את חזונותיהם לא-רק בתרשימים אלא גם במילים. וכמובן, הם יצטרכו להבין איך הבינה המלאכותית ‘חושבת’ – לפחות ברמה מספקת כדי לכוון אותה בדרכים שאינן תמיד ברורות מאליהן למי שלא רכש ניסיון בעבודה מולה.

במובן מסוים, הכותרות הטקסטואליות הן אלו שהופכות לאומנות האמיתית, או לפחות לחלק בלתי-נפרד ממנה. ולמרות שכנראה שאי-אפשר לרשום עליהן פטנט או לקבל זכויות יוצרים עליהן, חלק מהאומנים יהפכו אותן לסוד מסחרי. אפילו האסאבלה, שאינו אומן במקצועו, הודיע ש- ” שמרתי לעצמי את הכותרות שהשתמשתי בהן לטובת היצירות, אך בחרתי לשתף איתכם את התוצאות.”

שנית, אנו רואים כאן רק תמונה אחת עבור כל “כותרת” שהאסאבלה הזין לבינה המלאכותית. אם אינכם אוהבים את אותה תמונה, אל דאגה. הבינה המלאכותית תפיק עבורכם עוד עשרות או מאות אפשרויות חדשות, עד שהיא תגיע לדמות המוצר המתאים ביותר עבורכם. כזה הוא העתיד: עם אפשרויות אינסופיות לשואבי-אבק בכל הצורות. תפקיד האומן הוא בעיקר לבחור מתוך השפע את האפשרות שתקסום למספר הגדול ביותר של לקוחות אפשריים.

שלישית, העתיד ייאפשר לנו ליהנות משפע במוצרים מכל הסוגים. חלק משמעותי מהעלות של הפקת מוצר חדש כיום מגיע מעבודת התכנון האנושית. באמצעות מדפסות תלת-ממד ורובוטים משוכללים אחרים, יוכלו חברות כבר בעשורים הקרובים לעשות התאמה למוצרים רבים כך שייראו כפי שהלקוחות מבקשים. לא נצטרך להסתפק רק בשואבי-אבק בצבעים שונים, אלא נוכל גם לקבל אותם עם גלגלים (או בלי) עם קרניים (או בלי), ועם מגוון תכונות וצורות אחרות כרצוננו. ההתפתחות הזו לא תקרה מיד, מכיוון שקשה הרבה יותר לעבור מפסי ייצור רובוטיים סטנדרטיים, לרובוטים גמישים ובעלי יכולות שונות. ועדיין, אנו עדים כאן לצעדים הראשונים בכיוון.

בהצלחה בעתיד, שיהיה גדוש בכלי בית צבעוניים, מגוונים ומעניינים יותר!

או שכולם יהיו בצבע אדום בוהק, אם ניתן לטסלה לעצב אותם.


[1] https://medium.datadriveninvestor.com/dall-e-2-imagines-tesla-household-products-df2fae7254df

עוד בנושא באתר הידען: