תיירות בחלל – הדרך הלאה

מה מונע מאזרחים נוספים ללכת בעקבותיו של דניס טיטו
מאת אבי בליזובסקי

חדש!!!! ידען תיירות בחלל

כעת, לאחר שהמיליונר דניס טיטו הפכו למושג, הואצה הפעילות של
הגורמים המבקשים לקרב את בואה של החופשה באפס כוח משיכה.
המומחים רואים כמה צעדים הנדרשים לפני שנזכה לראות טיסות
ציבוריות הופכות לעסק סדיר.
אם תיירות החלל תהיה בהישג יד ובאורח שגרתי, היא חייבת להתחיל
מהקרקע. העלות לנוסע אינה המכשול כרגע וגם לא הדלק, אומרת
אנג'י באקלי, מהנדס בחברת אירוספייס קורפורישן בנמל האוויר
קירטלנד בניו מקסיקו. הדבר היקר ביותר היא התמיכה הקרקעית.
באקלי היא מנהלת שותפה במרכז ללימודי תיירות החלל שהושלמו
לאחרונה באוניברסיטת החלל הבינלאומית בצרפת.
כמו התעופה המסחרית של היום, אומרת באקלי, גם ספינות החלל של
מחר תידרוש זמן קצר ככל האפשר של כלי התעופה על הקרקע, עם
תפעול סדיר ופשוט. הדבר יאפשר לתפעל את הכלים בזול &#;8211 דבר
שישליך גם על מחיר המושב.
השאלה כמה יעלה כרטיס טיסה למסלול סביב כדור הארץ. ובכן, השאלה
היא כיצד שואלים את השאלה. היא אומרת. לשאול אדם כמה הוא מוכן
לשלם כדי להגיע למקום שבו יש קרינה קשה, סביבה בעייתית, היא
עלולה לגרום למחלות וכו'.
באקלי אומרת כי דרוש מידע רפואי נוסף לפני שיגור אזרחים לחלל.
“הנתונים היחידים שיש לנו הם אודות אסטרונאוטים שהיו מראש
בריאים באופן קיצוני. עד שמר טיטו טס, לא היה לנו כל מידע כיצד
ירגיש אדם מהרחוב בחלל.

המציאות כיום היא שהעלאת נוסעים למסלול היא מוגבלת. יש רק שני
דרכים להביא אדם לחלל – על גבי מעבורת החלל האמריקנית או
בחלליות סויוז רוסיות. כרגע ניתן למשל להעלות אנשים לבלונים
שיגיעו עד לקצה החלל וישאו בתוכם תאים סגורים למגורים. האנשים
יוכלו לראות מהחלונות את עקמומיות כדור הארץ ואת חשכת החלל
במחיר סביר. יתרה מכך באמצעות שחרור הגונדולה, יוכלו
האסטרונאוטים לחוות חוסר כוח משיכה עד שיפתחו המצנחים והכלי
ינחת בשלום על כדור הארץ.
אך עדיין יש צורך בשותפות בין חברות פרטיות לבין הממשלה. מסכמת
באקלי.

“אנחנו זקוקים לשוק ולדרישה בנפח גבוה לשיגורים תכופים.” אומר
פיטר דיאמאנדיס, יו”ר ומיסד X PRIZE מסנט לואיס, מיזורי.
לדבריו, אנשים הם מטען מצוין כדי להתחיל בו מסעות לחלל. הם
מתחלפים והם מביאים איתם הרבה כסף”.
דיאמונדיס אומר כי יש פחד בקרב אנשי תעשיית החלל משיגור בני
אדם. “אנחנו זקוקים לסביבה שתאפשר שינוי במחשבה הזו. ” XPRIZE
מציעה 10 מיליון דולר להתחיל פעילות תיירות חלל באמצעות תחרות
בין צוותים של יזמים ומומחי טילים ברחבי העולם. הכסף יגיע
לקבוצה שתפתח את ספינת החלל הפרטית הראשונה שתוכל לשאת לפחות
שלושה נוסעים לגובה תת מסלולי של 100 קילומטר ובחזרה בשתי
טיסות (של אותו כלי) בהפרש של שבועים. כל הצוותים חייבים להיות
ממומנים באופן פרטי.

עד כה ניגשו עשרים קבוצות לתחרות. האחרונה שבהם היא של קבוצה
קנדית המבוססת על שכלול טילים משנות הארבעים.
המשך יבוא.

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~337335350~~~85&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.