סיקור מקיף

ספינת אוויר יכולה להחליף את הרחפנים באיזורי אסון

הסטרטאפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על הסביבה

קרדיט FloFleet ודאסו סיסטמס
קרדיט FloFleet ודאסו סיסטמס

רחפנים, למרות מגבלות מסוימות כמו עצמאות טיסה וקיבולת עומס, הם דוגמא טובה לחדשנות שחוללה מהפכה בניטור אוירי, צילום אוירי ופעילויות מעקב, שבוצעו בעבר על ידי מסוקים, במחיר כספי וסביבתי גבוה.

הסטראטפ FloFleet, באמצעות תכנית SOLIDWORKS לסטרטאפים של דאסו סיסטמס, מתכוון לחולל מהפיכה בניטור אווירי ובתחום החקר התת קרקעי. היזמים תכננו ספינת אויר חשמלית אוטונומית שתשמש אלטרנטיבה בת קיימא לרחפנים, מסוקים ושאר כלי טייס בשלט רחוק.

ספינת האוויר הראשונה של FloFleet תוכננה לנוע בדרכים שנקבעו מראש עם טווח של עד 5,000 קילומטרים ומטען החל מ-8 ק”ג, הכולל מצלמות, מצלמות הדמיה תרמית, מדי כבידה, מגנומטרים וחיישני לידאר למעקב סביבתי, ניטור תשתיות קריטיות, ניתוח תת-קרקע, פוטוגרמטריה, מיפוי טריטוריות וטופוגרפיה, טיסה מעל אזורים שנפגעו באסונות טבע ומצבי חירום. הפתרון החדשני של FloFleet מאפשר הפחתה של 100% פליטת CO2 הנגרמת כתוצאה משימוש במטוסים ומסוקים למשימות אלה. בנוסף, הפרויקט מאפשר להוזיל משמעותית את עלויות תפעול הטיסות והניטור האווירי.

FloFleet  יצא לדרך כסטרטאפ שאפתני עם יעדים מרחיקי לכת בתחום הקיימות והיעילות. הסטרטאפ הגשים את יעדיו, גם בזכות פלטפורמת 3DEXPERIENCE  של דאסו סיסטמס. התכנון והבנייה של אב הטיפוס הראשון הציבו אתגרים הנדסיים משמעותיים, במיוחד בכל הנוגע למציאת האיזון הנכון בין קיבולת עומס, טווח ומשקל. פתרונות תוכנת הסימולציה אפשרו ל- FloFleet ליצור מודל של ספינת האוויר ולבצע בדיקות והערכות בסביבה וירטואלית, מה שהפחית משמעותית את זמן הפיתוח והעלויות.

אחד ההיבטים החשובים ביותר היה הגדרת הנפחים והמשטחים של ספינת האוויר על ידי איזון האווירודינמיקה, הפאנל הסולארי ומרחב הכלה עבור ההליום – להבטחת לחץ האויר הסטטי(aerostatic thrust)  הנכון. השימוש ביישומי   SOLIDWORKS של דאסו סיסטמס בפלטפורמת 3DEXPERIENCE תרם להשגת האיזון המבוקש ואיפשר שיתוף פעולה מירבי, גמישות ונגישות לנתונים בענן ויכולת לעקוב בנוחות אחר שינויי גירסא בפרויקט המורכב הזה.

העובדה, שהסטרטאפ יכולה היה לבחון מספר מודלים תלת מימדים בסביבה וירטואלית איפשרה למפתחים להפחית פליטות C02 בשלב התכנון ולחתוך גם בהוצאות האב-טיפוס. למעשה FloFleet יצרו את המבנה של ספינת האויר, כפי שהוא כיום, עם אב-טיפוס זמני אחד.

הפשטות ומהירות הסימולציה בעבודה עם SOLIDWORKS בפלטפורמת 3DEXPERIENCE סייעו ל-FloFleet לצמצם את עלויות המיחשוב וכתוצאה מכך גם את צריכת האנרגיה, מה שהעניק למיזם יתרונות סביבתיים וכלכליים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.