נאס"א: סבירות גדולה לתיקון התקלה. בשבת החלה הספירה לאחור לקראת השיגור ביום שלישי

אבי בליזובסקי

בתמונה: ביל דרייר מנאס"א מבצע ניסוי על החיווט במנוע שבירכתי המעבורת דיסקוורי.

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/discovery220705.html

שעון הספירה לאחור החל לתקתק בשבת לקראת החזרה של נאס"א לחלל. מנהלי המעבורת מגלים אופטימיות, אך לא ודאות, כי גילו ותיקנו את התקלה בחיישן הדלק שגרמה לביטול נסיון השיגור ב-13 ביולי רק שעתיים לפני השיגור המתוכננת.
"אין ספק כי יש דרגה מסוימת של שילוב אצבעות" אמר מנהל הניסוי בנאס"א, פיט ניקולנקו (Nickolenko) לפני תחילת הספירה לאחור השניה בתוך שבועיים.
"ואולם הצד השני של המטבע הוא שביצענו תהליך איתור תקלות מעמיק, ניתוח כואב של נתונים שבו השתתפו מיטב המומחים למעבורת מנאס"א ומקבלני המשנה שיכולנו להשיג."

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/discovery220705.html

נאס"א הודיעה: המעבורת תשוגר ביום שלישי 17:39 שעון ישראל

בכירי נאס"א הודיעו כי הם יחלו ביום ראשון, 26 ביולי בספירה לאחור קראת שיגור המעבורת דיסקוורי. בתחילת התהליך ייערך ניסוי של מכל הדלק החיצוני שיבוצע שוב מוקדם ככל האפשר גם ביום השיגור. אם הניסוי הראשון יצליח תימשך הספירה לאחור עד לשיגור שיבוצע ביום שלישי בשעה 10:39 בבוקר, שעון החוף המזרחי של ארה"ב, 17:39 שעון ישראל.
בינתיים יעבדו טכנאי צוות הקרקע של נאס"א על החיווט השייך לחיישן המורה על כיבוי המנוע, כמו גם יתאימו את התצורה של הרכיבים בתוך קופסת החיישנים של דיסקוורי.
במהלך תדריך שערכו מנהלי המשימה, אמר מנהל תוכנית המעבורות בנאס"א, ביל פארסונס: "כולנו מסכימים שהעבודה הזו היא ברת ביצוע, והיא תביא אותנו לשיגור ב-26 בחודש.
החיישנים שבהם מדובר נמצאים בתחתית מכל הדלק והם גורמים כאמור למנועי המעבורת להסגר במקרה שרמת המימן הנוזלי יורדת מתחת לקו מסוים באופן בלתי צפוי. המערכת כשלה בבדיקה שגרתית במהלך הספירה לאחור ב-13 ביולי וגרמה לדחות את נסיון השיגור הראשון של הדיסקוורי.
חלון השיגור של הדיסקוורי לתחנת החלל הבינלאומית נמשך עד 31 ביולי.
ידען העוקב אחר החזרה לחלל