טיסתו של רמון – ריכוז ידיעות משעות הערב

אבי בליזובסקי

מעבורת החלל קולומביה ממשיכה הבוקר (שבת) במשימותיה בלי תקלות אחרי טיסה של יותר מיממה וחצי. המעבורת טסה בגובה של מאתיים ושמונים קילומטרים מעל לכדור הארץ.

מפקד המעבורת ריק הזבנד אמר הלילה כי שבעת אנשי הצוות סיימו להתארגן והם נעים בלי קושי בתוכה. בהודעות שפורסמה מטעם נאס”א נאמר כי האסטרונאוטים מבצעים את הניסויים הראשונים מתוך עשרות הניסויים המתוכננים. בין היתר הפעיל אילן רמון בסיוע חבריו את המצלמות של תוכנית בדיקת האבק בשמי המזרח התיכון. עם זה גילו צילומים ראשונים כי עננים באזור יקשו לזהות סופות אבק מן החלל בימים הקרובים.

בניסוי אחר שעשו האסטרונאוטים מאז שיגורם הם הצליחו לגדל גידול סרטני גדול בתנאים של חוסר משקל. מטרת הניסוי לברר דרכים של טיפול גנטי בגידולים בבלוטת הערמונית ובמעי הגס.

הבי.בי.סי הקדיש אייטם לסיקור החדשותי בארץ של מעבורת החלל ביום חמישי. “האיש הרגוע ביותר היה אילן רמון, אלוף משנה וטייס קרב. האתר הבריטי מדגיש את אמצעי הבטחון הרביםש ננקוט לרבות החיילים הרבים, כלבים שאומנו להריח חיומרי נפס ומטוסי קרב שהובאו עקב נוכחותו של רמון ביחד עם משלחת של 300 אנשים מישראל.

בנאס”א מברכים על שיגור מוצלח, אילן רמון החל במחקר בחלל

הודעה לעיתונות של סוכנות החלל הישראלית

אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, החל את מלאכתו בחלל לאחר שיגור מוצלח של המעבורת “קולומביה”. אילן רמון אף יצר קשר עם מרכז הבקרה ביוסטון ואמר: “אני גאה להיות הישראלי הראשון שטס לחלל”.

רמון וצוות המעבורת נמצאים כעת כ 275 ק”מ מעל כדור הארץ. הם מקיפים אותנו פעם בשעה וחצי לערך ויבצעו 256 הקפות של הכדור בטרם ישובו, ב1 בפברואר.

משימתה של “קולומביה” היא משימת המחקר הראשונה שמבצעת נאס”א מזה כשלוש שנים. מאז 1998 הוקצו רוב משימותיהן של מעבורות החלל לטובת פרויקט תחנת החלל הבינלאומית, כאשר נשאו אל התחנה וממנה צוותי אסטרונאוטים מחליפים, אספקה וחלקים של התחנה הנבנית אט אט בחלל.

במשימה הנוכחית הופקע תא המטען של המעבורת לטובת מעבדה משוכללת בה ייבצעו אנשי הצוות כשמונים ניסויים הקשורים ברובם לחקר המיקרו גרביטציה, היעדר כוח הכבידה. בין הניסויים גם הניסוי הישראלי שמטרתו לחקור סופות אבק מעל המזרח התיכון ואת השפעותיהם על מזג האוויר והתחממות כדור הארץ. במהלך 16 ימי השהייה בחלל ינוהלו הניסויים בשתי משמרות כאשר הצוות כולו מחולק לשני צוותים, כאשר הצוות “האדום” עובד, הצוות “הכחול” נח ואז מתחלפים. בימים האחרונים אף הונחו האסטרונאוטים מהצוותים השונים לישון בשעות שונות, כדי להרגיל אותם לעבודה שונות.

נאס”א)

אילן רמון – בקרוב השעון

מאת: מערכת וואלה!

האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, שהמריא ביום חמישי לחלל הצית את רגש הפטריוטיות הישראלית ולא פסח גם על זה של גופים מסחריים המבקשים לגזור קופון על חשבונו.

מלון “עץ הזית” בירושלים החליט לקרוא לסוויטה במלון – “סוויטת אילן רמון”, והודיע כי ישמח לארח את האסטרונאוט ומשפחתו, כשיחזרו לישראל, כאורחיה הראשונים של מערכת החדרים. סוויטת רמון שוכנת אחר כבוד בסמיכות ל”סוויטת בגין” ו”סוויטת המלך חוסיין”.

בחברת “אמריקן קומפורט” החליטו כי האסטרונאוט סובל מאי נוחות במעבורת החלל “קולומביה”, למרות מצב אפס הכבידה. בחברה החליטו להעניק לו במתנה כורסת מסאז' מתוחכמת עם חיבור לטלפון, כדי שיוכל בשובו מן המסע המפרך לנוח, להתפנק ממסאז' ולשוחח עם כל קרובי המשפחה והחברים.

גם חברת “שעוני עדי” החליטה לציין את האירוע ההיסטורי בשעון מיוחד שעליו איור של חללית, ראשי התיבות של האסטרונאוט (א.ר) ותאריך שיגור החללית – 16.1.03.

בערוץ הטלוויזיה החדש “תכלת” (ערוץ היהדות) הוחלט להציע לאילן רמון להנחות תוכנית אירוח שבועית, שתעסוק בישראלים שהתפרסמו בעולם בתחומים שונים. בערוץ מציינים, שהתוכנית תעלה לאוויר רק בתחילת חודש יוני, ולכן יהיה זמן להמתין לתשובתו של רמון.

ידען אילן רמון