חדש: מספר זהות לכל ירק

המספר יאפשר לצרכן לאתר באינטרנט את שמו של החקלאי, כתובתו ומספר הטלפון וליצור עימו קשר ישיר

צרכנים החוששים לקנות פירות וירקות שאין להם "אבא" ומקורם לא ידוע, יוכלו מעתה לאתר באמצעות האינטרנט את שמו של החקלאי שגידל את התוצרת, כתובתו, מספר הטלפון והדואר האלקטרוני שלו ולפנות אליו ישירות במקרה של שאלות או פגמים בטיב התוצרת שרכשו.

הרוב המכריע של התוצרת החקלאית נמכר בישראל בתפזורת מבלי שהצרכן ולעיתים גם המוכר אינם יודעים מהיכן ומתי הגיעו הפירות והירקות. חלק אחר נמכר באריזות עם סימון של בית האריזה, אולם גם אז הצרכן ולפעמים גם בית האריזה אינם יכולים לאתר במקרה הצורך את החקלאי עצמו.

חברת "דרך המעבדה", העוסקת בפיקוח ובקרה על פירות וירקות מפני המצאות של חומרי הדברה וכימיקלים מזיקים, החלה בפרויקט במסגרתו מסומנים ירקות ופירות במספר זהות המשתנה מאריזה לאריזה. את מספר הזהות ניתן להזין באתר האינטרנט של "דרך המעבדה" www.lab-path.co.il ולקבל באופן מידי את שמו של החקלאי, כתובתו, מספר הטלפון ואת כתובת הדואר האלקטרוני שלו כדי שניתן יהיה ליצור עימו קשר ישירות ולשאול אותו בנוגע לדרך הגידול. באתר מופיע תאריך הבדיקה והפיקוח האחרונים שבוצעו אצל החקלאי. את הירקות המסומנים במספר זיהוי ניתן לרכוש בחנויות הירקות הפרטיות ובקרוב גם ברשת השופרסל, ששדרגה את מערך הביקורת על התוצרת החקלאית.

קבלת מספר הזהות מחייבת את החקלאי המגדל לעמוד בשורה של כללים ובדיקות כדי להבטיח מקסימום ניקיון של התוצרת בעת שהיא מגיעה לשווקים. הכללים נקבעו על פי התקנים הנהוגים הן לגבי היצוא הישראלי והן באירופה וארצות הברית והם מעוגנים בהסכם מחייב. החקלאי מקבל הוראות מתי עליו לחדול מהשימוש בכל אחד מחומרי ההדברה כדי שהחומר יתפרק עד לקטיף ועליו לנהל יומן ריסוסים בו מתועדים התאריכים והחומרים בהם השתמש. כמו כן נדרשים החקלאי וכל שרשרת השיווק שבינו לבין הצרכן לעמוד בבדיקות פתע שמבוצעות על ידי אנשי "דרך המעבדה". גילוי חריגה מביא לעצירת השיווק מהחלקה הבעיתית – דבר שניתן לעשות ללא קושי מאחר והתוצרת מסומנת

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן