ידענים: לוויני עמוס

מאת 22 בדצמבר 2016 אין תגובות

הלוויין יחליף את עמוס 5 כדי לא לאבד את נקודת השמים ב-17 מעלות מזרח * בכל הקשור להחלפת עמוס 6 הדחיפות קטנה יותר משום שהנקודה ב-4 מערב נתפסת על ידי עמוס 2 ו-3 * הלוויין צפוי להיות מוכן לשיגור ברבעון הראשון של 2019 ולאפשר לחברה צמיחה והתפתחות באמצעות אספקת שירותי תקשורת לאפריקה, למזרח התיכון ולאירופה

הלוויין עמוס 5. איור: ויקיפדיה

הלוויין עמוס 5. איור: ויקיפדיה

חלל תקשורת מודיעה כי כי התקשרה בהסכם עם קבוצת "בואינג" לפיו הזמינה החברה מבואינג את ייצור הלוויין עמוס 17 ומערכותיו ושירותים נוספים. בואינג הינה חברת ענק אמריקאית המפתחת ומייצרת מוצרי תעופה וחלל מגוונים, והיא נמנית על השורה הראשונה של יצרניות לווינים בעולם.

על-פי תנאי הסכם רכישת עמוס 17, הלוויין צפוי להיות מוכן לשיגור ברבעון הראשון של שנת 2019 ולפעול בנקודת המסלול הגיאוסטציונרית 17E ולאפשר לחברה צמיחה והתפתחות באמצעות אספקת שירותי תקשורת לאפריקה, למזרח התיכון ולאירופה.

לפי ההסכם, בואינג תייצר עבור החברה את הלוויין עמוס 17 ותמסור אותו לבעלות החברה בנקודת המסלול המיועדת לו, במיקום שמיים 17 מעלות מזרח (מיקום השמיים שהלוויין עמוס 5 פעל בו), לאחר ביצוע בדיקות המסלול על-ידה, כאשר מועד המסירה ותחילת מתן שירות נקבעו לא יאוחר מיום 20.3.2019.

התמורה הכוללת בגין רכישת הלוויין ומערכותיו, כולל רכיבי החומרה והתוכנה של מרכז השליטה הקרקעי לשם תפעול הלוויין, שירותי תמיכה בשיגור, תמיכה בתפעול ללוויין למשך חייו ותמיכה בפעולות לביטוח שיגור הלוויין ובעת פעילותו במסלול עומדת על סך של כ- 161 מיליון דולר.

על חלל תקשורת להוציא הוצאות ישירות לתחזוקת וביטוח הלוויין. סכום ההוצאות הישירות לעיל מוערכות בסך ממוצע לאורך השנים של כ- 5 מיליון דולר מידי שנה. יצוין כי כל הוספת לוויין מחייבת גם גידול בהוצאות עקיפות כגון הגדלת כמות מנהלי המכירות, הוצאות שיווק והוצאות הנהלה וכלליות.

החברה מתכננת לגייס את המימון הנדרש לפרויקט ממקורות מימון שונים, לרבות מהציבור, מגופים מוסדיים ומבנקים בישראל ובחו"ל.

דויד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת: "הלוויין עמוס 17 הינו לוויין מתקדם, מרובה אלומות ובעל רוחב פס גבוה במיוחד בכמה תחומי תדר, אשר יספק פתרונות אמינים ויציע יתרון תחרותי ייחודי לקהל לקוחותינו. הלוויין מבית בואינג, שהיא חברה מובילה בתחום התעופה והחלל, משתלב היטב באסטרטגיית ההתרחבות של חלל תקשורת הודות לעיצובו החדשני ולשירותים המגוונים והגמישים שהוא מציע אשר מספקים מענה לצרכים ההולכים וגדלים של לקוחות החברה. באמצעות עמוס 17 החברה שמחה לחזור לפעילות באפריקה ולספק שירותים מותאמים ליבשת עם יתרונות תחרותיים שתוכננו בהתאם לניסיון שצברנו. עמוס 17 יחזק את חלל תקשורת כמפעילת לוויינים צומחת המציגה יכולות גבוהות".

כזכור, השבוע כינס השר אופיר אקוניס מסיבת עיתונאים ובה חשף את המלצות הוועדה בראשות מנכל המשרד פרץ וזאן לתמיכה בתעשיית החלל הישראלית, כך שהיא תבנה לוויין כל 4 שנים, עבור מפעיל ישראלי כדי לתפוס את כל נקודות השמים שבידי ישראל, כדי שהללו לא יחזרו לאו"ם לחלוקה מחודשת. הדחיפות בשיגור הלוויין בתוך שנתיים נובעת מכך שנקודת השמים 17 מערב אינה בשימוש מזה כשנה מאז הפסקת פעילותו הפתאומית של הלוויין עמוס 5 – היחיד בסדרת עמוס עד כה שלא יוצר בישראל אלא ברוסיה. כאמור בואינג התחייבה להעמיד בפני חלל תקשורת את הלוויין עמוס 17 בתוך כשנתיים.

מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה: הודעת חלל תקשורת היום מתייחסת ללווין שיחליף את עמוס 5 שהיה לויין מתוצרת רוסית ואבד בחלל. בשום שלב לא דובר על רכישת הלויין החלופי הזה מהתעשייה האווירית.

 

עוד באתר הידען

הוספת תגובה

  • (will not be published)