הצוות ה-43 של תחנת החלל נחת באיחור של חודש, בתוכו אסטרונאוטית איטלקית ששברה את שיא השהיה של נשים בחלל

השיא, 199 ימים בחלל לא היה מתוכנן, אך הושג משום שרוסיה עיכבה את חזרת הצוות בשל דחיות בשיגור מחליפהם והצורך למזער את הזמן שבו התחנה מאויישת בשלושה אנשים בלבד

מהנדסת הטיסה סמנתה Cristoforetti מסוכנות החלל האירופית במדים של סדרת מסע בין כוכבים על רקע  החללית דראגון של SpaceX הגיעה לתחנת החלל הבינלאומית ב -17 באפריל, 2015 מלאה באספקה. צילום: נאס"א.
מהנדסת הטיסה סמנתה Cristoforetti מסוכנות החלל האירופית במדים של סדרת מסע בין כוכבים על רקע החללית דראגון של SpaceX הגיעה לתחנת החלל הבינלאומית ב -17 באפריל, 2015 מלאה באספקה. צילום: נאס”א.

האסטרונאוטית האיטלקית סמנתה כריסטופורטי רשמה שיא חדש כאשר סיימה את משימת החלל הארוכה ביותר מבין כל הנשים שטסו לחלל בהיסטוריה .
אתמול (ה’) נחתו כריסטופורטי ושני עמיתיה לצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית בחללית סויוז בערבות קזחסטן לאחר 199 ימים. הם היו אמורים לחזור לפני כחודש אך סוכנות החל הרוסית דחתה את נחיתתם בעקבות כשלון שיגור חללית האספקה מדגם פרוגרס בסוף אפריל. כעת אישרה סוכנות החלל הרוסית את חילופי הצוותים ואת שיגורי המטען לתחנת החלל הבינלאומית עד סוף 2015.

לפני כריסטופורטי האישה ששהתה הכי הרבה זמן בחלל הייתה סוניטה וויליאמס (49). היא בילתה 195 ימים רצופים בתחנת החלל הבינלאומית בשנת 2007.

יחד עם כריסטופורטי נחתו גם מפקד המשלחת ה-43, טרי וירטס מנאס”א, ומהנדס הטיסה אנטון שקלפרוב מסוכנות החלל הפדרלית הרוסית. כריסטופורטי נשלחה לתחנה מטעם סוכנות החלל האירופית.

אנשי הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית טרי וירטס, אנטוני שקלפרוב וסמנתה כריסטופורטי לאחר נחיתתם בקזחסטן, 11/6/15. צילום: נאס"א
אנשי הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית טרי וירטס, אנטון שקלפרוב וסמנתה כריסטופורטי לאחר נחיתתם בקזחסטן, 11/6/15. צילום: נאס”א

למעשה השלושה חזרו ממש ברגע האחרון האפשרי משום שחללית סויוז מאושרת להישאר במסלול עד 200 ימים. מטרת הדחיה היתה למזער את הזמן שבו תחנת החלל נשארת עם צוות שלד של שלושה אנשים שעסוקים רוב הזמן בתפעול התחנה, וכתוצאה מכך קטן הזמן המוקדש למחקר,

מהנדסת הטיסה סמנתה Cristoforetti מסוכנות החלל האירופית במדים של סדרת מסע בין כוכבים כאשר החללית דראגון של SpaceX הגיעה לתחנת החלל הבינלאומית ב -17 באפריל, 2015 מלאה באספקה. צילום: נאס”א.
בעת שהותם במסלול השלימו חברי הצוות מספר הליכות חלל קריטיות, הדגמות טכנולוגיות ומאות ניסויים מדעיים בתחומים רבים לרבות השפעת החלל על גוף האדם (לרבות אבדן סידן בעצמות בשהות ארוכה בחוסר כבידה, מחקר על חיידק שגורם להרעלת מזון, וביולוגיה של הצמח.

ים המלח, כפי שנראה מתחנת החלל הבינלאומית ב-4 ביוני 2015. צילום: סמנתה כריסטופורטי, סוכנות החלל האירופית. מתוך טוויטר