תלמידים ישראלים זכו במקומות גבוהים באולימפיאדת החלל שהתקיימה ברוסיה בחודש שעבר

משלחת של תשעה תלמידים מתכון אורט ערד ייצגה את ישראל בתחרות בה השתתפו 170 תלמידים . בפיזיקה ובמתמטיקה זכו התלמידים מישראל בכל ארבעת המקומות הראשונים.

חברי משלחת אורט ערד מחזיקים את המדליות והתעודות בעקבות זכיות במקומות ראשונים באולימפיאדת החלל שהתקיימה ברוסיה, אוקטובר 2014. צילום: יח"צ
חברי משלחת אורט ערד מחזיקים את המדליות והתעודות בעקבות זכיות במקומות ראשונים באולימפיאדת החלל שהתקיימה ברוסיה, אוקטובר 2014. צילום: יח”צ

הישג נאה לתלמידי אורט ארד שייצגו את ישראל באולימפיאדת החלל הבינלאומית, שהתקיימה ברוסיה, בהשתתפות 170 תלמידים מרחבי העולם.

אולימפיאדת החלל ה- 22 התקיימה בין התאריכים 2014/ 16-25/10 בעיר קורוליוב ליד מוסקבה, שבה מרכז אימונים ובקרה של סוכנות החלל הרוסית, מרכז החלל הרוסי ולפיכך היא המכונה גם עיר הכוכבים (STAR CITY). שם לדוגמה נמצא מרכז הבקרה של תחנת החלל הבינלאומית בצוותא עם מרכז הבקרה של נאס”א ביוסטון.

באולימפיאדה השתתפו 170 תלמידים ממדינות שונות (בנוסף למשלחת הישראלית) ובהם רוסיה המארחת, אנגליה, גרמניה, יוון, בריטניה, סין, ארה”ב ועוד. בדירוג הכללי של ארבעת התחרויות התלמידים נכללו בין 22 הראשונים ולראשונה חמישה תלמידים דורגו בין ששת המקומות הראשונים.

• בתחרות במתמטיקה- זכו התלמידים בארבעת המקומות הראשונים: טל פורת זכה במקום ראשון, איוון רובין-במקום שני, אייל ויינר ואליק קולדובסקי במקום שלישי, נעמי מקובי ואפרים וייס-במקום רביעי.
    בתחרות בפיזיקה -זכו התלמידים בארבעת המקומות הראשונים אפרים וייס וניסן רובינוב זכו במקום ראשון, איוון רובין במקום שני, אייל ויינר במקום שלישי, טל פורת במקום רביעי.
  • בתחרות הפרויקטים הייחודיים : אליס קלימוביצקי ונעומי מקוביי זכו במקום ראשון ועלו לגמר, שם דורגו במקום שני.אייל ויינר ואפרים וייס זכו במקום שני ועלו לגמר, שם דורגו במקום רביעי.
    בתחרות באלגוריתמיקה זכה רובינוב במקום שני, טל פורת במקום רביעי

צבי פלג, מנכ”ל רשת אורט בירך את התלמידים הזוכים ואמר: “אנו גאים בתלמידינו מאורט ערד, שהשיגו תוצאות יוצאות דופן באולימפיאדת המדעים שנערכה ברוסיה. הצלחת התלמידים מוכיחה שבעזרת פדגוגיה מובילה, חדשנות טכנולוגית ומוטיבציה של מנהל צוות המורים ושל התלמידים, ניתן להגיע להישגים בינלאומיים”.

1. עדיין יש בעייה שמספר התלמידים שלומדים מתמטיקה ופיזיקה ברמה של 5 יחידות יורד כל הזמן. יופי על הצלחה כזו, אבל צריך להרים את הממוצע במדעים. אני שמח בשמחת אורט ומקווה שימשיכו להתרחב ולהשתפר (יש לי קשרים שם – למדתי באורט לפני עשרות שנים ועדיין בקשר).

2. כנראה שכולם שם היו מבוסמים או ששאפו יותר מדי אדי דלק טילים ולכן ישראל ניצחה.

3. עגינה,אני יכול להסביר לך. יש מס’ סיבות.
    1.זאת תחרות בין בתי-ספר ולא בין נבחרות לאומיות.
    2.המארגנים שולחים הזמנות לבתי-ספר שיש להם קשר לנושא. אצלנו קיימת מגמה מדעית-הנדסית בהתמחות באוירו-חלל.יש עוד מס’ בתי-ספר כאלה בארץ,אבל המנהלים שלהם כנראה לא מעוניינים לשקיע בזה…