כדור הארץ בשידור חי ברזולוציה גבוהה מהחלל (וידאו)

מצלמות וידאו בחלק החיצוני של תחנת החלל הבינלאומית משדרות את הנוף העובר מתחתם בשידור חי ברזולוציה גבוהה באינטרנט. בניסוי בודקים את עמידות המצלמות בתנאי חלל ואת המכלים המדוחסים שבהם הן נמצאות

צפון אמריקה מוארת באור הירח והערים בצילום מהחלל. צילום: shutterstock

אין דבר מלהיב יותר מאשר לצפות בכדור הארץ מהחלל, אך עד כה רק 543 בני אדם שקיבלו הכשרה כאסטרונאוטים או קוסמונאוטים הצליחו לחוות את כדור הארץ פרוס מתחתם.

כעת, הודות לטכנולוגיות הצילום ברזולוציה גבוהה, כל מי שיש לו גישה למחשב ולאינטרנט יכול לצפות בכדור הארץ מנקודת המבט של האסטרונאוטים השוהים בתחנת החלל הבינלאומית.

טכנולוגית HDEV הופעלה לראשונה ב-30 באפריל השנה ועד כה צפו בתמונות החיות ממסלול בגובה 400 קילומטרים כ-32 מיליון בני אדם.

כמה מצלמות וידאו ברזולוציה גבוהה מוצמדות למודול קולומבוס של סוכנות החלל האירופית. כל המצלמות מכוונות לעבר כדור הארץ, והקלטות אלה מועברות בשידור חי בזרימת וידאו. השידור מתחלף ברוטציה בין המצלמות, דבר שגורם לשידור החי להיקטע לכמה שניות, אך המראה הטרי שווה את ההמתנה הזו של החלפת המתג.

ואולם מלבד היופי שהאסטרונאוטים חולקים עם שאר תושבי כדור הארץ, יש לניסוי הזה גם מטרות מדעיות. כל אחת מהמצלמות מוגנת התוך תאים מדוחסי אוויר ומבוקרי טמפרטורה. בניסוי זה בוחנים את השפעת החלל על הציוד ועל איכות הוידאו שהוא מפיק. תלמידי תיכון עזרו לתכנן כמה מרכיבי הניסוי באמצעות הפרויקט לשיתוף בתי ספר תיכוניים עם נאס”א לפיתוח חומרה.

Broadcast live streaming video on Ustream

לשידור החי ובצמוד אליו מפת מיקום תחנת החלל הבינלאומית באותו רגע

1. אבי, אצלי אני לא רואה כלום (רק מלבן שחור) גם באינטרנט אקפלורר וגם דרך כרום.

למישהו זה עובד ? רואים משהו ?