כשלו המאמצים לתקן את טלסקופ “קפלר”

נאס”א מחפשת יישומים אחרים ללוויין

איור אמן של טלסקופ החלל קפלר שתוכנן לאתר כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש. איור: נאס"א
איור אמן של טלסקופ החלל קפלר שתוכנן לאתר כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש. איור: נאס”א

סוכנות החלל האמריקנית הודיעה כי כשלו המאמצים לתקן את טלסקופ החלל ״קֶפְּלֶר״, וכעת מחפשים שימוש מדעי לטלסקופ במצבו המוגבל. אשתקד ניזוק אחד מארבעת גלגלי התמסורת המאפשרים לכוון את הטלסקופ, ולפני שלושה חודשים הושבת עוד גלגל. בנאס”א אומרים כי הלוויין יכול להמשיך ולטוס במצב הזה, אך אין אפשרות לכוון את הטלסקופ שלו, המיועד לחיפוש כוכבי לכת במערכות שמש מרוחקות. כעת בוחנים אפשרות לרתום את טלסקופ החלל לחקר אַסְטֶרוֹאִידִים או שְׁבִיטִים.

טלסקופ ״קֶפְּלֶר״ שוגר לפני כארבע שנים. עד כה נתגלו בעזרת הנתונים שאסף יותר ממאה כוכבי לכת ועוד אלפי כוכבים שאפשר שיש להם כוכבי לכת.
לידיעה בנושא ביוניברס טודיי

1. מדובר בגלגלי תגובה מתוצרת ITHACO
    ברגע הזה מתבוננים יצורים מאלף גלקסיות ורואים כמה מטומטמים בני האדם שהתקינו גלגלים של החברה הזו

2. הייתי בטוח שנראה פה יותר תגובות קונספרטיביות שאולי גילו משהו ועכשיו מנסים להסתיר זאת על ידי השבתת הטלסקופ, אבל אני שמח לראות שטעיתי.

3. אולי בכל זאת אפשר לתקן. יש לשגר לתחנת החלל חלקי חילוף שונים לרבות גלגלי תמסורת . במידה ועדיין נשאר מספיק דלק לשנות את מסלולו של הטלסקופ כך שיהיה בטיסת מבנה עם תחנת החלל. אסטרונאוט אחד או שניים יצאו ממנה עם ארגז כלים וחלקי החילוף הדרושים ויבצעו את התיקונים הדרושים. יכול להיות שכדאי יהיה לשגר יחידה נוספת לתחנת החלל, אלא שהיא תהיה מצוידת במיכלי דלק שישמשו לתדלוק לוויינים. תהיה זו פעם ראשונה שתחנת החלל תשמש גם כהאנגר לתיקון לוויינים. תהיה הזדמנות ראשונה וחשובה לצבור ניסיון בתחום זה.