סיקור מקיף

האינטנרט של הדברים כבר כאן

כך מתאר הלמוט רדינגר, יועץ ראשי בחברת אטוס את המערכת שמפתחת החברה, במהלך תערוכת סביט 2013

הלמוט רדינגר, אטוס. צילום: אבי בליזובסקי, בתערוכת סביט 2013 בהנובר

“האינטרנט של הדברים צפויה להיות המפכה הבאה שתשים בכיס את הworld wide web שאנו מכירים כאשר היא תספק גשר חדש בין החיים האמיתיים לעולם הוירטואלי. האינטרנט לא יהיה רק רשת של מוחות אנושיים אלא תשלב עצמים מהחיים האמיתיים, חיישנים ופעילויות פיסיות.” כך אומר הלמוט רדינגר, יועץ ראשי בחברת אטוס, חברת תוכנה גרמנית שפועלת כעת בתחום מול חברות רכב וחברות של ציוד ביתי במטרה לחבר את כל המידע שהמכונות אוספות למשהו שיסייע להלחם בתאונות דרכים או לחסוך אנרגיה בבית. נפגשנו עם רדינגר בביתן איגוד תעשיות ה=IT הגרמני ביטקום בתערוכת סביט 2013 שהתקיימה בשבוע שעבר בהנובר שבגרמניה.

האינטרנט של הדברים תשבור את הנורה הבסיסית של התקשורת כיום, המתמקדת בנתונים שהוכנסו על ידי בני אדם. טכנולוגיות כגון RFID , Wi-Fi, נתוני מיקום בזמן אמת ורשת חיישנים תגביר את כוחם של המחשבים לתפוס את העולם עבור עצמם. האינטרנט של הדברים תהיה בעלת טבע הרסני לעסקים ולארגונים ולא תהיה להם ברירה אלא לאמץ אותם.

כעת הזמן שבו המנכ”לים, המנמ”רים ומקבלי ההחלטות יבינו את הפוטניאל של האינטרנט של הדברים ויהנו מההטבות הנחלוות במונחים של צמיחה כלכלית ורווחה אנושית, ולהפוך את האינטרנט של הדברים, לכזו שלא תהיה רק למען הדברים אלא תשרת את בני האדם.
אטוס בנתה פלטופרמת קונטקסט שבה היא מקבלת מידע מחיישנים שקיימים בלאו הכי בטלפון החכם או בכלי רכב, אבל עד היום לא נעשה בו שימוש. המכוניות החכמות של היום מאפשרות להעביר את הנתונים לא רק ללוח המכוונים של הנהג, גם מסוגלת לשדר אותם למרכז בקרה, ולא רק להודיע לנהג מהי מהירותו אלא גם לעשות משהו בנידון. הרכב מסוגל היום לחאתר תקלות, להתריע על צורך בתחזוקה, וכמובן לדווח על
התנהגויות הנהג, ועל מיקום הרכב. בזמן אמת.

ולא רק מכונית אלא כל טלפון חכם. ניתן היום בקלות לשלוף נתונים מהטלפון החכם כגון מיקום, מצב מגנטי, ותמונת וידאו של הסביבה בה נמצא הטלפון החכם ואז גם להוסיף לווידאו נתונים במציאות רבודה. האינטרנט של הדברים מבוססת על עיבוד מותנה אירועים, שבהם אתה יכול להפעיל כללים לפעילויות נוספות, כשאתה מראה משהו למשתמש באמצעות טלפון חכם.

בעוד טלפון חכם ובאופן די בסיסי גם מכונית חכמה, קיימם כבר כיום, האינטרנט של הדברים תוכל לאסוף בעתיד נתונים מחיישנים שיהיו בכל מכשיר למשל שליטה במכשירי הסלון, או סגירת תנור הבישול מרחוק באמצעות פקודה בטלפון החכם היא רק דוגמה קטנה לאפשרויות הרבות.
עד כה התקנו את פלטפורמת התוכנה שבנינו בחברות ג’ון דיר ורנו. בג’ון דיר אנו מאפשרים למפעיל הכלי החקלאי לקבל מידע בזמן אמת על הקרקע, ולשדר לנהג היכן הוא יכול לעבד את האדמה או לא, מהי הלחות היחסית של הקרקע וכו’. חברת הרכב רנו מאפשרת באמצעות המערכת לנהגים לקבל התראה על אזילת הדלק ופרטים על תחנות הדלק הקרובות, לרבות מבצעים המתקיימים בהם בזמן אמת. כמו כן מפתחת אטוס גם מערכת עבור יצרנית מכונות כביסה, אך בשלב זה היא נמנעת מחשיפת פרטים נוספים על העסקה.

“בנינו גם מערכת בחברת אוטובוסים בבנגלור שמקבלת מהאוטובוסים מידע מבוסס מיקום וכך יכולים בעלי החברה לדעת האם האוטובוסים נמצאים במסלול הנכון, להתריע בפני הנהג כאשר האם האוטובוס נוסע מהר מדי. וכאמור אלו רק דוגמאות האינטרנט של הדברים יכנס בסופו של דבר לכל תחום בחיינו” מסכם רדינגר.

סיסקו צופה שוק של 14 טריליון דולרים ב-2020 באינטרנט של הדברים

סיסקו ממשיעה להשקיע במה שהיא רואה פוטנציאל בן 14 טריליון דולר במה שמכונה האינטנרט של הדברים (IoT). בכירי הטכנולוגים של החברה חלקו תוכניות לקידום פיתוח בתחום בחברה עצמה שהיא ענקית תקשורת הרשת, וכן אצל שותפיה העסקיים כדי ליצור תהליך פנימי של הערכת טכנולוגיות חדשות.

לדברי רוב לויד, נשיא חטיבת המכירות והפיתוח בסיסקו, כ-50 מיליארד התקנים יהיו מחוברים לאינטרנט בשנת 2020, ויצרו הזדמנות עסקית של כ-14.4 טריליון דולרים. המגמה תיצור הזדמנויות עסקים תחילה בייצור, בתחום הממשלתי, אנרגיה ובריאות והם יתרחבו הרבה מעבר לתקציבי המיחשוב והתקשורת של היום” אמר.

תחום ה- IoT מייצג אתגרים רבים, לדוגמה, סיסקו עובדת עם חברות תשתית ברחבי העולם בתקווה למכור עד 10 מיליון מונים חכמים התומכים בפרוטוקול האינטרנט. כיום, שני מיליון מונים חכמים פועלים ומשתמשים במיש מאש של כ-135 פרוטוקולי תשתית. “יש מקרים בהם נידרשים שרתי גישה, כמו גם אסטרטגית הגירה” אמר ג’יי פי ואסור, עמית סיסקו.

סיסקו יצרה שילוב של זכרון RAM בן 40 קלוביט על -STACK של IPv6 עבור מונים חכמים הנתמכים בידי מספר יצהרי מיקרו קרים כגון אמטל, ST, וטקסס אינסטרומנטס. חוקי אבטחת הסייבר האמריקנית מקשים על אימוץ פרוטוקולים פתוחים, אך חוקים אלה אמורים להתעדכן ולסלול את הדרך למכשירים תומכי IP, אומר ריק גייגר, מנהל בכיר לתחום רשת החשמל החכמה בסיסקו.

בנפרד, השקיעה סיסקו בחברת Cohda Wireless האוסטרלית, ספקית לוחות 802.11p כדי לאפשר חיבור של מכוניות לרשת. משרד התחבורה האמריקני עורך ניסויים בטכנולוגיה שתוכל לסייע לחבר רכבים זה לזה ולאפשר תשתית לזרימה חלקה של התנועה ולמניעת תאונות.

ואלו כאמור רק מקצת הדוגמאות לתחום האינטרנט של הדברים על פי סיסקו.

11 תגובות

  1. אז במי אתם בוחרים שיעקב אחריכם? אייפל או וואווי?
    ביבי בחר בשבילנו

  2. האדם החושב יזכר כפסל של רודן. או יהיה מנת חלקם של יחידי סגולה עשירים שיחיו חיי מותרות בלי רובוטים

  3. לבנימין,
    הטכנולוגיה וכמוה כל דבר שהאדם ממציא היא חרב דו פיפיות, היא יכולה להועיל או לפגוע באדם, בהתאם להחלטותיו.
    לא מונעים טכנולוגיה רק מכיוון “שהיא יכולה לפגוע”…
    הטכנולוגיה העתידית תוכל להשתמש באינטליגנציה מלאכותית שתלמד להכיר את המשתמש והעדפותיו, ובהתאם לכך לבחור את האפשרויות שהכי מתאימות לו אישית, כך שלא תצטרך לבזבז זמן על למידה של מכשיר חדש…
    נכון שיהיו להאקרים יותר הזדמנויות, אבל גם היתרונות יהיו בהתאם- לא הייתה רוצה שהמקרר ישלח לנייד שלך את רשימת המוצרים שאזלו לדוגמה? או אפילו יבצע הזמנה באופן אוטומטי לסופר הקרוב…

  4. רותם, אף פעם לא שמעתי את הטענה שהטלפון הסלולרי יהרוס את היחסים הבין אישיים, אבל כלל אמצעי התקשורת החדשים אכן גרמו לכך. דור ה-Z מאופיין ביכולת קשב נמוכה.

  5. לא היסטריים. השאלה היא כמה חכם ומסובך
    צריכים להיות מכשירי טלפון ומקררים למשל,
    לפני שעודף החוכמה והסיבוך הופך אותו למטרד
    שאין בצידו רווח משמעותי. עד שלמעשה משלם
    הצרכן כסף טוב עבור “ההזדמנות” לארח ווירוסי
    מחשב, לתעות בנבכי תפריטים מיותרים ושאר
    מטרדים.
    כבר היום יש יותר מדי תוכניות כביסה בחלק
    ממכונות הכביסה ומעט מדי צרכנים משתמשים
    בכל יכולותיהם של מכשירי המיקרוגל והטלפון
    הסלולרי. כרגע זו אינה בעיה משמעותית
    (פרט לפריצות לסלולרים ושימוש בהם
    בהתקפות מקוונות כ”זומבים”), אבל מה יקרה
    אם יתווספו עוד חכמה וסיבוך למכשירים
    האם לא יהיה זה נכון לחקור מראש, כמה
    בכלל צריך מכשיר כלשהו להיות חכם
    וכמה כסף תשלם על המטרד שבכל
    “חכמה” וסיבוך נוספים מעבר לכך
    שהסיכוי שתשתמש בהם לצרכיך הוא אפסי?

  6. אל תהיו כל כך היסטריים מקצת טכנולוגיה ידידיי. אתם מזכירים את האנשים שאמרו שהטלפון הנייח יהרוס את הקשרים הבין-אישיים, ותגידו לי אתם איך הייתם מסתדרים בלעדיו היום.
    תסתכלו על הצד החיובי של הדברים ועל התועלת שהאדם יפיק מהם… עם אובדן הפרטיות אנחנו נסתדר

  7. לאסף. זה עוד כלום. הפרטיות תאבד לנצח כשהרשויות (כולל חברות הביטוח)
    יקבלו מידע מהמקרר על המאכלים שאתה קונה, והמכונית תשדר לכל העולם
    איפה אתה בדיוק ובאיזו תחנת דלק מילאת וכמה. את הסלולרי אתה
    יכול לכבות ולהחליף במכשיר אנונימי, את המכונית יותר קשה.
    ההמשך גרוע עוד יותר, כשבני אדם יהפכו עצמם לסייבורגים
    וישתילו מעבדים ומשדרים בגופם כדי לקבל יכולות על.
    תחשוב על המהומה שיכול לבצע האקר מוצלח אחד.

  8. כשההאקרים יתחילו לפרוץ לתוך מכוניות, חפצים בדירה ומכונות תעשייתיות בועת ה”אינטרנט של חפצים” תתפוצץ עד מהרה.

  9. ככה???, גוגל טרנסלייט ופרסמת?, לפחות תעבור עליו פעם אחת לפני הפרסום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.