חברי הצוות ה-39 של תחנת החלל הבינלאומית נחתו לאחר שישה חודשים בחלל

יחד עימם השובו לכדור הארץ דגימות מאוכלוסיות החיידקים שעל עור האסטרונאוטים ובאוויר התחנה, למחקר שנועד לבחון את השפעת השהות בחלל על הסביבה הביומית

החללית סויוז TMA-11M נוחתת ובתוכה חברי הצוות  ה-39 של תחנת החלל הבינלאומית קואיצ'י וואקאטה מיפן, יכאל טיורין מרוסיה וריק מסטראקיו מנאס"א ליד העיר ז'זקזגן שבקזחסטן. צילום  NASA/Bill Ingalls
החללית סויוז TMA-11M נוחתת ובתוכה חברי הצוות ה-39 של תחנת החלל הבינלאומית קואיצ’י וואקאטה מיפן, יכאל טיורין מרוסיה וריק מסטראקיו מנאס”א ליד העיר ז’זקזגן שבקזחסטן. צילום NASA/Bill Ingalls

חברי הצוותה -39 של תחנת החלל הבינלאומית שבו לכדור הארץ ביום רהיעי לאחר 188 ימים בחלל, בו הקיפו את כדור הארץ למעלה מ-3,000 פעמים מאז שיגורם לתחנת החלל הבינלאומית בנובמבר.
החללית SOYUZ-11M השיבה לכדור הארץ את מפקד הצוות ה-39 קואיצ’י ווקאטה מסוכנות החלל היפנית, מפקד הסויוז מיכאל טיורין מסוכנות החלל הרוסית רוסקמוס, וריק מסטרקיו מנאס”א. השלושה נחתו בשעה 04:58 שעון ישראל. מסוקים רוסיים הטיסו אליהם את צוותי החילות הרוסים ואת אנשי הצוות של נאס”א לאתר הנחיתה מעט לאחר מכן במטרה לסייע לשבים ולערוך להם בדיקות רפואיות ראשוניות.

הנחיתה מסמלת את סיומו של מחזור הצוות ה-39 ותחילת כהונתו של הצוות ה-40 תחת פיקודו של האסטרונאוט סטיב סוונסון. וואקאטה, המפקד הראשון של התחנה העביר אליו במהלך טקס שהתקיים ביום שני השבוע.

חברי הצוות ה-39 של תחנת החלל הבינלאומית מסתגלים בחזרה לכוח המשיכה של כדור הארץ מיד לאחר נחיתתם בקזחסטן בחללית הסויוז שלהם. צילום: NASA TV

הם השיבו עימם לכדור הארץ דגימות ממחקר מיקרוביומי. המחקרים הביולוגים שנועדו לבחון את השפעת המסע בחלל על מערכת החיסון ועל המיקרוביומה האנושית – חיידקים החיים בתוך ועל פני גוף האדם בכל רגע נתון. דוגמאות מגופם של חברי הצוות ומאוויר התחנה ניטלו באופן סדיר והם ישמשו לניטור השינויים במערכת החיסון ובמיקרוביומה. תואצות מחקר זה יוסיפו למחקר על ההשפעות הבריאותיות על אנשים החיים ועובדים בסביבות קיצוניות על כדור הארץ, ויסייעו באיתור מוקדם של מגיפות, ולחקר תפקוד המערכת המטבולית ותפקוד לקוי של מערכת החיסון.