יפן שיגרה טלסקופ חלל באינפרה אדום* שיגור שלישי מוצלח מתחילת 2006

Astro-F ששמו שונה לאקארי יאסוף מידע חדש על הולדתם של כוכבים

טלסקופ החלל היפני אקארי
 טיל שנשא לחלל לווין ועליו טלסקופ חלל שוגר ממרכז החלל יוצ'ינורה ביפן ביום רביעי האחרון (06:28 שעון מקומי, 21:28 שעון גריניץ' ביום שלישי) לאחר דחיה של 48 שעות שנגרמה כתוצאה מגשם כבד.
הלווין Astro-F מצלם בתחום האינפרה אדום והוא מיועד לחקור את אורם של כוכבים המוסתרים מאיתנו בשל האבק הרוסמי. אסטרונומים אירופים משתפים פעולה עם יפן במשימה בת 500 ימים למיפוי היקום. Astro-F יקיף את כדור הארץ במסלול קוטבי ויבצע סקירה בתחום האינפרה-אדום הקרוב והרחוק בשמים.
סקר של כל השמים (All Sky Survey) יבוצע ברגישות גבוהה יותר מאשר הסקר הקודם שבוצע על ידי לווין דומה ששוגר ב-1983.
“מדובר בחלון חדש ליקום הראשוני” אומר ד”ר סטיבן סרג'נט, מרצה בכיר לאסטרופסיקה באוניברסיטה הפתוחה בבריטניה. Astro-F צפוי להיות אחד המצפים הבינלאומיים החשובים בעשור.” ומוסיף עמיתו גלן וייט כי המשימה תספק כלים חדשים רבי עוצמה ללמוד אודות הולדתם והיווצרותם של כוכבים וכוכבי לכת. “זה הולך לשנות שינוי מהפכני את הדרך שבה אנו חוקרים תהליך היווצרות של גלקסיות בקצה היקום.”
Astro-F הוא הלווין השלישי שמשגרת יפן מאז תחילת השנה, כשתוכנית החלל של המדינה מבקשת לסגור את הפער עם יריבתה האיזורית – סין.
הסוכנות לחקר התעופה והחלל של יפן (JAXA) שיגרה שני טילים מדגם H-2A ועליהם לוויני תצפית בינואר ובפברואר מהאי הדרומי המרוחק טנגאשימה.