טיסה לחלל ב-200 אלף יורו

בכנס החלל בהידראבד אמר מנהל פרויקט תיירות החלל באסטריום כי החברה האירופית מתכננת לשווק טיסות תת מסלוליות בתוך כמה שנים

טל ענבר, הידראבד

תא הנוסעים של מטוס החלל שמפתחת אדאס-אסטריום עבור תיירות החלל
תא הנוסעים של מטוס החלל שמפתחת אדאס-אסטריום עבור תיירות החלל

שארל שאבאניאק, מנהל פרויקט תיירות החלל והמהנדס הראשי ב-EDAS אסטריום והיו לאפורט-ויוואדה, סגן המנהל הטכני באדאס-אסטריום הציגו את הפרויקט

לדברי שאבאניאק, אדאס-אסטריום, כמו כל שאר תעשיית החלל הופתעה מהעניין הפתאומי בתיירות חלל. החברה שאלה האם העניין הזה ייעלם או שיתחזק ולבסוף החליטה להיכנס לתחום. "אנחנו בעסקי החלל", העיר, "אך מדובר במשהו לא מוכר העומד בפנינו."

במהלך 2006 והמחצית הראשונה של 2007 התפתחה תפיסת תיירות החלל בחברה והתגבשה ההחלטה לפתח מטוס חלל יחיד שיבצע את כל המשימה של שיגור ארבעה אסטרונאוטים לגובה של 100 קילומטרים, בתא גדול מספיק כדי לאפשר את החוויה של ההופעה הפתאומית של חוסר המשקל.

החברה בחרה בכנס בהידראבד כדי לפרסם את הפרויקט במצגת ובדגם בקנה מידה מלא של תא הנוסעים של הרכב החדש.

נסיעה טיפוסית, שעלותה הראשונית 200 אלף יורו לנוסע תתקיים לאחר סדרת אימונים בת יומיים שלושה. אירוח ובידור מלאים יסופקו לנוסעים. הטיסה עצמה תארוך 90 דקות, כאשר הנוסעים יחוו בהמראה כבידה של 5G וחוסר כוח משקל כאשר יגיעו לסף החלל.

אדאס-אסטריום מתכננת את הפרויקט בזהירות ונוקטת בצעדים כדי לתכנן נכון את תא הנוסעים ולהבטיח ביצועים אווירודינמיים טובים לכלי הטיס. החברה גם תתן מענה לדאגות סביבתיות – כך למשל הדלק יורכב מתערובת נוזלית של חמצן ומתאן. אדאס ושותפיה ייצרו חמש חלליות בשנה במשך 10 שנים, וכל אחת תוכל לבצע 500 משימות.

החברה תתאים את עצמה לחוקי התעופה האמריקנים, ותדגיש את נושא הבטיחות, אומרים המרצים. מטרת השל אדאס היא להציע שירות מסחרי ללקוחות הראשונים ב-2012 כאשר צי של מטוסי חלל ימריאו אחת לשבוע, בהינתן השגת המימון לשלב הפיתוח עד שנת 2008. החברה תנסה להשיג 30% משוק הטיסות לחלל.

לא פחות מ-40 פרויקטים דומים מפותחים כעת במקומות שונים בעולם, כאשר המתחרה המוכרת ביותר בתחום היא וירג'ין גלקטיק. התחזית היא שלטיסות החלל ימריאו 15 אלף נוסעים בשנת 2010.

מעבר ללידתה של תעשיה חדשה, התוכנית משמשת גם הזדמנות לצבור נסיון רלוונטי (תפעול דמוי מטוס אך גם בעל מאפיינים של טיל) לפיתוח גישה מהירה למערכות חלל – שישמשו פשוט להטסת בני אדם במהירות מקצה אחד ש לכדור הארץ לקצה השני.

3 תגובות

  1. ומה בעיניין פשוטי העם?
    מה הם לא יוכלו לטוס לחלל זה לא פייר שרק אם יש לך כסף תוכל לטוס ונראה לי שכולנו רוצים לראות את החלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.