עוד לפני ההתנגשות בשבוע שעבר, העריכה נאס"א את הסיכון לפגיעת שברים במעבורת במסלול האבל ב-1 ל-185, קרוב מאוד למגבלות המותרות של 1:200. עיקר הסיכון התווסף מפיצוץ הלווין הסיני לפני כשנתיים

חדשות רעות לטיסת השידרוג לתחנת החלל, STS-125 שכבר מתעכבת בשל סופת ההוריקן אייק ב-2008 ושוב בשל בעיה במעבד המחשב של טלסקופ החלל האבל. כעת יתכן שהמשימה תהיה מסוכנת הן לחללית והן לאסטרונאוטים בעקבות התנגשות הלווין אירידיום 33 והלווין הרוסי קוסמוס בשבוע שעבר. ישנם שברים רבים המרחפים קרוב מדי למסלולו של האבל, והם מקרבים את גבולות הבטיחות שקיימות בנאס"א. בלא משימת השירות בידי צוות מעבורת החלל, שכרגע מתוכננת למאי, הטלסקופ לא צפוי לשרוד יותר מאשר עוד שנה או שנתיים.
אסטרונאוטים בשעת הליכת חלל נמצאים בסכנה גדולה יותר מאשר המעבורת או אפילו האבל. למשימה זו מתוכננות חמש הליכות חלל במהלך טיסת השירות שבמסגרתן יוחלפו הסוללות של האבל, יותקנו מכשירים מדעיים חדשים (לרבות מצלמה חדשה) ותותקן מחדש מערכת הגנה מפני קרינה.
האבל מקיף את כדור הארץ במסלול גבוה יותר מאשר תחנת החלל, ולפיכך הוא קרוב יותר לענני השברים מההתנגשות. גם לפני ההתנגשות, הסיכויים של שבר חלל במהלך משימת האבל היו קרובים לגבולות הבטיחות של נאס"א. נאס"א העריכה את הסיכויים לפגיעה קשה במעבורת ב-1 ל-185, מעט פחות מ-1 ל-200, המגבלה המותרת. שברים אחרים במסלול זה כוללים גם פיסות מהלווין הסיני שפוצץ ב-2007 כחלק מניסוי טילים, שהוסיף מאות שברים שעלולים לסכן חלליות אחרות.
מארק מאטני, מומחה לפסולת חלל במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון, אמר לכתב העת נייצ'ר כי אפילו לפני ההתנגשות משבוע שעבר הסיכוי לפגיעה במעבורת היה קרוב במידה לא נוחה לגבולות הבלתי מתקבלים. הדבר הולך רק להוסיף לכך.
החלטה האם להמשיך במשימת השידרוג של האבל עשויה להתקבל בתוך שבוע או שבועיים, מוסר נייצ'ר.