סיקור מקיף

האלגוריתם של גוגל וההשלכות שלו על קידום אתרים

האלגוריתם של גוגל וההשלכות שלו על קידום אתרים

האלגוריתם של גוגל, מהווה סוג של אוצר יקר ערך, כאשר כל קהילת מקדמי האתרים, פועלת על מנת לנסות ולשרטט את המפה אשר תוביל אל אותו אוצר. בכל תקופת זמן קצרה, גוגל חושפת עוד פרט של מידע לגבי האלגוריתם, או שאנשים מטעם גוגל, תורמים עוד חלק ליצירת המפה, כשהם פולטים במכוון (או שלא במכוון), דברים שעד כה לא היו ידועים לגבי האלגוריתם של גוגל.

הסיבה לבאז הגדול סביב האלגוריתם של גוגל, טמונה בתפקידו החשוב והמכריע, הן בעבור חברות לקידום אתרים ושיווק והן עבור בעלי האתרים – האלגוריתם קובע את מיקום התוצאות בעמוד תוצאות החיפוש.

כך יוצא, שבר המזל, אשר יצליח לשרטט את המפה המלאה המובילה לאוצר, קרי, לפצח את האלגוריתם ולהתאים אליו את האתרים אותם הוא מקדם, יצליח להוביל את אותם האתרים למקומות הגבוהים ביותר. אבל רגע לפני שאתם, כקוראי שורות אלו, לוקחים על עצמכם את האתגר, לנסות ולפצח את האלגוריתם, חשוב לדעת, שגוגל מצידה לא שוקטת על שמריה, ובכל תקופת זמן קצרה, היא מוסיפה עדכונים ומבצעת שינויים כאלו ואחרים באלגוריתם – כך פיצוח האלגוריתם במלואו, זה כנראה לא משהו שנהיה עדים לו בתקופה הקרובה, יחד עם זאת, מקדמים אשר עמלים בכדי לאסוף כמה שיותר מידע ופרטים לגבי האלגוריתם, מקפידים לעקוב אחרי השינויים המתפרסמים על ידי גוגל, וכמובן, גם פועלים בכדי ליישם את המידע בפועל, משיגים תוצאות טובות יותר ממקדמים או משווקי אתרים אחרים.

כיצד האלגוריתם משפיע על מיקום האתר?

מיקומי האתרים בגוגל משתנים עם הזמן, ובעל אתר אשר נמצא בעמוד הראשון במילת מפתח מסוימת, יכול לגלות בוקר אחד, שאותו אתר “ירד מגדולתו”, וכעת הוא ממוקם בעמוד השני. מכיוון שלמיקום האתר בגוגל יש השפעה רבה על כמות כניסות הגולשים לאותו אתר. הסיבות לירידה במיקום, יכולות להיות מושפעות ממגוון רחב של גורמים ובין היתר: תדירות העדכונים באתר, איכות ורלוונטיות התוכן, קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד.. אך ישנה גם סיבה נוספת, אשר יכולה לגרום לירידה במיקום האתר והיא עדכון האלגוריתם של גוגל – לכן, במקרה כזה, הפעולה אותה בעל האתר צריך לבצע, היא לפנות אל מקדמי אתרים מקצועיים (הנמנים על אלו המקפידים לאסוף ולקבץ כל פיסת מידע או עדכון לגבי האלגוריתם וליישם אותו), כאשר אותם מקדמים, יבדקו את האתר, יאתרו את הגורמים לירידה במיקום, וינקטו בפעולות אשר יחזירו את האתר למיקומו, ואף למקום גבוה יותר.

הכירו את Rankbrain

בכדי לסדר ולמיין את תוצאות החיפוש בצורה יעילה, גוגל עושה שימוש במערכת אינטליגנציה מלאכותית בשם – Rankbrain את המידע החשוב הזה, חשפה גוגל לפני כ-3 שנים, כאשר עד לאותה התקופה, כל הפרטים לגבי מנגנון האלגוריתם של גוגל היו חסויים. במאמר של בלומברג פורסם שהאינטליגנציה המלאכותית, מסוגלת להבין את החיפושים אשר מוקלדים אל מנוע החיפוש. במקרים בהם Rankbrain נתקל לדוגמא במילים שאינן מוכרות לו, יש לו את היכולת לבצע השערה לגבי משמעות המילה, בהתאמה למילים ומושגים קודמים אותם הוא מכיר.

פנדה ופינגווין – לא רק בגן החיות

שנת 2011 אומנם כבר רחוקה מאתנו (בעיקר במונחים של קידמה וטכנולוגיה), אך היא עדיין זכורה כשנה בה גוגל ביצע עדכון אלגוריתם גדול ומשמעותי – עדכון הפנדה. עדכון זה, שינה בצורה משמעותית את תחום קידום האתרים, מכיוון שהוא גרם לפגיעה משמעותית באתרים, אשר לא הקפידו על איכות התוכן, הרלוונטיות שלו או מידת המקוריות שלו. שנה וחודשיים לאחר מכן, גוגל ביצע עדכון אלגוריתם משמעותי נוסף – עדכון פינגווין, הנפגעים העיקריים מעדכון זה, היו אתרים, אשר מקדמיהם עשו שימוש בשיטות קידום פסולות. המטרה של שני העדכונים אשר בוצעו באלגוריתם, היא לאפשר לאתרים איכותיים, שהינם בעלי ערך לגולשים להתקדם במנועי החיפוש, על חשבון אתרים אשר אינם עומדים בתקנים.

ניתן לסכם את הנושא, בכך שלאלגוריתם של גוגל, כמו גם לשינויים ולעדכונים באלגוריתם, יש השפעה רבה מיקום האתר במילות המפתח הרלוונטיות, וכחלק מכך גם על כמות כניסות הגולשים (התנועה) לכל אתר. לכן, קיימת חשיבות גבוהה לעקוב אחרי עדכונים, או לעבוד עם מקדמים ומשווקים אשר מקפידים לשמור וליישם כל עדכון שכזה, וזאת על מנת לא להישאר מאחור.

תוכן מקודם בשיתוף חברת אימוג’ו

אודות הכותב

בנקהלטר שי

מייסד ומנכ”ל אימוג’ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם. בשנת 2010 הקים שי את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק דיגיטלי למגוון רחב של חברות ועסקים.

4 תגובות

  1. לדעתי האלגוריתם של גוגל סך הכל רוצה להציג את התוצאות הטובות ביותר למחפשים שלו.
    והוא עושה זאת באמצעות איסוף מידע על האתר ועל ההתיחסות שלו מגורמים חיצוניים.

  2. לדעתי, גוגל יכלה או יכולה לחסל את המקצוע (קידום אתרים) בהינף של החלטה.
    היא לא תעשה את זה.
    היא לא תעשה את זה, כי מבחינה עסקית זה פשוט לא נכון.
    זה גם לא יהיה נכון להפוך את המקום שלה (מנוע החיפוש) לבית בושת…
    המינון הנכון עובר בין החופש המוחלט לדיקטטורה דיגיטלית.
    השאלה היא – למה??
    אני חושב שהתשובה מכילה הרבה מאוד פנים – אבל החשובה בניהן היא:
    המונופול.
    חשוב להם להשאר מונופול – ובשל כך הם לא ירצו לחמם את השוק (משמע: לעצבן אותו) שכן אז, ביום בו יהיו יותר מידי קולות של חיסול המונופול יקומו כמה שמסוגלים ליצור אלטרנטיבה – ויצרו אחת כזו.
    וסביר להניח, כשזה יקרה, זה יבוא מכמה כיוונים, כגון אי בי אם, אפל ואולי אפילו פייסבוק.
    לא פחות חשוב – עם כל המחשוב הקוונטי שבא עליינו לטובה (???) יכול גם לקום איזה יוסי מהטכניון ולפרק את כל הבעסה שלו מהשריון (וסביר שזו היתה חטיבה 7) על גוגל המסכנים – והרי לכם תחרות…
    ——–
    זו תבוא (התחרות)
    בטוח שהיא תבוא.
    אולי מהצד של אפל (שאלופים בהנדסת אנוש)
    אולי מהצד של אי בי אם (שגם הם אלופים בדברים שאני אפילו לא יודע לתאר אותם במילים [וברוב המקרים גם לא מבין])
    ואולי מפייסבוק – שהם בטוח עובדים ברגעים אלו על מנוע חיפוש – וזה בוא יבוא תוך שנתיים שלושה (ואין לי מידע פנימי – מדובר בהשערה בלבד).

    גוגל, מבחינתם, יודעים שהמסיבה המונופוליסטית הזו תסתיים מתישהו והדברים האחרים שהם עובדים עליהם הם ההוכחה לכך שהמודעות קיימת – ולראיה, הם ככל הנראה יובילו את המכונית הנבונה הראשונה.
    —–

    גוגל – הם בעיה.
    הם נכנסים לנו בכל חור והקודים שהם מספקים מהווים את היסודות (חלק ניכר מהם) של כל אתר, טלפון או תוכנה. הנוחות הזו, מתישהו, תיכנס לכולנו עמוק עמוק בתוך הרקטום העדין שלנו – והתשובה היחידה שתוכל להושיע ולהחזיר אותנו למקום הגיוני נמצאת אצל יוסי, ההוא מהטכניון… ההוא שחטיבה 7 פירקה לו את חוש ההומר ועכשיו הוא מחפש שׂעִיר – ורצוי שהוא יהיה שׂעיר מעל המשׂוֹער…
    ובא ליוסי (ולעולם) גואל…

  3. יוסף
    התכוונת, ני מניח מיקרופון, ולא רמקול. ובכל מקרה – יכולת הזיהוי של האלגוריתם פחותה משל ילד קטן. יש מיקרים מעטים מאד שהיכולות שלו גבוהות.

    מה שכן – האלגוריתם של גוגל פיתח תוכנה לזיהוי תמונות, ותוכנה זו טובה מתוכנות שניכתבו ע”י בני אדם. זה לא רף גבוה במיוחד.

  4. האלגוריתם של גוגל גם שומע אותנו בתנאי שמדובר ב google chrome ובנייד הכולל רמקול, וגם רואה אותנו.
    הוא גם מפענח תמונות באופן סמנטי ויודע לומר מה רואים שם בדיוק מדיד גבוה מאדם ממוצע, ומפענח צילום כתב בדומה לשיטה הידועה בשם OCR. זה מה שידוע.

    מה שפחות ידוע ובגדר השערה, נעשים מאמצים בלתי נלאים לתוכנה קוגנטיבית: כזו שקוראת ספר ויכולה לשוחח עליו שיחה משמעותית. שיטות מתימטיות שנקראות reinforcement deep learning, Generative Adversary Network, multi agent game theory. העובדה שגוגל, אינטל, IBM פיתחו שבב קוונטי מעידה שנחוץ להם כוח חישוב שווה ערך ל 15 מיליארד נוירונים שזה לזכרוני מה שיש לנו במוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.