מעבדת ההינע הסילוני של נאס”א (JPL) הקימה ענן פנימי לאיחסון ועיבוד נתוני משימות פלנטריות

JPLמשתמשת ב-Red Hat OpenStack Platform לשיפור קיבולת שרתים ואחסון ולעיבוד פרויקטי טיסה ונתוני מחקר באמצעות ענן OpenStack פרטי

רצף של שלוש תמונות שצילם רכב השטח המאדימאי קיוריוסיטי של נאס"א המראות את תהליך הקדיחה בסלע הקשיח ב-8 בפברואר 2013. צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS
רצף של שלוש תמונות שצילם רכב השטח המאדימאי קיוריוסיטי של נאס”א המראות את תהליך הקדיחה בסלע הקשיח ב-8 בפברואר 2013. צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS

רד האט, הספקיתפתרונות קוד פתוח, הודיעה כי המעבדה להינע סילוני של נאס”א (JPL) בנתה ענן פרטי המבוסס על פלטפורמת Red Hat OpenStack , שלדבריהם תביא לנאס”א חיסכון משמעותי בזמן ומשאבים המושקעים במרכזי נתונים. זאת על ידי ארגון מחדש ואיחוד החומרה הפנימית שלהם.

JPL, שהנו המרכז העיקרי של נאס”א לחקר רובוטי של מערכת השמש, השתמש בטכנולוגיות OpenStack ולינוקס של רד האט להגדלת קיבולת האחסון והשרתים הפנימית, מה שאפשר לתמוך במאות מדענים ומהנדסים העוסקים במשימות JPL.

מעבדת JPL של נאס”א הובילה להישגים משמעותיים רבים בחקר החלל, החל מיצירת הלוויין הראשון של ארה”ב עד לשיגור רכבי חללי לכל כוכבי הלכת במערכת השמש, וכל ארבע גשושיות החלל שנחתו על מאדים. היום, משימות גישוש אלה מסתמכות באופן משמעותי יותר על יכולות מחשוב ענן פרטי כדי לעבד בקשות מפרויקטי טיסה, וחוקרים עובדים עם נתוני משימות. מסורתית, רוב התשתית של JPL התבססה על חומרת שרתים מותקנת באתר המעבדה.

מהנדסי JPL הקימו באתר שלהם ענן OpenStack פרטי, והם משתמשים בקיבולת המיחשוב שלו כשע לספק למדעני משימות ומהנדסים, כשהם מתכננים להעביר פעילויות מחשוב קריטיות שנדרשו להיות באתר, אל ארכיטקטורת ענן פרטי יעילה יותר. הפלטפורמה גם תאפשר לחוקרים לנצל את הענן הפרטי שלהם ולהשתמש במשאבי ענן חיצוניים, כגון שירותי האינטרנט של אמזון (AWS) , כאשר הדבר יהיה הכרחי לצורך התמודדות עם שיאי ביקוש.