מכון האירופאי לביואינפורמטיקה ישתף פעולה עם רד האט לקידום יכולות מחקר ביולוגי

רד האט, הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הודיעה כי המכון האירופאי לביואינפורמטיקה (EMBL-EBI), חלק מהמעבדה האירופית לביולוגיה מולקולרית, ישתמש בפלטפורמת Red Hat OpenStack כדי לספק את סדר הגודל והגמישות הנדרשים כדי לקדם שיתוף פעולה מחקרי בין-לאומי. מטרת ענן זה היא לשנות את הדרך בה מחקר שיתופי – כגון Pan-Cancer Analysis שנועד לבחון את הדומה והשונה בשינויים גנטיים ותאיים הקיימים ברחבי סוגי גידולים – מתמודד עם האתגרים הביולוגיים הקשים ביותר בעולם.

אילוסטרציה. מקור: pixabay.com.
חברת רד האט תספק למכון האירופאי לביואינפורמטיקה את פלטפורמת הקוד הפתוח שתאפשר שיתוף פעולה של נתונים בין חוקרים ברחבי העולם. אילוסטרציה: pixabay.com.

המכון מספק נתונים זמינים באופן חופשי מניסויים בתחום מדעי החיים לחוקרים ברחבי העולם. בממוצע יומי מתקבלות באתרי המכון יותר מ- 16 מיליון בקשות לשימוש בנתונים. המכון מעודד באופן פעיל שיתוף פעולה פעיל, נותן השראה למחקרים חדשים, ומספק הדרכת ביואינפורמטיקה מתקדמת למדענים בכל הרמות. יותר ויותר עובד המכון על אספקת תשתית IT משותפת, עליה יכולים לעבוד ארגוני מחקר מכל הגדלים.

לתעשיית מדעי החיים יש מסורת ארוכה של שיתוף פעולה. עם זאת, מחקר מודרני דורש גישה למערכי נתונים ענקיים, ולא לכל מכון מחקר יש המשאבים ליצירת עוצמת המחשוב הדרושה. Embassy Cloud מספק בתוך תשתית EMBL-EBI, מרחבי עבודה פרטיים מאובטחים יותר המבוססים על מכונה וירטואלית, בהם יכולים חוקרים להשתמש באופן אופטימלי בתהליכי עבודה, יישומים ומערכי נתונים מותאמים אישית להם.

למכון יש מערכת יחסים ארוכת שנים עם רד האט, בעקבות שימוש ב- Red Hat Enterprise Linux במשך מספר שנים. המכון השתמש בעבר ב- vCloud  של VMware  עבור Embassy Cloud שלו, אבל היה זקוק לפתרון חלופי שיאפשר לשנות את גודל משאבי ה ITשלו באופן דרמטי, כלפי מעלה וכלפי מטה, לפי הצורך. מתוך הכרת OpenStack כסטנדרט מקובל בקהילת המחקר, עבר EMBL-EBI לפלטפורמתRed Hat OpenStack, כדי לספק פלטפורמת ענן סקלאבילית וגמישה שתתמוך במטרתו לשפר שיתופי פעולה גלובליים במחקר.

המכון שקל שני גורמים עיקריים בעת ההחלטה על ההגירה: פלטפורמה שחייבת לעבוד בצורה חלקה עם Red Hat Enterprise Linux, וספק שחייב לספק תמיכה מקומית בשטח באירופה. על צוותי IT המקומיים של הספק להיות זמינים כדי לספק הדרכה וסיוע טכני לצוותים הפנימיים של המכון, בכל עת ובכל מקום נדרש. רד האט עמדה בשתי הדרישות.

היום יש ל- EMBL-EBI מספר גופים המשתמשים ב- Embassy Cloud שלו, כולל מוסדות מחקר שלא למטרת רווח וחברות תרופות. הסקלאביליות שפתרונות רד האט מאפשרים בסביבה זו, כבר סייעו להגדיל את התמיכה בפעילויות המחקר מ-2,000 ליבות ל-4,000 ליבות. התוכניות הן להגדיל את Embassy Cloud ל- 6,000 ליבות וארבעה פטה-בייט נפח אחסון.

רדהאש באלאקרישנן, המנהל הכללי של OpenStack ברד האט. החברה תספק למכון האירופאי לביואינפורמטיקה את פלטפורמת הקוד הפתוח שיאפשר שיתוף פעולה של נתונים בין חוקרים ברחבי העולם.

סטיבן ניוהאוס, ראש השירותים הטכניים ב- EMBL-EBI, אמר: “שיתופי פעולה רבים במחקר גלובלי לא היו אפשריים ללא התפקודיות של Embassy Cloud. אנו משתמשים עתה בפלטפורמת Red Hat OpenStack לתמיכה בשיתופי פעולה אלה. יש לה את הגמישות והסקלאביליות הדרושות כדי לאפשר לאנשים לעבוד על פרויקטים שונים במקומות שונים, ולגשת את המידע הדרוש להם כפי וכאשר הם זקוקים לו”.

רדהאש באלאקרישנן, המנהל הכללי של OpenStack ברד האט, אמר: “זה כבוד גדול לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם EMBL-EBI , אשר גישתם השיתופית והפתוחה לפתרון אחדות מהבעיות המאתגרות ביותר בעולם, תואמת היטב את גישת רד האט לטרנספורמצייתIT  ארגוני. אנו שמחים על התפקיד של פתרונות קוד פתוח, ובמיוחד פלטפורמת Red Hat OpenStack המוכנה-לייצור, בסיוע להגדיר ולהאיץ את עתיד המדע והתגליות”.