סיקור מקיף

אוטודסק ואיירבוס:החלק הגדול ביותר של מטוס שהודפס בתלת מימד בשיטה המזכירה גדילת עצם

במקביל הכריזה אוטודסק על הקמת קרן של 100 מיליון דולר להשקעה בחברות שישנו את הדרך בה מוצרים מתוכננים ומיוצרים *החלק המודפס, שזכה לכינוי ״הרכיב הביוני״, עוצב באמצעות אלגוריתם מיוחד שהניע עיצוב המזכיר את הדרך בה גדלה העצם האנושית והודפס כולו בתלת מימד

"הרכיב הביוני" החלק הגדול ביותר של מטוס שנבנה בהדפסת תלת מימד. צילום יחצ, אוטודסק
“הרכיב הביוני” החלק הגדול ביותר של מטוס שנבנה בהדפסת תלת מימד. צילום יחצ, אוטודסק

Autodesk, חברת העיצוב וההדפסה בתלת מימד ויצרנית המטוסים Airbus, הודיעו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו תכננו וייצרו את רכיב המטוס הגדול בעולם שהודפס בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד.
החלק המודפס, שזכה לכינוי ״הרכיב הביוני״, עוצב באמצעות אלגוריתם מיוחד שהניע עיצוב המזכיר את הדרך בה גדלה העצם האנושית והודפס כולו בתלת מימד. התכנון והייצור הביאו ליצירת מבנה החזק וקל מכל מבנה שהיה מיוצר בטכניקות מסורתיות.

הרכיב המיוצר, שבמהלך ייצורו צריך היה לקחת בחשבון מגוון הנחיות בסיס הנוגעות למשקל וחוזק, ישמש כקיר מפריד בין אזור הנוסעים במטוס ובין האזור בו יושב הצוות. על פי הערכות Airbus, החלק קל בכ-45 אחוז יותר מחלק מסורתי, והשימוש בו במטוסי ה- A320 יחסוך 465 אלף מטרים מעוקבים של פליטת תרכובות הגז C02 – שווה ערך להורדה של 96 אלף מכוניות מהכביש מדי שנה.

החומר בו נעשה שימשו בייצור הוא Scalmalloy, שילוב של אלומיניום/מגנזיום/סקאנדיום, שפותח על ידי חברת APWorks, חברת בת של הוא מיועד לתחומי ההדפסה בתלת מימד ומציע תכונות האידיאליות לעולם התעופה. ״היכולת לחבר למהלך הייצור מספר בלתי מוגבל של יחידות מחשב, על ידי השימוש במחשוב ענן, אפשר לחקור מגוון רחב ביותר של אפשרויות הדפסה ולבחור את הטובה ביותר, כאשר, מעבר לכך, השימוש בהדפסת תלת מימד אפשר יצירת עיצובים הבלתי אפשריים לחיקוי בייצור המסורתי״, אומר איתן צרפתי, מנהל משותף של מרכז הפיתוח של Autodesk ישראל ומנהל תחום הדפסת התלת-מימד. ״כבר כיום אנו רואים שהתעשייה ובמיוחד העיצוב והייצור משתנים עם הכניסה של טכנולוגיות וחומרים חדשים״, אומר צרפתי. ״המהלך הנוכחי אינו ניסוי תיאורטי, אלא מהלך ליצירת רכיב מתפקד אמיתי שישולב בקרוב בכלי תעופה״, אומר צרפתי. ״בקרוב מאוד ישולב החלק במטוסים ותיערך בחינת ביצועים בתנאי שטח״.

יוזמת Forge של Autodesk: קרן של 100 מיליון דולר להשקעה בחברות שישנו את הדרך בה מוצרים מתוכננים ומיוצרים

Autodesk השיקה את יוזמת Forge, מהלך שירתום את כח מחשוב הענן לטובת התמיכה בעתיד יצירת חפצים. ליוזמה שלושה חלקים: פלטפורמה של PaaS (platform-as-a-service), תוכנה רבת עוצמה לפיתוח וקרן השקעות של 100 מיליון דולר שנועדה לקדם את הטכנולוגיות החדשניות בתחומי העיצוב, תכנון וייצר בתלת מימד.

ה-Forge היא מערכת של שירותי ענן הנכנסת לשימוש מייד עם תחילת הפיתוח ומשולבת לכל אורך תהליל הייצור, משלב התכנון, דרך ההנדסה, ההפקה והתפעול, והשימוש בה, יאפשר למפתחים, קטנים וגדולים, לבנות אפליקציות ענן רבות עוצמה ואינטואיטיביות.

לדברי עמר הנספאל, סגן נשיא בכיר בחברת Autodesk המנהל את תחום הפיתוח של הפתרונות למעצבים ומהנדסים לכל רוחב התעשייה, לדברי הנספאל, המהלך כולו מלווה בהקצאת קרן – ה-Forge Fund – עם קופה של 100 מיליון דולר להשקעה בקידום חברות שיפתחו פתרונות חדשניים ושירותים מבוססי הפלטפורה החדשה, כמו גם תמיכה טכנית ועסקית.

״הדרך בה אנו מעצבים ומייצרים דברים משתנה בקצב מהיר ביותר וטכנולוגיות חדשות משנות כיום כל חלק מחיי המוצר. ״Forge תסייע למפתחים לבנות עסקים חדשים שישנו את עתיד הייצור״, אמר הנספאל והזמין את קהילת המפתחים העולמית לנצל את פלטפורמת הענן של Autodesk כדי לבנות שירותים שיביאו לטכנולוגיות מקושרות ולהעצמת חויית ההפקה.

הנספאל אף הכריז על תוכנית שותפים עסקיים, שיחברו ל-Autodesk בשימוש בפלטפורמת הענן של החברה וציין כי שש חברות כבר הצטרפו למהלך, בינהן BriteHub, Proto Labs, FATHOM, 100kGarages, MakeTime ו- HWTrek.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.