סיקור מקיף

שש מדליות אולימפיות לנבחרת הישראלית באולימפיאדה למתמטיקה

באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה השתתפו מעל 100 מדינות, ובסיומה דורגה ישראל במקום ה-18 העולמי

לימודי מתמטיקה shutterstock
לימודי מתמטיקה shutterstock

הישג למשלחת הישראלית באולימפיאדה למתמטיקה: בתחרות שהסתיימה אמש, בקייפטאון דרום אפריקה, זכתה נבחרת ישראל במתמטיקה, ב-6 מדליות אולימפיות בהן, 5 מדליות כסף ומדליית ארד. כך נמסר הערב (א’) ממשרד החינוך.

באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה השתתפו מעל 100 מדינות, ובסיומה דורגה ישראל במקום ה-18 העולמי. במקום הראשון זכתה נבחרת סין, ואחריה דורגו ארצות הברית (מקום 2), טאיוון (מקום 3), רוסיה (מקום 4) ויפן (מקום 5). שר החינוך, הרב שי פירון ברך את המשלחת הישראלית והודה לתלמידים על ההשקעה המרובה וההישגים בתחרות הבינלאומית.

בנבחרת 6 חברים: אמוץ אופנהיים, תומר נוביקוב, עמרי סולן, דור שמויש, הלומדים באוניברסיטת תל אביב במסגרת תכנית בנו ארבל לתלמידים מצטיינים במתמטיקה וכן ניצן טור ודור מצר הלומדים בטכניון.

אופנהיים, נוביקוב, סולן, שמויש וטור זכו במדליית כסף. דור מצר זכה במדליית ארד. זוהי הפעם הרביעית בהיסטוריה של האולימפיאדה שבה כל חברי נבחרת ישראל חוזרים עם מדליות מהאולימפיאדה.

חברי המשלחת האולימפית:

  • המאמן: לב רדיזוילובסקי.
  • עומרי סולן: תלמיד כיתה יב’ (ראשונים, הרצלייה).
  • אמוץ אופנהיים: תלמיד כיתה יב’ (שבח מופת, רמת-גן).
  • דור מצר תלמיד כיתה ט’ (ביה”ס הפתוח, חיפה)
  • ניצן טור: תלמיד כיתה יב’ (אליאנס, חיפה)
  • דור שמויש: תלמיד יא’ (אורט גוטמן, נתניה).
  • תומר נוביקוב – תלמיד יא’ (שבח מופת, רחובות).

אם מישהו מחברי המשלחת או המלווים ירצה להוסיף פרטים נשמח לעדכן את קוראי אתר הידען.

9 תגובות

  1. חיים פ
    זה הכתיב מלידה … נולדתי עם שגיאת כתיב.
    הסתדרות המורים לא תיתן לעלות משכורת למורים הטובים. להיפך – כל פעולות ההסתדרות גורמות לכך שהבינוניות חוגגת. הסתכל על “אופק חדש” – התוכנית פגעה מאוד באלה שמשקיעים, ותרם לאלה שלשונם במקום שלא זורחת השמש. תחשוב על זה שההסכם הזה כולל סעיף של “שקט תעשייתי”. כדי שלא יאשימו אותי בהשמצות – אני מציע לקרוא בעיתונות על חששות (כביכול) נגד יושב ראש הסתדרות המורים.

  2. (למה אתה כותב ניסים ולא נסים, שזה ריבוי של “נס”? וזה מקור השם נסים.)

    נדמה לי שדבר לא מפריע למשרד החינוך לתת העדפה למורה טוב למתמטיקה. “במקום 10 קח 18 אלף לחודש”.
    אבל, בשוק העבודה הישראלי, עם כל הוועדים האלה, לא אופתע אם יתברר שזה מן הנמנע.

    למירום גולן:
    דברי נכתבו בלי קשר להישגים של החבורה המוכשרת. לא ברורה הביקורת שלך כי דיברנו על התלמיד המצוי ולא על ה”מגדלים”. ומצב התלמיד המצוי בכי רע. בימים אלה בדיוק נחשפה בעיתונות העובדה שיש נשירה סמויה של תלמידי תיכון. אל תשכח את בתי הספר החרדיים. מצבנו על הפנים, אחי. והנוער שלנו נפלא. בחלקו בלבד. השאר מסתובבים עם סכינים.

  3. מירום גולן
    ישראל בנסיגה נוראית. כמובן שיש מיעוט קטן של גאונים בכל מדינה. הבעיה שהממוצע מתדרר בצורה מזעזעת. מערכת החינוך בשפל נוראי.

  4. מירום, אז הבה נסתכל על מדדים שקולים כמו מדד פיזה. איזה מקום אנחנו שם?
    מזכיר לי במעט שמדינת ישראל בשנים הראשונות נתנה רק לכיתות מחוננים להיבחן בו
    התחרות הזאת היא בלוף למציאות בשטח…
    כפי שאינך מאמין שרוב האמריקאים אתלטים למרות האולימפיאדה כך אל לם להאמין שהמצב שונה

  5. חיים פ
    הבעיה יותר מורכבת ממה שאתם אומרים, והרבה יותר מדאיגה. תנאי ההעסקה של מורים נקבעים במשא ומתן בין משרד החינוך להסתדרות המורים וארגון המורים. אלה 3 גופים מושחתים.
    Enough said……

  6. לשני המגיבים שלפני, אני רק שאלה:

    האם אתם מאמינים ברצינות שהנציגים של כל קבוצה, הם נציגים נאמנים של המצב במדינתם? ברור שאף אחד מהמשתתפים בתחרות לא מייצג את התלמיד הממוצע, אז חלאס עם הדמגוגיה. ישראל משגשגת ומנצחת באופו סדרתי בתחרויות, הנוער שלנו נפלא, וזאת כמובן בניגוד גמור לתחזיות המלעיזים שטענו שאנחנו בדרך למטה.

    אבל כמובן ששום כמות של מדליות לא תשבור קונספציה שגויה.

  7. צודק, ערן, ואף הטבת להתבטא.
    אין לנו מורים למתמטיקה. כולם נמצאים בהיי טק. גם לא מורים לפיסיקה וכמיה.
    כי משרד החינוך לא מפנים שהוא צריך לשלם היטב כדי להביא מורים טובים.
    עוד בעיה: משרד החינוך לא יודע לזהות תלמידים טובים ולא מורים טובים. למה? כי הוא מרכיב על עיניו משקפיים עם זכוכית עבה. איך זה?
    כשדורשים מהתלמיד לענות על 3 שאלות מתוך חמש, וזאת לאחר שצמצמו מלכתחילה את החומר (“מיקוד”), האם מישהו יכול להסביר לי מה הציון האמיתי של תלמיד שקיבל 70 במבחן שכזה? עם מבחנים כאלה, מיהו מורה טוב ומיהו תלמיד טוב?

  8. ושוב החברה הישראלית ניתלת על מגדלי שן, ולא על המצב הממוצע.
    גם אם כל הנבחרת תממש את כלל הפוטנציאל הגלום בה 15 פעמים, עדיין הדבר לא ישנה את העובדה שהמערכת הכלכלית הישראלית מבוססת על מיליוני תלמידים שלא מסוגלים לפתור משוואות, ולא מצליחים לחשוב מחוץ לקופסא.
    אולי המגדלים שלנו במקום ה-18 בעולם, אבל מה המקום של התלמיד הממוצע הישראלי?
    אין סופרמנים במציאות,
    רק אנשים שטועים ומבינים מה גודל טעותם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.