המשרד להגנת הסביבה: תליון שנמכר ברשת – רדיואקטיבי; ב-2009 אסרה הונג קונג על הפצת תליוני “אנרגיה סקלארית”

עם היוודע תוצאות בדיקת המעבדה אשר הראו כי תליונים המשווקים על ידי חברת ionature פולטים קרינה רדיואקטיבית החורגת מהמותר, הורה השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, לעדכן באופן מיידי את משרד הבריאות • מבדיקת המשרד עולה כי אדם העונד את התליון במשך קצת פחות משלושה חודשים, נחשף לקרינה הגבוהה פי 5 מהמותר • התליונים נמכרו במקומות שונים ברחבי הארץ ולפי אתר החברה, גם בבתי חולים

תליון אנרגיה סקלארית. מתוך אתר של אחת החנויות האינטרנטיות המוכרות את המוצרים מסוג זה, המבוססים על אבן לבה יפנית שחורה.

המשרד להגנת הסביבה הוציא היום הודעה יוצאת דופן שבה הזהיר את הציבור מפני מוצר רפואה אלטרנטיבית המשווק כבעל סגולות רפואיות, ולא רק שאינו מרפא אלא גם עלול לגרום לעונד אותו למחלות הנובעות מקרינה.

“המשרד להגנת הסביבה התריע בפני משרד הבריאות כי תליונים המשווקים באמצעות אתר האינטרנט www.ionature.co.il פולטים קרינה רדיואקטיבית החורגת מהמותר. לפי אתר החברה, התליונים נמכרו בין היתר גם בבית החולים וולפסון ובקניון של בית החולים הדסה עין כרם, בנוסף נמכר התליון בחדרי כושר ברחבי הארץ.”

“בימים האחרונים הועברו התליונים לבדיקה במעבדה לקרינה סביבתית של המשרד להגנת הסביבה בשל חשש כי הם מכילים ריכוז גבוה של חומרים רדיואקטיביים. בבדיקות נמצא כי מי שעונד תליון שכזה לאורך שנה נחשף לרמת קרינה העולה בהרבה על המותר בחשיפה לא רפואית. יצוין כי בכל המדידות של התליון נמצאה תכולה גבוהה של חומרים רדיואקטיביים. עוד עולה מבדיקת המשרד להגנת הסביבה כי אדם העונד את התליון במשך קצת פחות משלושה חודשים, נחשף לקרינה הגבוהה פי 5 מהמותר.”

באתר החברה ניתן ההסבר המדעי לכאורה הבא: “המוצר הינו תליון אנרגיה סקלרית שמשחרר ריכוז גבוה מאוד של יונים שליליים. הוא תוצאה של מחקרים רבים שנערכו בעיקר ביפן ובארה”ב. מדענים, פיזיקאים וכימאים, חוקרים כבר עשרות שנים את ההשפעה שיש ליונים שליליים על גוף האדם. כידוע לכולנו, בעולם הזה הכל בנוי מאטומים (החלקיקים הקטנים ביותר שנמצאו עד היום). האטומים מרכיבים את כל מה שאנחנו רואים בעזרת העיניים. אטום עם עודף של אלקטרון/ים נקרא יון שלילי.”

רדיואקטיביות. איור: shutterstock

יש לציין כי מדובר בשימוש מוזר מאוד במילה סקלר. לפי ויקיפדיה “סקלר, ברוב המיקרים של השימוש במילה, הוא גודל פיזיקלי שלא משתנה בהשפעת סיבובים ונשאר קבוע. לסקלר אין כיוון, אלא גודל בלבד. טמפרטורה ומסה הם דוגמאות לסקלרים…. אנרגיה היא סקלר רגיל…” במילים אחרות להגיד אנרגיה סקלארית זה כמו להגיד אנרגיה אנרגטית, מסה מסתית או טמפרטורה טמפרטורית.

בהמשך מצויין כי המוצר מיוצר ביפן על בסיס מחקריהם של מקסוול, טסלה, איינשטיין, פיצבלגר, פינלי, סויקה וטקינווה על פני טווח זמן של 150 שנה. אכן המדענים הללו חקרו את האנרגיה. כמו כן הם מפנים את הגולשים למחקרים אודות יונים שליליים. הגיוס של שמות מדענים גדולים בהסטוריה של הפיסיקה נראה פה כמו עוד טקטיקה של הנפקת גושפנקא מדעית למוצר שהוא במקרה הטוב פסוודו מדעי אך עלול להטעות אנשים תמימים חסרי ידע מדעי (הם לא אשמים בכך, כבר קארל סייגן המנוח קבל בספריו על העלמות המדע מהשיח התקשורתי.

ערנות השלטונות בהונג קונג

מסתבר שממשלת ישראל היא לא הראשונה העולה על הפרשה. בשנת 2009 פרסמה ממשלת הונג קונג את ההודעה לעיתונות הבאה: “הציבור מוזהר שלא לענוד תליונים המכילים חומרים רדיואקטיביים”

סרטון וידאו המתאר בדיקת רדיואקטיביות שנערכה לתליון כזה. Magic Bulshit

“מחלקת המכס והבלו הודיעה היום (9 בספטמבר 2009) כי היא דוחקת באנשים שלא לענוד סוג של תליונים בעלי רמה מוגברת של רדיואקטיביות.
אנו פועלים על פי בקשת מחלקת הבריאות, לפיה תליונים שהוצעו למכירה הם בעלי פונטציאל לגרימת נזק בריאותי, החרימו אנשי מחלקת המכס 2,835 יחידות של המוצר “SE Pendant 0352″ ממדפי החנויות.”

“דוגמאות של התליונים המוחרמים הועברו למחלקת הבריאות ולמעבדה הממשלתית למדידות ובדיקות. תוצאות הניתוח חשפו כי ריכוז החומרים הרדיואקטיביים תוריום 232 ואורניום 238 בתליונים היו שניהם מעל הגבול המומלץ בידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשימוש במוצרים מסחריים.
לפי משרד הבריאות, מגע קצר טווח עם התליונים לא יסתיים בהשפעה מידית על הבריאות. ואולם מכיוון שמנת הקרינה הנמצאת בתליון אחד עשויה להגיע ל-50-60% מהכמות המותרת לחשיפת העור לקרינה בידי המועצה הבינלאומית להגנה רדיולוגית, מגע של שנה עם הצמיד עשוי להסתיים באדממת של העור לחלק מהמשתמשים. הסיכון לסרטן העור גדל אף הוא בהתאם למשך החשיפה. ספק התליונים הללו התבקש לאסוף את כל התליונים מהשוק. אנשים העונדים את התליונים מתבקשים להחזירם לספק לצורך השמדה בטוחה.”

דובר המכס של הונג קונג מסר לאור תוצאות בדיקות התליונים כי המכס יעקוב אחר המקרה וימשיך לבצע בדיקות פתאע כדי להבטיח כי המוצרים לא יהיו זמינים בשוק. אם יהיו עדויות מהימנות על מכירה של תליונים אלה, המחלקה תנקוט בצעדי האכיפה המתאימים. אמר.

“המכס מחוייב להגנת האינטרס של הצרכנים ולערוך באופן סדיר בדיקות אקראיות על דגימות של מוצרי צריכה כדי להבטיח שהם בטוחים לשימוש בידי הצרכנים. תחת פקודת בטיחות מוצרי הצריכה, אסור לספק, לייצר או ליבא להונג קונג מוצרי צריכה אלא אם כן הם עונים על דרישות הבטיחות עבור מוצרי צריכה. הקנס המרבי על הפרת הפקודה הוא 100 אלף דולר (של הונג קונג) ומאסר של שנה במידה ויש הרשאה, וקנס של 500 אלף דולרים ומאסר של שנתיים על הרשאה שניה.”

בלי קשר, היה גם מי שבדק את הרדיואקטיביות של המוצר גם בכוחות עצמו. ב-7 בנובמבר 2012 פרסם גולש בשם ניל סטיבן כהן באתר אמזון ביקורת על החנות A Scalar Energy Store’s Scalar Energy Pendant w/Neg Ion Charge Silicone Protection Ring (Health and Beauty) תחת הכותרת: “התליונים הללו רדיואקטיביים”. “זו אינה בדיחה יש לי מונה גייגר באיכות גבוהה שעלה לי 600 דולרים. בדקתי באמצעותו מספר רב של מדליוני “אנרגיה סקלארית” עשויים מלאבה שחורה, ממספר חברות. כל המוצרים, פרט לאחד היו רדיואקטיביים. מדדתי בין 600 ל-2,200 מדידות לדקה (CPM), והרדיואקטיביות ניתנת למדידה גם דרך הנייר והעטיפה, ומשמעות הדבר היא שהם לא מכילים רק חלקיקי אלפא לא מזיקים אלא גם חלקיקי גאמא החודרים נייר, פלסטיק ואת העור, קונים הזהרו.”

ומיד אחריו מגיבה בשם אליזבת כותבת: “התליונים אינם בטוחים ויכולים לגרום לסרטן העור”. “תליונים אלה הם רדיואקטיביים ויכולים לגרום לסרטן העור בחשיפה ארוכה. הם אסורים לשיווק בהונג קונג, כך שהדבר צריך להוות אזהרה בכך שהם לא בטוחים לשימוש. השימוש בהם הוא באחריותכם האישית.”

למרבה הצער, משווקי המוצרים מסוג זה בעולם הצליחו להשתלט באמצעי SEO למיניהם על הדפים הראשונים של גוגל במילות המפתח ” Energy pendants ” או ” Scalar Energy pendants ” וגם כאשר כותבים “Energy pendants sketisism” מקבלים כתבות המלגלגות על הספקנים. ואכן בדפי הביקורות באמזון גולשים רבים טוענים כי רכשו את התליונים הללו לאחר שקראו את ההצהרות הרבות של משתמשים שהתליונים לכאורה עזרו להם, הממלאים את דפי החיפוש בגוגל. לקח גם לגוגל שהיתה צריכה לקחת את הקישור להודעה לעיתונות של ממשלת הונג קונג ולהצמיד אותה לדף תוצאות החיפוש של כל המונחים המובילים לתליונים, למען יראו וייראו.

אגב, בחנות המקוונת עליה מתריע המשרד להגנת הסביבה, המוצר מסומן כ”אזל מהמלאי”. נחכה ונראה אם גם בארץ יאספו את התליונים הללו להשמדה.

מקרה התליון עם הקרינה מזכיר מקרה דומה של מוצר שיוחסו לו סגולות רפואיות דווקא של הגנה מפני קרינה – צמיד ביוגארד X. אז משרד הבריאות קרא שלא לייחס למוצר סגולות רפואיות.

על יד דבר כזה, ההומאופתיה נראית כפרקטיקה לפחות לא מזיקה באופן ישיר (בגלל הדילול) אך גם לא עוזרת…

הבעיה במה שאתה מציע זה של”רפואה אלטרנטיבית שעובדת” קוראים “רפואה”.

הפתרון הוא לשים נבלות כמו מאיר שירכבו מאחורי סורג, בלי בריח.

2. מאיר
    אני לא יודע אם אתה פושע מסוכן, או אידיוט מדופלם. אני נוטה לחשוב ששניהם!!

E330 זה חומצת לימון!!!!

אמרתי כבר שאתה אידיוט?

3. צריך להיות חוק שמחייב את הרפואה האלטרנטיבית להוכיח גם יעילות של האמצעים שלהם וגם בטיחות של האמצעים שלהם בדיוק כמו שמחייבים את הרפואה הקונבנציונלית.
    ולאסור על כל דרך ריפוי שלא הוכחה כבטוח וכיעילה יותר מפלצבו .
    ושכל מי שמיחס תכונות ריפוי לתרופות שלא הוכחו שיהיה צפוי לתביעה על רשלנות רפואית.

4. לא יודעת לגבי הצמיד גם בחול כותבים על זה הרבה דברים אך בזמן האחרון לא בהקשרים טובים, מצד שני מטהר אוויר שמפיץ יונים שליליים אכן משפר את ההרגשה בחדר כושר שאני עובדת בו.

5. אם נאמין שאיכפת להם אז מדוע הוא פירסם את התיליו שילה נקי

ולכן הם ישגעו אותכם
    אני בדקתי א התיליון שלי והוא נקי מקרינה
    לכן מי שרוצה בדיקה בחינם שיתקשר אלי
    ל0538750112 בין השעות 10ל11בבוקר בימים שני וחמישי ואני יפנה אותו בשימחה רבה

7. איך אני יכולה לדעת אם התליון שברשותי מוציא קרינה. הוא נקנה מחברה אחרת שטוענת שאלו שנאסרו לשיווק היו חיקויים. אגב, התליון נראה זהה.

8. קניתי בשבוע את התליון והיום מצאתי את המידע על הקרינה. התקשרתי לחברה שמשווקת את התליון ולדבריהם הקרינה נמצאה בחיקוי לתליון האמיתי והתליונים שלהם אורגינלים וללא קרינה. איך אדע אם הם צודקים?

9. למה לא לסגור לאלתר את הבסתה בקניון??? למה הדסה מאשרת לשרלוטנים האלה לעבוד על אנשים בעיניים?
    צריך להגיש נגדם תלונה במשטרה!!! יש צורך לבדוק מי עומד מאחורי יבוא של התליונים האלה לארץ!!!

10. להגיד שהומיאופטיה לא מזיקה זו שגיאה.
    באוסטרליה יושבים זוג בכלא – הם הורשאו בהריגה כי טיפלו בבת שלהם בטיפול הומיאופטי והיא מתה.
    וסיפורם של רון נחמן ושל ענת גוב לא שונה בהרבה…..

11. אפר וולקני מייצג את החומר שבתת הקרקע שעלה למעלה, אם אותו חומר הכיל במקרה חומר רדיואקטיבי, אז הוא ממשיך להיות רדיואקטיבי. כנראה שאין קשר לפוקושימה ולו רק בגלל העובדה שב-2009 כבר נפסלו התליונים הללו לשימוש בהונג קונג. אירוע פוקושימה התרחש בשנת 2011. בכל אופן, נראה שהעצה הפשוטה ביותר היא אל תקנו מוצר בעל סגולות רפואיות בדוכן בקניון או באתר ‘טבעי’ באינטרנט.

12. לא ברור , הם כותבים שהתליון עשוי מטורמלין (אבן חן ידועה) ואפר ווקלני ומיוצר ביפן