סיקור מקיף

בית ספר באוהיו החליט ללמד את התלמידים בריאתנות, הכחשת אקלים ותיאוריות קונספירציה

האגודה האמריקנית לחרויות האדם התריעה בפני בכירי בית ספר באוהיו שלא לאמץ מדיניות המקדמת בריאתנות בכיתות. “זה תפקידם של ההורים לחנך את הילדים לערכים רוחניים, ולא של בתי הספר.”

ללמד אבולוציה. איור: האוניברסיטה הטכנולוגית של טקסס
ללמד אבולוציה. איור: האוניברסיטה הטכנולוגית של טקסס

למרות ההפסדים החוזרים ונשנים בבתי המשפט, שוב מחוז באוהיו דורש ללמד בריאתנות, תיאוריות קונספירציה והכחשת ההתחממות

האגודה האמריקנית לחרויות האדם התריעה בפני בכירי בית ספר באוהיו שלא לאמץ מדיניות המקדמת בריאתנות בכיתות. “זה תפקידם של ההורים לחנך את הילדים לערכים רוחניים, ולא של בתי הספר.” אומרים ב-ACLU, “מדובר בחוסר אחריות מטעם בית הספר לבזבז משאבים בתכנון לימוד של נושאים המנוגדים לחוקה.”

בכירי בית הספר של מחוז ספרינגבורו שוקלים מדיניות שתעודד תלמידים “לחשוב בביקורתיות” אודות נושאים “שנויים במחלוקת” כגון אבולוציה, הפלות, שינויי האקלים, אג’נדה 21 של האו”ם (תיאורית קונספירציה שלפיה האו”ם דורש להלאים שטחים נרחבים שהיום מלאים בפרברים באמריקה, כדי להחזיר את השטח לטבע) ופיתוח בר קיימא. (ראו כאן) המדיניות מנחה את המורים לחקור במלואם את “כל הצדדים” של הנושאים הללו.

“תפקידו של המורה בהצגת הנושאים הללו הוא חשוב מאוד” נאמר במסמך המדיניות. “כל הצדדים של הסוגיה צריכים להינתן לתלמידים ללא משוא פנים. המטרה היא שהתלמידים ילמדו לחשוב בבירור על כל הנושאים החשובים, ולקבל החלטות לאור כל החומרים שהוצגו בפניהם או שהם יוכלו לחקור את הנושא.”

ההצעה דורשת מהמורים להעלות את הבריאתנות במהלך דיונים על האבולוציה ותיאוריות קונספירציה שמרניות אודות תיאוריות הנוגעות לאו”ם כאשר מדברים על יוזמות סביבתיות.

המנהל המשפטי של ה-ACLU ג’יימס הארדימן מסביר כי “מדיניות זו כוללת בתוכה אישור ללמד בריאתנות משום שה’אבולוציה’ היא נושא שנוי במחלוקת, והדרישה למתן זמן שווה לעובדות לכאורה התומכות בה משמעותו בזבוז זמן בשיעורי מדע על תיאורית התכנון התבוני – בריאתנות, שהיא תיאוריה דתית. כבר הוכח שהגישה הזו אינה חוקתית.”

יו”ר מועצת המנהלים של בית הספר, קלי ג’ונס אומרת כי שינוי המדיניות נועד לעודד דיונים ולחנך את התלמידים. “יש ויכוח אודות נושאים אחרים, אך אלו הנושאים הגדולים שאנו רוצים להרשות לתלמידים לדבר עליהם בבית הספר”.

לעומתה דייויד בוומן מה-ACLU אומר: “זו הדרך שלהם להציג את האידאולוגיה המסויימת שלהם. אינני סבור שהם מעוניינים ללמד את ילדינו חשיבה ביקורתית.”

בשנת 2011 התריע ה-ACLU בפני הנהלת אותו בית ספר כי תתבע אותם לדין אם ינסו לקדם את הכללת הבריאתנות בתכנית הלימודים.

להודעה של ה-ACLU

20 תגובות

  1. טוב, בכל מקרה המצב בישראל גרוע הרבה יותר. אני רוצה לראות בית משפט ישראלי שיעז להורות למנהל בית ספר ללמד אבולוציה. יתלו את השופטים במרכז המסחרי.

  2. טוב, בכל מקרה המצב בישראל גרוע הרבה יותר. אני רוצה לראות בית משפט ישראלי שיעז להורות למנהל בית ספר ללמד אבולוציה. יתלו את השופטים במרכז המסחרי.

  3. בכל אופן מה התכוונת להראות בידיעה הזו, נניח שהיא נכונה?
    בכל אופן, ה’אידאולוגיה’ שלי מגובה בהוכחות מדעיות. בניגוד לפוקס אני לא קיבלתי מימון מאף גוף פוליטי אפילו באגורה אחת.

  4. אבי ב.

    אני ממליץ עליך בתור חבר מועמד לײאגודת הקונספירציות העולמיתײ.
    רשת פוקס ניוז היא רשת פרטית עם עמדות פוליטיות, ממש כמו שניו יורק טיימס היא עתונות פרטית עם עמדות פוליטיות שקרובות לדעות של של המפלגה הדמוקרטית, זה לא עושה אותה לזרוע של המפלגה הדמוקרטית.

    למזלנו, בארצות הברית יש יותר כיבוד של חופש הדעות ממה שאתה מרשה. לכן מותר לכל מוסד פרטי להחזיק בדעות פוליטיות מובהקות, ויש לו זכות לקבל תמיכה (במיסגרת החוק) ממפלגות שקרובות לדעתו. שיתוף פעולה בין מפלגות לבין מוסדות תיקשורת זו הדמוקרטיה במיטבה, למרות שלדעתך היא חטא.

    כמו כן, כפי שציינתי, כל עניין העמדות הפוליטיות של רשת פוקס ניוז לא רלוונטית לידיעה. אף אחד לא חולק לפי שעה על העובדות בעניין התלמידה האינדיאנית, אנו לא מדברים על השליח שהביא את העובדות אלא על העובדות עצמן.

  5. אבי ב.

    דעתך לגבי אמינות רשת פוקס-ניוז לא רלוונטית, חוץ מזה שאינה נכונה. במקרה הספציפי – – – אם כבר זו ידיעה שמכוונת נגד הימין השמרני-נוצרי-וואספי, לכן הימניות של פוקס-ניוז לפי שיטתך הייתה חייבת להעלים ידיעה כזו.

    הסתכלתי בתגובות לידיעה ולא מצאתי שום תגובה שסותרת את העובדות המובאות בידיעה.

  6. http://www.foxnews.com/us/2013/06/05/alabama-teen-denied-diploma-fined-1000-for-wearing-feather-at-graduation/?intcmp=trending

    ככה זה כאשר הרוב הדורסני כופה את דעתו ײהנאורהײ על המיעוט וטוען שהדורסנות שלו היא ערך מוסרי. אני מצפה שבית המשפט העליון בארצות הברית ידון בשאלה האם מותר לקנוס ב 1000 דולר תלמידה אינדיאנית שענדה נוצה בטקס גמר בבית ספרה. מעניין למשל האם היו מעזים לקנוס ב 1000 דולר תלמידה שעונדת עגילי צלב בטקס כזה, אם התקנון אוסר ענידת תכשיטים בטקס גמר.

  7. זה לא מעורר הרבה השראה לסנגר על בריאתנים, אבל הינה כמה מהסתירות בכתבה:
    א. זה תפקידם של ההורים להקנות ערכים רוחניים, אך ההורים אינם רשאים לבחור בית ספר שיקנה את אותם הערכים.
    ב. זה תפקידם של ההורים להקנות ערכים רוחניים, אך בתי הספר צריכים להציג את אג’נדה 21 באור חיובי, כאילו שזאת *לא* תעמולה פוליטית (ובמקרה הזה הרבה יותר גרועה מבריאתנות). אולי זה לא תפקידם של בתי הספר להקנות ערכים רוחניים – אלא אם כן מדובר בערכים הרשמיים שהמדינה חייבה את בתי הספר ללמד? או שאולי שטיפת המוח לערכים האלה כל כך מקיפה, שהם נמצאים מחוץ לכל דיון ערכי ואינם נחשבים עוד לערכים אלא לאקסיומות?
    ג. מדובר בכפיה בוטה, ולכן אנחנו נכתיב את מה שהצוות החינוכי רשאי להכתיב, באמצעות, surprise surprise, כפיה.
    אבל במחשבה שניה, מי צריך היגיון כשיש קונצנזוס?

  8. מה קורה ממה כולם דואגים הרי ברור שהילדים בתקופתנו מספיק חכמים להבחין בין דעות שונות. טלה אם כן עדיין אין למדעתשובות שלמות . צריך לבדוק(מדעית כמובן) מה הסיבה שבני אדם עדיין נמשכים אחרי דעות שונות

  9. זה לא אוקסימורון, לשקר לילדים זו לא זכות אלמנטרית של אף אחד.
    בעוד שאת המדע מאמתים בכל הכיוונים לדת אין שום הוכחה, למה שיהיה לאמת ולבדייה משקל שווה?

  10. לאבולוציה יש ביסוס דתי. כל מי שהאיטריה נגעה בו, ומאמין במלפצת הספגטי המעופפת, יודע כי האבולוציה היא אמת.

  11. שמי,
    נכון ואין מה לעשות אני מוכן להיות פתוח רק לאלו שמוכנים להיות פתוחים ועל זה אני לא מתפשר.
    כך, לדוגמא, אני לא מוכן לשמוע דעות שיספרו לו מדוע עבדות היא טובה, מדוע דיקטוטרה תיאוקרטית היא טובה ומדוע צריך לסקול הומואים. האם זה הופך אותי ללא הומניסט? בחלום בלילה.

    I’m not tolerant to intolerance

  12. אוקסימורון: האגודה האמריקאית לחרויות האדם דורשת לכפות את “דעתה הנכונהײ על הורים שיש להם דעה שונה מדעת האגודה.

    כדאי שהאגודה לחרויות האדם תעיין היטב במילון מה פירוש המילים חירויות האדם, או טוב יותר שתשנה את שמה לײאגודה אמריקאית לכפיית דעותײ.

    אגב, התגעגעתי למאמר חדש המטיף לאג’נדות החביבות של אתר הידען. כבר 7 ימים תמימים שלא היה מאמר כזה. מן הראוי שיהיה מאמר יומי באותן אג’נדות, לבל נישכח חלילה שיש אג’נדות ועלינו להגות בהן יומם ולילה.

    אני ניזכר שבבית בספר היסודי. כל יום, לפני הכניסה לכיתות היינו עושים מיסדר. באותו מיסדר בוקר שרנו את הימנון בית הספר ומנהל בית הספר טחן לנו בשכל שוב ושוב את האג’נדות הקבועות שלו. כבר בתור ילד צחקתי על זה.

  13. דויד
    צודק!!!!! בוא נלמד את הברית החדשה והקוראן בבתי ספר בישראל. בואו ניתן לילדים שלנו לבחור באיזה אל להאמין!!

    דויד …. אם הטמטום הייתה מחלה כואבת…..

  14. בצדק! בעידן שהחינוך עובר מהידיים של ההורים למוסדות ואין יותר ערכי מוסר בסיסיים לאנשים, הדרך היחידה לתקן את החברה הזאת בהדרגה היא לתת מקום לכל סוגי הדעות, רק משם תבוא הלמידה וההבנה בין שני הצדדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.