ניסים

18/10/2017 , 22:33 : יהודה גם אצל ניוטון יש התמדה.....


סבדרמיש יהודה

18/10/2017 , 21:33 : ניסים מצטער לא הבנת ואין לי חשק להסביר שוב. הבה נחליט שאנו חלוקים. ולגבי תורת הייחסות אגיב כשאלמד את הנושא. ערב טוב יהודה


ניסים

18/10/2017 , 18:26 : יהודה אתה פוסל את המדע בזה שאתה שוב ושוב טוען שאין לנו איך לדעת מה קורה במקומות מרוחקים, או בזמנים רחוקים. זו *בדיוק* הסיבה שאנחנו ...


רפאל

18/10/2017 , 17:16 : תודה


elbentzo

18/10/2017 , 16:38 : 1. האם יודעים להסביר? עד לרמה מסוימת. יש מודלים מתמטיים שמנבאים בדיוק התנהגות כזו. תיאורטית אין בעיה לבנות מודל כזה, אבל נכון להיום היכולת שלנו ...


רפאל

18/10/2017 , 12:33 : אלבנצו תודה על התשובה. האם אנחנו יודעים להסביר למה בתחילת היקום כח הדחיה היה גדול ועכשיו הוא קטן אבל בתהליך גדילה? האם זה אומר שכמות האנרגיה ...


א

18/10/2017 , 12:01 : עוד יתרון לרכב חשמלי לעומת דלק שתקף אפילו אם לא הושלם מעבר לאנרגיה ירוקה, זה היכולת להשתמש בגז טבעי שהוא הרבה פחות מזהם. אפשר לבנות ...


elbentzo

18/10/2017 , 11:21 : יהודה,אולי אם פעם אחת היית לומד את העדויות והראיות לקיום חומר אפל (או אנרגיה אפלה) במקום לחזור שוב ושוב על המנטרה המופרכת שלך ש"חומר אפל ...


יואס

18/10/2017 , 10:12 : אבי שלום, מדברים המון על העובדה שצפו באירוע ונקלטו גלי האור שלו כלומר הוא נראה באמצעות טלסקופים. עם זאת, לא רואה באף כתבה חומר ויזואלי. לא ...


סבדרמיש יהודה

18/10/2017 , 09:59 : ניסים ורפאל היקום מתפשט רק כ 20 ק"מ לשניה לכל מיליון שנות אור שזה כ 70 ק"מ לשנייה למגה פארסק. התפשטות היקום וזו המואצת יכולה להעשות ...


רפאל

18/10/2017 , 09:49 : אם במרחקים קטנים הכבידה גוברת על ההתפשטות אז מדוע היקום התפשט כאשר הוא היה קטן מאד (כמו חור שחור)?


ניסים

18/10/2017 , 09:27 : א כל מה שאמרת נכון. יש מקור חסכון נוסף לרכב חשמלי, וזה יצירת חשמל בזמן בלימה. זה מקור חשוב לחסכון ברכב היברידי. תחשוב ...


ניסים

18/10/2017 , 09:11 : רפאל היקום לא מתפשט ב"מהירות" מסויימת, אלא במהירות ליחידת מרחק. זהו "קבוע האבל", וערכו בערך 160 ק"מ לשניה לכל מיליון שנות אור. אתה צודק ...


ניסים

18/10/2017 , 08:44 : יהודה אני דיברתי על טווח זמן של הרבה פחות מ-1 חלקי מיליונית מיליונית מיליונית מיליונית מיליונית של שנייה, ואתה מדבר על מרחקים של עשרות ומאות אלפי ...


א

18/10/2017 , 08:25 : מאיר לדעתי זמן הטעינה לא כל כך חשוב לרוב האנשים. כל עוד זמן הטעינה קצר מלילה שלם וטווח הנסיעה לסוללה מלאה גדול מטווח הנסיעה היומי. במקרים מיוחדים ...


א

18/10/2017 , 08:04 : ל "ב" יש לך טעות, רכב חשמלי חוסך דלק גם אם הוא מוטען מחשמל שנוצר בעזרת דלק. קח לדוגמה את הרכבים ההיברידיים. על פניו אפשר ...


רפאל

18/10/2017 , 08:01 : ניסיםהבנתי שגם היום היקום מתפשט במהירות שהיא מעבר למהירות האור ולא רק זאת אלא שהמהירות נמצאת בהאצה כל הזמן. וכל זאת בגלל האנרגיה האפלה. אז ...


סבדרמיש יהודה

18/10/2017 , 06:42 : ניסים התחיל מהסיפא של תגובתך הקודמת. מה שכתבת:- "בהנחה שהייתה כבידה בשלב זה" סוף ציטוט. הוא הדבר הכי חשוב שאני קורא ממך!. להבין שהסתמכות על ...


סבדרמיש יהודה

18/10/2017 , 06:06 : שימו לב שהמיזוג נוצר כאן לפני 120 מיליון שנה. לכן, אם מישהו מחכה שיפול זהב מן השמיים אז זה יקרה רק בעוד כמה מיליוניי ...


ניסים

18/10/2017 , 03:28 : רפאל בתחילת המפץ הגדול, ועד היום, המרחב עצמו מתנפח. בהתחלה, קצב הניפוח היה הרבה מעבר למהירות האור ולכן לא היה זמן לחומר לקרוס לתוך עצמו. זה ...


ניסים

18/10/2017 , 03:24 : יהודה מה זאת אומרת בולמים? הם נבלעים בגוף, או שיש התנגשות אלסטית?


התחזית מ-1989 שהתממשה וההתגייסות המהירה של אסטרופיזיקאים לצפות במקור גלי הכבידה גם בגלאים אחרים | הידען

18/10/2017 , 00:10 : […] פרס נובל לפיזיקה למגלי גלי הכבידה […]


סבדרמיש יהודה

17/10/2017 , 17:19 : לרפאל אולי באמת המסקנה צריכה להיות שהיקום הראשוני לא היה מרוכז בנקודה סינגולארית אחת. בכלל חוקי הפיזיקה אינם בהכרח מוגדרים בתנאים הקיצוניים של לפני 13.8 מיליארד ...


אייל. א.

17/10/2017 , 12:49 : טוב שחזרת


אייל. א.

17/10/2017 , 12:00 : כן.. אני מניח שאתה צודק. תודה שהארת את עיניי.


לורם איפסום

17/10/2017 , 10:58 : זה לא משנה. מרגע שנפלטו גלי הכבידה והאור מהעצם זה בכלל לא משנה מה הייתה מהירותו היחסותית - הגלים ינועו במהירות האור (מנקודת הייחוס שלנו ...


רפאל

17/10/2017 , 10:33 : יש לי שאלה שהתשובה עליה אולי מאד טריביאלית. אם כל החומר של היקום היה דחוס בזמן מסוים (פחות משניה לאחר המפץ הגדול) במקום כל כך ...


סבדרמיש יהודה

17/10/2017 , 10:19 : ניסים וישראל לגבי חורים שחורים יש בפושינג גרביטי גופים שהם כה צפופים , שהם בולמים את כל החלקיקים שפוגעים בהם כלומר הגרביטציה שהם יוצרים היא הגדולה ...


אייל. א.

17/10/2017 , 10:06 : לא החומרים שנפלטו ממנו אלא תנועת המסות העיקריות לפני המיזוג. אני פשוט מניח שעצם הקליטה כאן של גלי כבידה מהאירוע האנרגטי מעידה על כך שהייתה ...


מאיר

17/10/2017 , 09:19 : מה זמן הטענה של הסוללה?