סיקור מקיף

אינטל תשקיע רבע מיליארד דולר בפיתוח מכוניות אוטונומיות

מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ’: כל רכב אוטונומי ייצר כ-4,000 ג”ב – או 4 טרה-בייט – של נתונים מדי יום; דאטה הוא “הנפט” שיניע את עתיד התחבורה האוטונומית

 

 

מנכ"ל אינטל בריאן קרז'ניץ מכריז על החזון של החברה בתחום הרכב בתערוכת רכב בקליפורניה, נובמבר 2016. צילום יח"צ
מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ’, הודיע הלילה (ד’) כי אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של ענקית השבבים, תשקיע בשנתיים הקרובות 250 מיליון דולר כדי לפתח מכונית אוטונומית. קרזניץ’ אמר את הדברים בפתיחת תערוכת המכוניות של לוס אנג’לס.

הייתה זו הפעם הראשונה בה אינטל משתתפת בתערוכת לוס אנג’לס, מתערוכות הרכב החשובות בעולם. באינטל, שעוברת בתקופה האחרונה שינוי דרמטי עם דגש גדול יותר על פיתוח טכנולוגיות ביג-דאטה וקישוריות, רואים חשיבות רבה בחיבור של החברה לתעשיית הרכב העולמית.

קרזניץ’ אמר כי תעשיית הרכב נמצאת כיום על סף שינוי גדול, שיכלול דרישות חסרות תקדים של מחשוב, דאטה וקישוריות, וההשקעות יתמקדו בטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך בתחומים אלה ותחומים נוספים כגון בינה מלאכותית, למידת מכונה, סייבר, בטיחות ועוד.

“העולם כיום מונע על ידי נפט. נסו לנהוג במכונית של היום ללא מוצרים מבוססי נפט – וכנראה לא תגיעו רחוק. אפשר לומר שהמוצרים המבוססים על שימוש בתזקיקי נפט הם טכנולוגיית המפתח שמעצבות את עולם הרכב שאנו מכירים כיום. אבל כל זה עומד להשתנות. כשמדובר במכונית של העתיד ובחוויות נהיגה אוטומטית, דאטה הם “הנפט” החדש. כשם שהנפט שינה את עולמנו במאה השנים האחרונות, דאטה הם הגורם שצפוי לשנות את עולמנו במשך מאה השנים הבאות – ומעבר לכך.

“אני חושבים שאנו חיים כיום בעולם שמוצף בנתונים, אך היקף הנתונים שאנו מייצרים היום קטן מאוד לעומת העתיד. בשנת 2016, האדם הממוצע מייצר 650 מ”ב של נתונים ביום באמצעות שימוש במחשבים, טלפונים ניידים, מוצרי מחשוב לבישים ועוד. תחזיות מלמדות כי בשנת 2020 האדם הממוצע יפיק 1.5 ג”ב של נתונים ליום. זהו גידול מרשים של 200 אחוז בתוך פחות מארבע שנים. אבל הנתון הזה מחוויר לעומת מה שאנחנו עומדים לראות בכלי רכב אוטונומי.

“במכונית אוטונומית אנחנו צריכים מצלמות, רדאר, סונאר, GPS ו-LIDAR – כמו שהיום אנו צריכים בוכנות וצנרת. מצלמות יפיקו בין 20 ל-60 מ”ב לשנייה; רדאר ייצר לפחות 10 ק”מ לשנייה; סונאר – 10 עד 100 ק”ב בשנייה; GPS – כ-50 ק”ב לשנייה ו-LIDAR בין 10 ל-70 מ”ב בשנייה. לפיכך, כל רכב אוטונומי ייצר כ-4,000 ג”ב – או 4 טרה-בייט – של נתונים מדי יום. כל מכונית אוטונומית תפיק את מקבילת הנתונים של כמעט 3,000 אנשים. בשקלול של מספר המכוניות על הכביש, אם מעריכים שמדובר במיליון מכוניות בעולם – המשמעות היא שנהיגה אוטומטית תייצר נתונים של 3 מיליארד בני אדם.

“אך זה לא מספיק רק לאסוף דאטה; אנו צריכים להפוך נתונים לתובנות כדי לקבל את הערך המלא שלהם. כדי לעשות זאת דרושים פתרון מחשוב מקצה לקצה – מהמכונית דרך הרשת לענן – וקישוריות חזקה. כשמדובר בעתיד התחבורה, המחויבות של אינטל לשותפיה, לתעשייה ולעולם היא להוביל שינוי בעולם המחשוב, לספק פתרונות חדשים ולהאיץ את תחום הנהיגה האוטונומית”, דברי קרזניץ’.

עוד בנושא:
ב.מ.וו ואינטל יחברו למובילאיי הישראלית בפיתוח פלטפורמה פתוחה למכוניות אוטונומיות
מי אחראי כשההגה ביד המכונית?
משאית אוטונומית בהשראת הטבע
אינטל חשפה את מערכת התקשורת החדשה שפיתחה עבור סטיבן הוקינג

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.