בעוד פחות משבוע רוזטה תחל להקיף את השביט; צילמה את גלעינו ממרחק 2,000 ק”מ

מכשיר אחד שעל החללית צילם את ההילה המקיפה את הגלעין – אטמוספירה המורכבת בעיקר מאבק. ההילה משתרעת למרחק של 150 קילומטר לכל כיוון

צילום זה של הילת השביט  67P צ'וריומוב-גארדימנקו נעשה ב-25 ביולי 2014 והוא מכסה שטח של 150 קילומטר על 150 קילומטר. צילום:ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM
צילום זה של הילת השביט 67P צ’וריומוב-גארדימנקו נעשה ב-25 ביולי 2014 והוא מכסה שטח של 150 קילומטר על 150 קילומטר. צילום:ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM

פחות משבוע לפני שהחללית רוזטה נפגשת עם השביט 67P צ’וריומוב-גארדימנקו, צילם מתקן OSIRIS שעל ספונה תמונה של גלעין השביט המראה גם את הילת האבק המקיפה אותו.

התמונה, שצולמה ב-25 ביולי מראה בבירור את ההילה המתרוממת מעל גלעין השביט. “תמונת הגלעין שלנו מכסה שטח של 150 קמ”ר” אומרת לואיזה לארה מהמכון לאסטרופיסיקה באנדלוסיה, ספרד. קרוב לוודאי שהתמונות מראות רק את החלק הפנימי של ההילה או האטמוספירה של השביט, שבה צפיפות החלקיקים היא הגדולה ביותר. המדענים צופים כי ההילה המלאה של השביט מתפשטת למרחק הרבה יותר גדול.
בתמונה החדשה, המבנה הכדורי המעורפל בצבעים בהירים מצד ימין לגלעין השביט נובע מתופעה שמקורה במערכת האופטית של אוסיריס מרכז התמונה נמצא סביב מיקום הגלעין והוא נראה בתמונה בחשיפת יתר.

תמונות חדשות נוספות של גלעין השביט מראות כי הצורה דמוית הקולר ליד צוואר הגלעין, נראית בהירה יותר משאר חלקי השביט. ההשערות נעות מהבדלים במקור החומרים, דרך גודל הגרגרים ועד להשפעה טופולוגית.
לאחר ההתקרבות וההצמדות למסלולו תחל רוזטה בחודשיים מאסיביים של מיפוי פני השטח של השביט, תספק נתונים על כוח המשיכה של השביט, מסתו וצורתו, תעריך את הרכב האטמוספירה או ההילה המורכבת מגז ואבק.

גלעין השביט 67P צ'וריומוב-גארדימנקו ממרחק 1,950 ק"מ כפי שצולם מהחללית רוזטה ב-29 ביולי 2014.
גלעין השביט 67P צ’וריומוב-גארדימנקו ממרחק 1,950 ק”מ כפי שצולם מהחללית רוזטה ב-29 ביולי 2014.

המקפת גם תחקור את סביבת הפלזמה ותנתח כיצד היא מתקשרת עם האטמוספירה החיצוניל של השמש או רוח השמש. בנובמבר היא תשגר את הקליע פיליי, שינחת על השביט.