כיצד להתכונן לסוף העולם

חודש דצמבר החל, והעניין בסוף העולם הולך ומתגבר. מדברים על זה ברדיו, ברחוב, בפייסבוק ובכל מקום אחר. אבל אין לכך כמובן כל ביסוס

לוגו אתר 2012 HOAX

אל תטעו, סוף העולם בוא יבוא, והוא מתקרב אלינו במהירות. האמת היא שכל יום שחולף מקרב אלינו את סוף העולם ב…ובכן, ביום.

היקום אינו מקום בטוח ליצורים חיים. למעשה, אם לא הייתי דבק בהוכחות מדעיות, הייתי סבור שהוא מתכנן לחסל אותנו. באמצעות שפע אמצעים ימצא היקום, בנחישות אין-קץ, את הדרך לעקר את האדמה מיושביה; אם באמצעות אסטרואיד גדול שכדור הארץ מפריע לו במסלולו סביב השמש, או באמצעות התפרצות קרני גמא קטלניות שנוצרו בהיוולדו של חור שחור בגלקסיה רחוקה לפני עשרות מיליוני שנים, והן בדרך אלינו במהירות האור.

אפילו אם אף אחד מאמצעי הקטל לא ימלא את החוזה שהוצא עלינו, ליקום יש גם תכנית מגירה, מנגנון אל-כשל שיבטיח את חורבננו. רצוי שתדעו שאנחנו יושבים על פצצת זמן מתקתקת; תוך מיליארד שנים השמש שלנו, זו שאיננו יכולים לחיות בלעדיה, תהפוך בהירה וחמה יותר, וכבר לא תאפשר קיום חיים על פני האדמה. האטמוספירה תתחיל להתפזר לחלל, הים ירתח ויתנדף והקרקע תותך.
בזמן הזה כבר נהיה מזמן פזורים באינספור מושבות בגלקסיה, תאמרו. אבל אי אפשר להתחמק מהסוף המר, וליקום, כאמור, תכנית שאינה יכולה להכשל.

תוך אי אלו טריליוני שנים יתרחקו הגלקסיות עד מאד זו מזו, הכוכבים יסיימו את הדלק שלהם, יתקררו ויכבו, ואפלה קרה תפזר את האנרגיה הנותרת על פני מרחבי היקום עד שלא יוותר דבר.
אם מעודד אתכם שסוף הוא תמיד התחלה, אז הסוף הזה הוא לא. תנחומיי.

ומה לגבי ה- 21 בדצמבר 2012? עצתי היא להימנע ממעשים שתתחרטו עליהם כאשר העולם ימשיך להתקיים גם למחרת.
אם אתם חוששים ממפגש עם כוכב הלכת ניבירו, מהתיישרות פלנטרית, מהתהפכות הקטבים המגנטיים וכיוצא בזה, יועיל לכם לקרוא את הפוסט הזה, שמסביר למה כל אלה הם גיבובי שטויות ותו לא.

בני המאיה לא ניבאו את סוף העולם, ולא היו יותר חכמים מאיתנו או מכל תרבות אנשוית אחרת. הם היו אנשים שבין השאר טרחו רבות לתעד וללמוד את תנועת גרמי השמיים, ולהפיק מהם לוחות שנה.

בינתיים, הישמרו מאנשים שטוענים לידע על העתיד. זוהי שרלטנות מוחלטת וניצול של אנשים תמימים. חישבו על זה כך – אילו באמת היה אפשרי לדעת על התרחשויות מראש, האם לא היה ניתן לנצל את הידע הזה לצרכים מדיניים או צבאיים, לרווחים בבורסה או בייעוץ אסטרטגי לחברות מסחריות ולחברות ביטוח?

חיזוי העתיד (ולא משנה אם על פי הכוכבים, שמות ותאריכים, קפלים בעור כף היד או שאריות קפה) הוא כנראה היכולת העל-טבעית הקלה ביותר להוכחה כי כל מה שצרך הוא לחכות ולראות, ולמרות זאת מעולם לא הוצגה ראייה סבירה לקיומה.

אז אל תצאו פראיירים. 2013 תגיע כמתוכנן ותהיה מלאה בשמחות ודאגות, אסונות וחגיגות. תאמינו לי. זה בדוק. ואם העולם יגיע אל סופו לפני כן, אני אוכל את הלפטופ שלי.

לפוסט המקורי של יואב בבלוג “מסה קריטית”

1. בשלב זה ההצלחה היחידה.. היא בתחום החינוך. אשמח להיפגש איתך ולהראות לך את הדברים. בינתיים את מוזמנת לבקר באתר שלי. אגב , קבוצה ריקה זה עדיין לא כלום הרי ממנה בונים את כל הקבוצות לא?

2. משה,
    חזרה מייגעת על הבלים לא הופכת אותם לטובים יותר עם הזמן, גם משפטים חסרי תוכן ממשי כגון: “אני חושב שהרעיון של סוף העולם הוא מצוין אם רק נדע להשתמש בו נכון. צריך להבין יותר לעומק את התרבות של שבט המאיה, תפיסת הזמן השונה שלהם וכמובן את התרומה שלהם לביסוס של מושג ה 0.”
    כפי שכתבת, אינם תורמים דבר.
    אם כל מה שאתה רוצה הוא דרך יותר יעילה לכתוב (לייצג?) כלום אז בודאי שהתיאור: “פשוט לא לרשום כלום” או “דף חלק” הוא ודאי לא הדרך הנכונה להשיג זאת. ישנה סימבוליקה מוסכמת הרבה יותר טובה כמו למשל מושג הקבוצה הריקה. אבל איני סבורה שמה שאתה באמת רוצה הוא “שנחשוב על דרך יותר יעילה לכתוב כלום” אבל הסבריך החוזרים והמייגעים אינם עוזרים להבנה מה אתה כן רוצה לומר. אם אפשר ללמד את זה בגן ילדים אבל אתה לא מצליח להסביר מה אתה רוצה גם לאחר כמה וכמה תגובות אז כדאי שכבר תגיע למסקנות האפשריות המתבקשות…

גם התעלמת מהשאלה הפשוטה ששאלתי אותך: “במה האלטרנטיבה אפופת המסתורין, שכלל לא ברור מהי, טובה יותר? האם אתה יכול להציג את הצלחותיה בתחום כלשהו מלבד במוחך?”

וכן, אני מכירה את סריניוואסה רמנוג’אן וגם את ג’ורג’ ספנסר בראון, ואני מרשה לעמצי להניח מתגובותיך עד כה שאני מכירה אותם ואת עבודתם טוב ממך, ועדיין אין בכך ולו בשמץ כדי לעזור להבין מה אתה רוצה לומר. אולי תנסה לענות על השאלה ששאלתי אותך בתור התחלה?

3. המשמעות של 0 היא כלום אבל הוא עדיין סימן ממשי. הדרך החדשה לסמן כלום היא פשוט לא לרשום כלום זאת אומרת דף חלק נייר. הפעולה הפשוטה ביותר במתמטיקה זה לא זיהוי של כמות אלא הצבעה על אובייקט והפרדה שלו מהסביבה שלו. את הפעולה הזו אפשר לסמן הסוגרים () יש שתי אכסיומות של צימצום
    ()=()()
    = (())

בתרגיל השני אין טעות בצד הימני של המשוואה אין כלום.

צורה היא שילוב חוקי של סוגריים שאפשר לצמצם בעזרת האכסיומות ל () או לכלום לדוגמא:

= (()) =(()())

זה מזכיר לוגיקה בינארית אבל זה יותר עשיר ומכיל את הלוגיקה הרגילה כמקרה פרטי. העוצמה של השפה הזו היא בשילוב שבין חשיבה סידרתית לחשיבה מקבילה. זה שינוי הפרדיגמה במתמטיקה שיכול בהחלט להתאים לנבואה של שבט המאיה.. אפשר ללמד את זה ילדים בגן !

4. משה קליין, אם הבנתי נכון – הרעיון שלך מבוסס על כך ש-0 = כלום.
    עכשיו, 0 הוא מספר ניטרלי, ההנחה ש-0 = כלום היא מוטעית.

אם לא הבנתי נכון, תצטרך להסביר ובבקשה, כמה שיותר הסברים, פחות קשקושים.

5. קמילה האחרונה,
    אני חושב שהרעיון של סוף העולם הוא מצוין אם רק נדע להשתמש בו נכון. צריך להבין יותר לעומק את התרבות של שבט המאיה, תפיסת הזמן השונה שלהם וכמובן את התרומה שלהם לביסוס של מושג ה 0 . מה שאני מבקש שתחשוב עליו הוא שיש דרך יעילה יותר לכתוב כלום מאשר 0. פשוט לא לרשום כלום. דף נייר חלק. אם אתה רוצה להתעמק יותר בפרקטיקה יש ספר שנקרא חוקי הצורה שכתב אותו ספנסר בראון. בכל מקרה אתה בטח מודע לסכנה הקיומית של האנושות בזכות.. המדע והטכנולוגיה שאתה רוצה להתפאר בהם. המתמטיקה החדשה אכן מפתחת קודם כל את את המוח ויוצרת תפיסת מציאות חדשה. האם שמעת במקרה על המתמטיקאי ההודי ראמנוג’ן ?

6. משה קליין,
    על מה אתה מקשקש למען השם? איזו אלטרנטיבה יש למתמטיקה ולמדע שיש לנו כיום ושהוכיח את עצמו אינספור פעמים (הבט לרגע סביבך ודמיין את כל הדברים שאתה משתמש בהם במהלך יומך אשר הם תולדה של אותה מתמטיקה ומדע), במה האלטרנטיבה אפופת המסתורין, שכלל לא ברור מהי, טובה יותר? האם אתה יכול להציג את הצלחותיה בתחום כלשהו מלבד במוחך?

7. פרופסור שי, כמי שהשתתף 12 שנים בחפירות הארכיאולוגיות בגמלא בניהולו של שמריה גוטמן תרשה לי להעיר שארכיאולוגים לא מסוגלים לסתור נבואה לעתיד. הרי יש עוד כשבועיים ל 2012 . אני לא טוען בכך שסוף העולם יגיע. אבל אני בהחלט חושב שהזמן בשל היום לסוף החשיבה האוקלידית ששלטה במתמטיקה ובמדע של העולם המערבי למעלה מ 2,000 שנים.. וזה בהחלט קורה!

8. אבי, אשמח אם לא תחסום אותי בידען. חשוב לי לנסות ולהציע כאן פרשנות חיובית מתמטית לרעיון של סוף העולם. אני מציע “סוף העולם האוקלידי” באמצעות סימון הכלום בכלום ולא ב 0.

9. אבי בליזובסקי,
    אתה יכול לחסום את משה קליין בלי הרבה יסורי מצפון.
    הוא פרסם את התגובה הזאת בעוד כתבות שלך (בלי קשר לכתבות עצמן).
    הוא פרסם את התגובה שלו 3 פעמים בכתבה הזאת בלבד – כלומר הוא הופך אובססיבי יותר ויותר.
    אתה יכול לראות את התגובה שלי בנידון מה- 5 לדצמבר, שמוכיחה שאין לו שום סיבה לכתוב על כך.

10. לא, אני מצטער, זה לא רלוונטי, כי בדר הזו כל דבר מתקשר לכל דבר ושוב אתה עובר על הכללים. ממש לא תרמת כלום חוץ מלהפריע לרצף התגובות הרלוונטיות.

11. אבי, אני חושב שהתגובה שלי בהחלט מתייחסת לנושא הכתבה איך להתכונן לסוף העולם. מה שאני מציע הוא לתרגם את זה למשהו קצת יותר תבוני כמו “סוף העולם האוקלידי”. הרי תורת היחסות הכללית עשתה זאת תוך שימוש בגאומטריה לא אוקלידית. אתה יכול כמובן להגיד שהרעיון של “חוקי הצורה” הוא שטויות או הזוי אבל באמת התכוונתי להתייחס ברצינות ולתרום משהו לנושא הכתבה.

12. משה, אחד הכללים להשתתפות במערכת התגובות של אתר הידען היא לענות לנושא הכתבה ולא לנושאים חופשיים. לשם כך יש דף בשם “תגובות כלליות”

13. מהו הדבר הכי בסיסי במתמטיקה? האם זה המספר? האם זה נקודה או אולי קו?

לאחר שנים של מחקר ועבודה בגני ילדים הגעתי למסקנה שקיים מושג עמוק ובסיסי יותר מהם. זוהי הפעולה של הצבעה על אובייקט והפרדה שלו מהסביבה שלו. אפשר לסמן את הפעולה הזו בסוגריים (). המתמטיקאי ג’ורג’ ספנסר בראון פרסם ספר חדשני שנקרא “חוקי הצורה” שבו הוא מגדיר שתי אכסיומות פשוטות לפעולה הזו:
    ()()=()
    = (())
    הנה תרגיל פשוט לדוגמא (()())=(())=
    זוהי מערכת מתמטית שלמה המכילה את חוקי הלוגיקה הרגילים כמקרה פרטי. מסתבר שפעולת המובחנות היא בסיסית וקודמת למושג המספר.

ביום שישי הקרוב 21.12.12 ידברו בעולם כולו על הנבואה של סוף העולם. מקור הנבואה הוא שבתאריך הזה מסתיים לוח השנה של שבט המאיה. שבט המאיה היה מפותח מאד ותרם למתמטיקה באמצעות השימוש שהם עשו ביצוג מספרים בבסיס 20 ומאן תפיסת המספר 0 כשומר מקום וסימן מוסכם לכלום.

אפשר לקדם את ההמצאה הזו שלב אחד נוסף. אם נאפשר סימון לכלום שהוא לא 0 אלא פשוט דף נייר חלק. את תהליך השינוי העמוק של המתמטיקה והתודעה האנושית אפשר וצריך להתחיל כבר בגן הילדים

14. אה כן הם חגגו את למרות שהם אפילו לא מאמינים בזה בשביל להגדיל את הפחד בקרב האנשים ושיותר אנשים יפחדו מיזה .. והם בעצמם לא מאמינים בזה פשוט בושה וחרפה על מה שהם עשו אנשים ניסו להתאבד בגלל שהם רק שמעו סוף העולם ולא יודעים שאפילו זה שקר וכזב

15. אני לא יודע אבל תחפש מישהו ענה על זה פה.
    ודרך אגב קראתי מאמר נחמד של מישהו מומחה לשבט המאיה ממש אבל מומחה והוא בעצמו אמר שזה לא יקרה כמו שאמרתי לך בהתחלה וגם המומחה לשבט המאיה אמר אין הוכחות שזה יקרה , במסמכי רישום של המאיה אפילו לא רשום רמז על זה וכל הנבואות שלהם נמצאות במסמכי רישום שם.

16. ראיתי את הסרטון הבא: http://www.youtube.com/watch?v=SGpNZmniJ_Q
    עכשיו, זה תואם במעט, את מה שכתוב, פחות או יותר, בטקסטים היחידים של המאיה, שאולי מדברים על 2012. אפשר למצוא מידע עליהם בויקיפדיה.

עכשיו – בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר בחדשות 2, נאמר כי המאיה החלו בחגיגות, מדוע?

17. הם רק רוצים לעשות כסף מהשמועה הזאת..
    ולנסות להגדיל את השמועה של בני המאיה

18. ומה באשר למאמיני הניו אייג’ שמאמינים שתהיה תפנית תודעתית עולמית ב-21.12.2012 והאנושות תעבור לעידן רוחני, ומאמינים שאנשים צריכים “להתעורר ולהתעלות מבחינה רוחנית” כדי להגיע לעידן זה?

19. זה לא שאני מעתיק זה דברים שאני יודע..
    ואל תידאג לגבי הוודאות הרבה אנשים שאני מכיר לא מאמינים לשטות הזאת.

20. פרופסור שי, אני חוקר המון למה זה לא יקרה ויש לי מספיק הוכחות. הדאגה היא מחוסר הוודאות.
    שנית, גם את מה שכתבת בתגובה זו זה לא הוכחה, זה מידע וגם את זה העתקת מאחת הכתבות באתר, שקראתי לפני הרבה זמן.

21. לא הוכחתי אתה אומר.. צחקתי בקול עז אני מביא לך הוכחות רבות אך אתה לא מבין אותם.
    הם ספרו בכפולות של 20 – כמספר אצבעות הידים והרגלים ביחד והם גם התחשבו בכל המפרקים בגוף – 13 במספר. הכפלה של שני המספרים נתנה 260 יום, הזמן שבו לוקח לגדל תירס או להשלים הריון אנושי.
    הארכאולוגים וחוקרי מיתולוגיות מצד אחד מאמינים כי בני המאיה צפו דווקא עידן אור ביום 13.0.0.0.0 למעשה אין כל עדות לכך שהם סברו שיום הדין יכה בנו. אם כבר, בני המאיה חזו נסים דתיים, ולא משהו רע.
    חסוי תגדיל ראש תפסיק לחקור למה זה כן יקרה, כי כל ילד בן 4 יכול לפתוח אתר ולשקר אותך .
    בתור פרופסור לאדם חכם אני נותן לך עצה תתחיל לחקור למה זה לא יקרה …

22. יוטיוב, אז יש מחזור ארוך יותר מהבאקטון וזה הפיקטון?
    דרך אגב – מכיוון שמספרי הבסיס של לוח השנה של המאיה הם 13 ו-20, ישנה התיאוריה שבסיום הבאקטון ה-13 (שיסתיים ב-21 בדצמבר, 2012), יקרה אירוע חריג, קטסטרופלי. אבל היו בשבט המאיה גם כאלו שספרו בעיקר על בסיס 20, ולכן ישנה התיאוריה שהמחזור הגדול של המאיה יסתיים אחרי הבאקטון ה-20).

פרופסור שי, זה מאוד נחמד להעתיק את החלק הראשון במאמר של אמנון כרמל בנושא זה, עד כה לא הוכחת כאן שום דבר.

23. אז רוצים עוד הוכחה שזה לא יקרה.
    לפני כמה חודשים יצא לאקרנים סרט שובר קופות אודות יום הדין העומד כביכול להתרחש בשנת 2012. השמועות העקשניות על יום הדין גרמו לאנשים רבים להאמין שאולי “יש בזה משהו”, וסרט האסונות האחרון רק הגביר את ההיסטריה ורכב על הגל המסחרי שנוצר כתוצאה מהן. אני מכיר את השמועה הזו כבר שנים רבות, אבל מופתע בכל פעם מחדש לגלות איך אמונה מטופשת וחסרת כל בסיס הופכת לשיחת העיר בקרב אנשים מכל העדות, המינים, הדתות והתרבויות.

24. פרופסור שי, האם קראת רק תגובה אחת שלי, הוצאת אותה מהקשרה, והחלטת שאני מאמין בשטויות האלה ומנסה להפחיד אנשים – או שיש לך בעיה בהבנת הנקרא?

נראה לי שאני צריך להיות יותר ברור – אני כ”כ בטוח שזה בולשיט שבקושי טרחתי לקרוא בנושא.
    לכן “חסוי :)” אתה עשית מחקר יותר רציני ממה שאני עשיתי, אז מה זה משנה במה אני מאמין?

אני מאמין שסוף העולם יגיע כשהפיקטון הנוכחי יסתיים ב 12 לאוקטובר 4772, ואם לא אני חותך את ה ז’.
    (למתקשים בהבנת הנקרא זה נקרא “בדיחה” חפשו בוויקיפדיה)

25. תקשיבו אני חקרתי במהלך 10 שנים את כל ה- 21.12.2012 זה לא יקרא ואני יביא לכם אפילו את ההוכחה הכי קטנה שלי שהיא תספיק לגרום לכם להבין שזה לא יקרה.
    אין ואני יחזור שוב אין הוכחה שזה יקרה אבל אין אפילו קמצוץ של הוכחה כלום אבל כלום ויוטיוב במקום לשקר לאנשים ולגרום להם לפחד תגדיל ראש ותלמד על זה יותר ואתה תבין איזה לא נכון זה.

26. יוטיוב, באיזו אפשרות אתה מאמין יותר?
    ובדיוק בגלל האפשרות הראשונה אנשים מפחדים. אתה מבין? אני לא מסוג האנשים האלו שהשמועות האלו יגרמו לו לחגוג.
    העניין הוא חוסר הודאות על השמועות האלו. למרות ההסתברויות המצביעות על כך שהאפשרות השנייה יותר ריאלית, עדיין ישנה דאגה אצל חלק מהאנשים לגבי האפשרות הראשונה.
    אבל יש כמה נקודות שעדיין קשה לי להבין אותן – לפחות עד עכשיו, יש רק תאריך, אין שעה.
    הנקודה השנייה, לבינתיים אין סימנים לאירועים חריגים ב-2012. אם כמו שאומרים בנאס”א ובכתבות רבות באתרים השוללים את תיאוריות 2012 אין איומים ב-21.12.2012, שום אסטרואיד, שביט או מטאור לא בדרך לכדור הארץ, כוכב הלכת ניבירו לא קיים והמאיה לא מאמינים שיקרה אירוע חריג ב-21.12.2012 (אך עם זאת מציינים איזושהי ירידה של האלים שלהם, וצוין שזהו אירוע מיוחד לשבט המאיה), כיצד זה יגיע? באופן פתאומי, סתם ככה?

27. משה קליין.
    בניגוד לרושם שאתה מנסה ליצור הספר כן זכה לתשומת לב המתמטיקאים והפילוסופים (זה בעיקר ספר על פילוסופיה מאשר מתמטיקה) – ותורגם למספר שפות.
    הוא לא המציא מתמטיקה חדשה אלא רק צורה יעילה יותר של אלגברה – שזה יפה בפני עצמו, אבל לא ייחודי היו עבודות דומות כאלה לפניו.
    והכי חשוב יש מתמטיקאים שהרחיבו את עבודתו ובנו עליה והגיעו להישגים מעניינים (תרגום חופשי מוויקיפדיה).
    אז ככה שאתה יכול להירגע – הוא זכה לפרסום הדרוש, ואין צורך שתעלה את הנושא בכל כתבה שאתה מדמיין שאולי קשורה לעניין – אתה עושה את זה הרבה ובלי קשר לכתבות.
    אז הנה זכית סוף סוף לתגובה ותשומת הלב שאת כ”כ מחפש ואין צורך לתגובה שלישית ולא רלוונטית שלך לנושא.

28. אז מה יכול להתרחש ב 21.12.12

כלי התקשורת השונים נזכרים כעת בנבואה שבתאריך 21.12.12 יגיע סוף העולם ! נראה שזה הולך להיות בדיוק כמו המהומה על כלום שהייתה סביב באג 2,000. אבל אפשר עדיין לצאת מזה בכבוד. מקור הנבואה הוא בלוח של שבט המאיה שאמור להסתיים בתאריך הזה. שבט זה היה מפותח מאד ותרם את השימוש במספר 0. תנסו לראות איך הייתם כותבים מספרים גדולים בלי המספר הזה. האפס מייצג כלום אבל יש לו סימן.

תנסו לחשוב כעת על כלום שאין לו כל סימן. פשוט דף נייר חלק. נשמע מוזר? מסתבר שעל בסיס הרעיון הזה פירסם מתמטיקאי אנגלי בשם ג’ורג’ ספנסר בראון ספר מהפכני שנקרא חוקי הצורה. הוא הצליח לבסס את המתמטיקה על פעולה אחת שנקראת מובחנות והיא יותר בסיסית ממושג המספר. אפשר להשוות את זה לגילוי של תורת היחסות על ידי אינשטיין בשנת 1905. לאיינשטיין היה מזל הוא עבד אמנם כפקיד בחברת פטנטים אבל תוך שנה הוא זכה להכרה של הממסד האקדמי. הנה חלפו כבר 40 שנים מאז פרסום הספר חוקי הצורה וספנסר שהוא עדיין כמעט אנונימי גר בכפר נידח בדרום אנגליה ומתקרב כיום לגיל 90.

אבל מי יודע, אולי יקרה נס ובגלל שהרבה אנשים ידונו בשאלה האם סוף העולם באמת יגיע ב 21.12.12 סוף סוף תשומת הלב תופנה לדבר אמיתי וממשי שיכול באמת לעשות לכולנו משהו טוב.
    פעולת המובחנות היא ההצבעה על אובייקט והפרדה שלו מהסביבה שלו. זה מאפשר לפתח את המדע בצורה חדשה שנותנת מקום לגיטימי למתבונן כלומר לאדם. לא צריך לבנות בשביל זה מאיץ חלקיקים או לגלות את חלקיק האלוהים. המדע כיום בשם האוביקטיביות לכאורה יוצר טכנולוגיה שמגשימה את הרצון שהצופה לא יתקיים. ללא ההכרה במתמטיקה החדשה יתכן שסוף האנושות מתקרב , בדיוק כמו שחזה ניוטון את המועד של סוף העולם.

גן אדם

29. חסוי, תראה יש 2 אפשרויות:
    1. העולם יסתיים – ואז מה אתה מתכוון לעשות יום לפני? לשבת בבית ולבכות או לצאת לחגוג, לשתות לפוצץ טונות כסף – כאילו אין מחר (כי באמת אין מחר).
    2. העולם לא הסתיים ולכן בהחלט צריכים לחגוג.
    מכאן לפחות ימיים חגיגה – יאללה באלגן!!!

30. יוטיוב, שבט המאיה פרסמו כבר בתחילת השנה שהם מזכירים שוב כי הם לא מאמינים בנבואות האלו, אך הם מקווים שיגיעו יותר תיירים.
    מצד שני, אני לא מבין מה יש לעשות מסיבה סביב העניין הזה כשברקע מופיעות השמועות על “יום הדין” ב-21.12.2012.

מקס, אתה צודק, אך עדיין – היה להם ידע מספיק נרחב כדי לבנות מבנים מרשימים למדי.

31. סוף העולם יגיע ב-31 בדצמבר 2012.

יש לי לוח שנה בבית והוא מסתיים ב-31 בדצמבר 2012 … אחרי התאריך הזה אין כלום – סוף הלוח, דף ריק!

קניתי עוד 38 לוחות שנה מהוצאות שונות – כולם הסתיימו במפתיע ב-31 בדצמבר 2012.

מסקנה – סוף העולם יגיע בקטסטרופה נוראה ב-31 בדצמבר 2012 שאחריה – דף קרטון לבן ריק!

32. חסוי, קודם כל זה מעולה שאתה משווה מקורות מידע שונים, ככה צריך לעשות בכל תחום ולא להאמין רק למקור אחד אפילו אם הוא מדעי.
    אם יש סתירה בין מספר מקורות צריך להחליט איזה מקור יותר אמין – משתמש בכלים יותר מדעיים, פתוח ועונה לביקורת, מוכיח את דבריו יותר בהגיון, נתמך ביותר עדויות וכולי..

הסיבות שאנשי מאיה פתחו בחגיגות סוף העולם – גם אלה שלא מאמינים בזה – הן:
    זאת סיבה לחגיגה עם אוכל שתיה שירה ריקודים (עם סיכוי טוב למין).
    העלאת המודעות לתרבות המאיה ולאנשי המאיה – מה שטוב גם מבחינה חברתית ואולי גם פוליטית.
    ולסיום הכי חשוב תיירות!!

33. כדאי להצמד לעובדות, שבט המאיה היו די מפגרים, הם טרם המציאו את הגלגל, את השימוש בברזל ועיבוד מתכות מורכבות כמו ארד (ברונזה), לא ידעו לייצר כלי נשק משוכללים ושימוש באבק שריפה.

34. יוטיוב, קודם כל אני רוצה להזכיר שלא ידוע במדויק מתי החלה הספירה של המאיה, ולכן ישנה גם האפשרות שהבאקטון יסתיים ב-23 או ב-24 בדצמבר 2012.

לגבי השאלה – כן. בהרבה מאוד כתבות אני מוצא ש”המאיה ניבאו מעבר לעולם החמישי כשהבאקטון ה-13 יגיע לסיומו”. מכיוון שאני מוצא את הטענה הזו הרבה אצל כתבות של מאמיני ניו אייג’ נוצר אצלי בלבול בכל העניין הזה – מצד אחד, ישנם מאמיני הניו אייג’ שטוענים כי “המעבר לעולם החמישי מצוין בנבואת המאיה”. מצד שני, ישנם בני המאיה שחוקרים הגיעו למסקנה שהם טוענים כי הם מעולם לא ניבאו אירוע גדול וחריג ב-2012, ובכל זאת פורסם בכתבה האחרונה שראיתי (בחדשות סוף השבוע של ערוץ 2) כי הם פתחו בחגיגות סוף העולם.

35. חסוי , חבל שלא נכנסת ללינק שצרפתי למעלה – הנה הוא שוב
    יש שם הסבר קצר על הלוח של המאיה והוא מורכב ממחזורים, אתה כמובן גם יכול לחפש בוויקיפדיה.
    כמו שנאמר בכתבה ב 21.12.12 מסתיים באקטון. אבל באקטון מסתיים כל 396 שנה בערך ולא קרה שום דבר מיוחד בפעם האחרונה שהוא נגמר.
    לשאלתך האם זה ניו-אייג’ כמובן שזה ניו-אייג’ ועוד כמה מטורללים מסוגים שונים.
    השאלה זה למה זה משנה לך אם זה ניו-אייג’ או נבואה של המאיה?
    אתה חושב שאגדות של המאיה נכונות יותר מהבולשיט של הניו-אייג’?

36. 1. מהיכן הטענה שלוח השנה של המאיה הוא לוח מחזורי?
    2. אני שומע הרבה פעמים את הטענה הבאה: “שבט המאיה לא ניבא שהעולם יגיע לקיצו ב-21.12.2012. לפי שבט המאיה האנושות תעבור לעולם החמישי”. מדובר בעולם רוחני, השאלה היא – האם זו נבואת המאיה, אם בכלל ניבאו דבר ל-21.12.2012, או שזו נבואת ניו אייג’ מודרנית?

37. אוי נקודה…
    ראיתי כתבה בחדשות 2 על זה, שודרה בסוף השבוע. אמרו שם שהמאיה פתחו כבר בחגיגות סוף העולם, אפילו שבני המאיה המודרניים לא מאמינים בזה. למה להם לחגוג אירוע אם הם לא מאמינים בו?

38. אל תאמינו לאף אחד. החור השחור כבר כאן. תראו איך השמש עמומה יותר ויותר.
    עוד 20 ימים כדור הארץ יבלע בתןך שעתיים על ידי החור השחור.

אמרתי לכם.

39. מקור האמונה בסוף העולם בחודש הזה הוא בלוח השנה של שבט המאיה. שבט זה תרם לשימוש במספר 0 זה כמובן העצים מאד את השימוש במספרים. אפשר להגדיר מתמטיקה שבה הריק לא זקוק לסימן כלשהו, הוא פשוט ישנו. המתמטיקה הזו התגלתה כבר לפני 40 שנים ופורסמה בספר חוקי הצורה. אפשר לצאת בכבוד מהנבואה המגוכחת על סוף העולם אם המדענים יכירו ויתענינו במתמטיקה החדשה.

40. אתה צודק שהבאקטון לא מסמן את סוף העולם, אבל היקום נהרס ונבנה מחדש כל פיקטון שהוא מחזור של 7885 שנה. הפיקטון הנוכחי מסתיים ב 12 לאוקטובר 4772.

עכשיו ברצינות – זה מאוד עצוב לשמוע על אנשים בארה”ב ששואלים ברצינות מה הדרך הטובה ביותר להתאבד כדי לא לסבול ב 21/12/12.

41. “שיטת לוח השנה שלהם לא מסתיימת השנה, וגם לא בעוד שנה או בעוד עשור. היו להם מחזורים כמו שלנו יש שבועות, חודשים ושנים. ה’באקטוּן’, המחזור שאורכו 396 שנים בקירוב, שמסתיים השנה, איננו המחזור הגדול ביותר שלהם, וכשהוא מסתיים מתחיל אחד חדש.
    הבאקטון הוא חלק ממחזור ארוך יותר שנמשך כ- 7,885 שנים, שגם הוא חלק ממחזור ארוך יותר. לוח השנה של המאיה יכול להימשך עד לסוף המחזור הגדול שלהם, ‘אלאוּטוּן’, שאורכו מעל 63 מיליון שנים. האם אז יגיע סוף העולם? לא. יהיו הרבה הנחות בחנויות, קישוטים ברחובות, ואנשים יברכו זה את זה באלאוטון חדש ושמח.”

1. מניין לך שלוח השנה של המאיה הוא לוח מחזורי?
    2. מה המאיה, אם בכלל, מנבאים ל-21.12.2012?