מדענית בנאס”א “בתוך 20-30 שנה נוכל לגלות חיים בחלל, אך לא בהכרח תבוניים (וידאו)

בפאנל שנערך במטה נאס”א אמרה המדענית הראשית של הסוכנות אלן סטופן: “איננו מדברים על אנשים ירוקים קטנים, אנחנו מדברים על חיידקים קטנים”.

איור אמן של מערכת השמש קפלר 11 הכוללת כוכב הדומה לשמש ושישה כוכבי לכת. טלסקופים המיועדים לחיפוש אחר כוכבי לכת מוצאים יותר ויותר עולמות בעלי סיכוי לגילוי חיים, לרבות למעלה מ-50% מכוכבי הלכת הפוטנציאליים הנמצאים באיזור החיים. המדענית הראשית של נאס":א אמרה כי יתגלו "עדויות חזקות" לחיים מחוץ לכדור הארץ בתוך שנים לא רבות
איור אמן של מערכת השמש קפלר 11 הכוללת כוכב הדומה לשמש ושישה כוכבי לכת. טלסקופים המיועדים לחיפוש אחר כוכבי לכת מוצאים יותר ויותר עולמות בעלי סיכוי לגילוי חיים, לרבות למעלה מ-50% מכוכבי הלכת הפוטנציאליים הנמצאים באיזור החיים. המדענית הראשית של נאס”:א אמרה כי יתגלו “עדויות חזקות” לחיים מחוץ לכדור הארץ בתוך שנים לא רבות

יתגלו עדויות חזקות לקיומם של חייזרים בתוך כעשור והוכחה מוחלטת בתוך 20-30 שנה, אומרת המדענית הראשית של נאס”א.
“אנו יודעים היכן לחפש, אנו יודעים כיצד לחפש” אומרת אלן סטופן במהלך פאנל שעסק בחיפושיה של נאס”א אחר צורות חיים זרות ועולמות המתאימים לחיים. “במרבית המקרים, יש לנו את הטכנולוגיה ואנו בדרך להטמיע אותה.”

ואולם היא הוסיפה מיד: “איננו מדברים על אנשים ירוקים קטנים, אנחנו מדברים על חיידקים קטנים”.
עמיתה ג’ון גרונספלד, אסטרונאוט לשעבר ועוזר למנהל נאס”א במינהל המשימות המדעיות מסכים. “אני סבור שבתוך דור אחד נגלה חיים במקום אחר במערכת השמש, בין אם באחד הירחים הקרחיים (של צדק או שבתאי א.ב.) ודור לאחר מכן, על כוכב לכת המקיף כוכב קרוב.” אומר גרונספלד.

ג’פרי ניומרק, המנהל הזמני של תחום ההליופיזיקה בנאס”א הוסיף: “זו לא שאלה של אם אלא מתי”.

מנהל המשימות הפלנטריות בנאס”א ג’ים גרין הוסיף כי במערכת השמש התגלו עדויות לקיומו של אוקיאנוס במשך 1.2 מיליארד שנה בחצי הכדור הצפוני של מאדים, והוסיף כי “מאדים היה די דומה לכדור הארץ באיזור החיים של מערכת השמש.”

עוד הוסיף גרין כי התגלו עדויות למים בירחים של ענקי הגזים ככל הנראה מתקיים אוקיאנוס תת קרקעי חם על הירח השבתאי אנסלדוס ומדענים אישרו כי לירח הצדקי גנימד יש אוקיאנוס תת קרקעי מלוח. המדענים מעריכים כי נוכחות מים היא סימן אפשרי אחד של חיים.
“קיוריוסיטי הראה שכדור הארץ אינו ייחודי במערכת השמש מבחינת התנאים לחיים, ואילו קפלר הראה כי מערכת השמש אינה ייחודית בשביל החלב ולמעשה ביקום כולו המלא במערכות שמש.

הדרך לחיפוש חיים על כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש היא באמצעות איתור גזים שנוצרים כתוצאה מזיהום אוויר בכוכבי לכת רחוקים. גם שיעור גבוה של חמצן הוא עדות לחיים דמויי צמחים. לאחרונה גם התגלה כי בכמה כוכבי לכת קרובים יחסית ועל ירחיהם עשויים להיות סביבות תומכות חיים בהסתמך על גודלם ומיקומים ביחס לאיזור החיים של הכוכב.

1. ספקן, בהיסטוריה של המדע היו כל כך הרבה מיקרים שבהם כל התיאוריות שלנו התהפכו על ראשן, והוחלפו או שודרגו לתיאוריות חדשות, שאני לא הייתי מהמר על תחום שאי אפשר אפילו לומר שהוא בחיתוליו, מכיוון שבאמת ההתפתחויות הטכנולוגיות שמאפשרות מחקר רציני בנושא, קיימות רק מספר שנים, ואפילו עדיין בפיתוח.
    במאדים עדיין לא בדקו את כל המערות שידוע לנו שקיימות שם, ומהווים בית גידול אפשרי לחיים עם פוטנציאל גדול. כל עוד לא נחתו שם אנשים, היכולת לבצע מחקר מעמיק ומקיף היא קטנה. האפשריות עם נחתות רובוטיות כיום הוא די מוגבל. גם אני מרגיש שזה לא מספיק מהר, אבל אין ברירה, הפיתוחים לוקחים הרבה זמן…

2. בהחלט התקדמות רצינית ביכולות שלנו אבל כמובן עד שלא מוצאים חיים לא ניתן כמובן לטעון שנמצא חיים,
    יתכן ויהיה ניתן למצוא סימנים שיכולים להצביע על חיים שמוכרים לנו
    אם הם קיימים בעוד מקום חוץ מכדור הארץ ע”י האמצעים החדשים שמפותחים כיום,
    זה עוד לא אומר שימצאו חיים אלה רק שיהיו כלים שמסוגלים להראות לנו על סימנים שלפי מיטב הבנתינו
    הם תוצר של חיים מהסוג שמוכר לנו ולא תופעה גאולוגית טבעית על פני פלנטה רחוקה,
    בשכונתינו “הקרובה” מערכת השמש שבה אנו חיים יתכן ויש חיים באחד הירחים אולי הפלנטה מאדים
    אבל זה ניתן לבדיקה רק ע”י שליחה לוין\נחתת מתאים וזה מאד מסובך אני לא מכיר תוכנית כרגע להנחתת
    רכב על הירח אירופה לדוגמא
    או טיטאן אלה רק לווינים שמתוכננים לבדיקה מגבוה,
    במאדים הסיכוי לחיים סביר להניח אם קיימים נמצא עמוק מתחת לאדמה זה מצריך קידוח
    לא מכיר תוכנית רצינית כרגע לבדיקה של זה,
    כמובן שיכול להיות פתאום איזה הפתעה עם מה שקיים כיום שם אבל אחרי כמה שנים
    שהרכבים מסתובבים שם הסיכוי להפתעה הוא לא גדול.

3. והינה התחזית שלי לשנים הקרובות: באילת יורחב הנמל ,תהייה רכבת לאילת,ובנוסף לשחיה עם דולפינים וכרישים הייה ניתן לשכשך עם פרות ים.יקם מפעלים ממשלתיים בתעשיות הייטק וביטחון.יוקם בנק השקעות בטבריה שהייה יוזמה ממשלתית.בישראל יחיו 20 מליון איש והייה יותר דיור ציבורי.

4. כנראה נאסא זקוקים לתקציב נוסף. כל פעם שהם מחפשים תקציבי כסף הם “מגלים סימני חיים”.