סיכויים למטאוריטים בעקבות מעבר השביט הארטלי 2

השביט הארטלי 2, שהחללית אפוקסי בדרך אליו, מתקרב היום לנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ ויש סיכוי כלשהו שהתקרבות זו תלווה גם במטר מטאורים.

השביט הארטלי 2 כפי שנראה מכדור הארץ באמצעות טלסקופים ב-13 באוקטובר 2010

מאת קשתות, רוטר

הלילה ומחר,לאחר השקיעה, יש סיכוי לצפות במטר מטאורים, כתוצאה מאבק השביט הארטלי 3, שיימצא בנקודה הכי קרובה לכדור הארץ.

שני מטאורים שחלפו ב-16 אוקטובר במסלול זהה, אחד מהם באלבמה והשני לאחר 5 שעות בשמי מזרח קנדה, וצולמו על ידי מצלמות נאס”א, הביאו את חוקרי נאס”א למסקנה שמדובר במקור (אב) משותף, ויחד עם זאת, שיכול להיות שמדובר בצירוף מקרים יוצא דופן.

למרות הסיכוי הנמוך, הם מתכוונים לצפות בשמיים, הלילה ומחר.

השביט הארטלי 2 נמצא במעקב צמוד מאחר והחללית אפוקסי, לשעבר דיפ אימפקט, נמצאת במסלול התקרבות אליו, החללית מתקרבת במהירות של 12.5 קילומטרים לשנייה וב-4 בנומבמבר בסביבות השעה 10:01 שעון החוף המזרחי החללית תבצע את ההתקרבות למרחק הקצר ביותר מהשביט – במרחק של כ-700 קילומטרים. תהיה זו הפעם החמישית שבה יצולם שביט מקרוב, במיוחד שאותה חללית (דיפ אימפקט בגלגולה הקודם) צילמה שתיים מהן עם אותו מכשיר ועם אותה הפרדה מרחבית.

1. תקשיבו אנשים מה פתאום התחלתם לדבר על חייזרים כשהכתבה על מטאור מסכן?
    מנמלה אתם עושים פיל אשכרה

2. בבקשה לא לריב.
    בואו נסכים שיש חייזרים והם נמצאים ביננו ממש ברגע זה.
    יש הרבה בכנסת למשל…

3. מכאל
    באמת לא יפה שאתה מתעלם מחייזרים. במיוחד מהחייזר שכתב את התגובה מספר 3 ו- 5.

4. בהחלט שמתי לב מיכאל. אלא שכשאני רואה טיעון ‘משונה’ או כזה המצריך תגובה, אני מגיב…. ואני מודה – כשמדברים על נושא החייזרים אני תמיד שם לב.

ואם לחזור לדיוננו על הכתבה הקצרה, האם למישהו ידוע היכן ניתן לקוות ולצפות במטר? באיזה כיוון התצפית אמורה להתבצע?

5. חנן:
    אולי לא שמת לב אבל הדיון כאן אינו על חייזרים.
    אני השתמשתי במטבע הלשון שעמית נקט בה ובאותה משמעות שהוא ייחס לה.
    גם לא דיברתי בשמו של אף אחד אחר. די מפליא שלא שמת לב לכך (וזאת בשעה שלחייזרים שלא היו כאן מעולם דווקא כן שמת לב).

6. אני שמח מיכאל שייעצת לעמית לדבר בשם עצמו.

לכן אני גם מייעץ לך לדבר בשם עצמך, במיוחד לנוכח קביעה כל כך מוחלטת וסופית, שמן הסתם מובססת על ידע מעמיק של העבר, ההווה והעתיד (למרות שלא ציינת את מקורותיך לקביעה): “יכול להיות שאתה לא תדע דבר על מערכת השמש עד שיגיעו חייזרים (והם לא יגיעו)”.

ומניין לך שהם לא הגיעו כבר או לא יגיעו?
    אני למשל טוען בדיוק ההיפך ולפחות אני יכול לגבות את טענותי בנתונים.

המשך יום שלישי נעים
    כנאמר, פעמיים כי טוב (והנה באו 2 שביטים יחד)

7. עמית:
    דבר בשם עצמך בלבד.
    יכול להיות שאתה לא תדע דבר על מערכת השמש עד שיגיעו חייזרים (והם לא יגיעו) אבל אחרים כבר יודעים הרבה מאד (כולל על השאלה אם יש מים על הירח).
    אני מציע שתעמוד מאחרי דבריך ותציב ערכים במשתנים “א” ו “ב” ותצביע על מדענים שטוענים “א” ועל מדענים שטוענים “ב”

8. אז ככה:
    בתור חובבן בתחום החלל אני מוכרח להודות שאני קצת אבוד.
    בימים האחרונים פורסם כי מהכתש שייצר הטיל ששיגרו על פני הירח מצאו מים. מאמין אני כי הדבר עוד ישלל ויאומת מספר פעמים בעתיד הקרוב והרחוק.
    לצערי אנחנו לא מצליחים להבין דבר וחצי דבר על הירח שלנו שנמצא מרחק קריאה קולית מאיתנו.. אפילו דבר פשוט כמו מים ישנם כאלו שיגידו א’ ומספר לא קטן שיגידו ב’!!
    אז תסבירו לי בבקשה.. איך אני אמור להאמין לאין ספור כתבות שיוצאות חדשות לבקרים לגבי כוכבי לכת, ירחים ,כוכבים ולא משנה מה, שנמצאים הרבה יותר רחוק מהירח שלנו!!
    כל מאמר סוטר את קודמו והכאוס חוגג..
    לצערי הגעתי למסקנה המתבקשת:
    מכיוון שבני האדם נגועים באינטרסים וקונפליקטים פנימיים, עד שגזע חייזרי אשר זרים לו הדברים האלו לא ייעשה את הצעד הראשון אנחנו לא נדע דבר וחצי דבר אפילו על מערכת השמש שלנו!!
    אשמח לתגובות.