סיקור מקיף

2012: זהירות מאתרים המתחזים למדעיים כדי לקדם את הסרט הנושא שם זה

בדיקה קצרה שעשו מדענים הנלחמים בהסטריה חסרת הסיבה גילו קשר בין אתר Institute for Human Continuity למפיקי הסרט. אתרים מדעיים אמיתיים אומרים את האמת, שמדובר בהבל שאין לו בסיס ואילו המזויפים מזהירים מפני סוף העולם

כרזת הסרט 2012 עם תוספת קטנה של ננסי אטקינסון, אתר universe today
כרזת הסרט 2012 עם תוספת קטנה של ננסי אטקינסון, אתר universe today

בתכסיס שיווקי חסר עכבות, מלבים יוצרי סרט המדע הבדיני 2012 את הפאניקה סביב הטענות המגוכחות לפיהן סוף העולם יגיע עשרה ימים לפני תום שנת 2012.

“מעולם לא היה תאריך בהיסטוריה חשוב לכל-כך הרבה תרבויות, דתות, מדענים וממשלות.” נכתב באתר הסרט מטעם המפיצה הישראלית, חברת א.ד. מטלון. “2012 הוא סרט הרפתקאות אפי על מהפך קיצוני שמביא את העולם לקיצו ומספר את מאבקם ההירואי של הניצולים.”

קמפיין השיווק הויראלי כולל יצירה של אתרים מדעיים מזויפים, כדי לעודד אנשים המחפשים את מילת המפתח 2012 במנועי החיפוש. בעוד ישנם אתרים רבים כמו Universe Today (וכמו אתר הידען כמובן), המספקים עדויות מוצקות ושיטתיות לכך שההסטריה סביב 2012 היא שטות מוחלטת, אינספור אתרים אחרים מלאים במאמרים הכתובים בז'רגון מעורפל, מדעי לכאורה, ומוסרים הצהרה מזוייפת המתיימרת להיות מדעתית, לפיהם אירוע אסטרונומי כל שהו יגרום להרס כדור הארץ.

מדוע המתחנים עושים זאת? מהסיבה העתיקה ביותר, עבור כסף. מרבית האתרים הללו מנסים למכור ספרים או סרטי DVD.

אתר הידען, בשיתוף יוניברס טודיי פרסם סדרת מאמרים על היבטים שונים של הההסטריה, שקריאה בהם אינה עולה אגורה. בנוסף ממליצים עורכי האתר על קריאה ב-PDF שיצר ד”ר דייויד מוריסון, מומחה למערכת השמש ולפגיעות אסטרואידים () תחת הכותרת “יום הדין 2012, כוכב הלכת ניבירו וקוסמו פוביה” ובו סיכום הטיעונים ותשובות המכילות תגובות מדעיות מוצקות. מוריסון גם משמש כמדען המוביל של פרויקט “שאל אסטרוביולוג” של נאס”א.

אתר “2012 Hoax” מתייחס אף הוא לכל הטיעונים ומנסה להסביר אותם, אך מצאנו בו גם התייחסות לסרט. (שימו לב לאיור של האתר ובו השאלה “האם זה הסוף? והתשובה – רק בסרטים בשפות רבות, ובהן גם עברית).

“זו עוד הוכחה לכך שהוליווד רודפת אחרי שמועות לא מבוססות (כפי שהיא עושה באורח שגרתי בכל סרטי האסונות), יצר המפיק והבמאי הגרמני רונלד אמריך תסריט המבוסס על שמועות יום הדין העוסקות בשנת 2012. בסרט יככבו ג'ון קושאק, אמנדה פיט, וודי הרלסוןף דני גלובר ואוליבר פלט.
קיימת הסכמה כללית בין המבקרים כי סרטו של אמריש מתבסס יותר מדי על אפקטים חזותיים וסובל מדיאלוגים קלישאיים, ומנרטיבים הבנויים לפי נוסחאות; שהוא לא מדויק לחלוטין הן מדעית והן הסטורית, שהתפתחות העלילה לא הגיונית ושאין לדמויות עומק. אמריש עצמו מעיד על עצמו שהוא יוצר סרטים ולא מדען. הוא סבור כנראה שזה ישחרר אותו מכל נזיפה העולה מהסטריה סביב שנת 2012.

טעויות

רע מאוד שסרט מסתמך על תנועה חברתית בעלילתו, ואז הוא גם מקבל את הטעויות של התנועה הזו. באחד משני הטריילרים שפוסמו עד כה, הסרט יוצר סדרת טעויות גדולה. בתחילת הטריילר הוא אומר שמדובר ב”ציוויליזציה האנושית המוקדמת ביותר” ואז הוא חוצה לפירמידות המסואמריקניות, ואז הוא חוזר שוב בפלאש בק לטקסט “הזהירו אותנו”. הדבר מתייחס למה שמכונה “נבואת המאיה”.

כפי שידוע לכל חובב טריוויה, התרבויות באמריקה המרכזית והדרומית אינן התרבויות המוקדמות ביותר. בנקודה זו, התיאור משתייך לתרבות שבנתה את ההתיישבות בקאטאלק הויוק, כיום במזרח תורכיה. התיישבות זו מתוארכת לסביבות 7500 לפני הספירה, והיתה בו אוכלוסיה של לפחות 6,000 איש ותרבות מפותחת.

הנקודה השניה היא שבני המאיה לא “הזהירו אותנו”. ספרות המאיה וכתבי הקודש שלהם שותקים באשר לשנת 2012.

הסרט רוצה לעשות הון משגעון 2012, באמצעות שימוש בגוגל בטריילר. בטריילר של הסרט מבקשים הבמאים לחפש את המונח 2012 במנועי החיפוש. האם מפיקי הסרט מקווה ללכוד צופים באמצעות מינוף חששות קיימים בחברה. כמובן זהו אינטרס שלהם לבנות על הפחדים הללו ככל האפשר לפני יום עליית הסרט לאקרנים.

המכון להמשכיות האנושות

המכון להמשכיות האנושות (Institute for Human Continuity) היא גוף שאורגן ע”י חברת הסרטים כדי לבצע הפצה ויראלית לקידום הסרט. כך יוצא שרונלד אמריך וחברת סוני פיקצ'רס לא רק מנסים להרוויח מההסטריה סביב 2012, אלא גם תורמים לה באופן פעיל. ה-IHC מפרסם מודעות שנראות כמודעות פרסומות לגיטימיות. הרמז לכך שהם נוצרו כדי לקדם את הסרט אינו ברור מיידית, ואתר ה-IHC נראה אתר לגיטימי לפחות בהצצה ראשונית.
יש לפקפק בחוכמה של שימוש בהסטריה הקיימת אודות 2012 כדי לקדם את הסרט. נראה שחמפיקים וחבמאי לא אכפת אם אנשים יפחדו, העיקר שימכרו כרטיסים.

לסיכום: הסרט 2012 הוא סרט בדיוני המבוסס על הסטריה תרבותית אמיתית (אם כי לא מבוססת על עובדות כלשהן). לרוע המזל, חברת סוני פיקצ'רס ורונלד אמריך בחרו לשווק את הסרט בדרך המגבירה את החששות.

לידיעה באתר 2012hoax.org

לידיעה ביוניברס טודיי

לקריאה נוספת:

93 תגובות

  1. שילכו להזדיין כל אלו שמפחידים אנשים וילדים קטנים על 2012 שזה סתם שטות מזויינת עם מקל בתחת אז דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי!!!!!!!!

  2. שטויות במיץ עגבניות !
    כמה פעמים אמרו עולם יישמד שנת 2000 . אז הניסוי ההוא שהיה ..
    שימו לב מה כתוב בוואלה על הסרט :

    ארה"ב, (2009) – 143 דקות , אנגלית

    מדע בדיוני, פעולה, מתח
    אני מצייין – מדע בידיוני !

    כולם מסתיים לוח השנה של במאיות האלו יתחיל מחזור חדש מה אתם לחוצים .. גם כן הדבורות המאיות האלו

  3. כל עיניין 2012 זה סתם ניפוח עיניין.
    אני ילך מחר לסרט ויצחק כל הדרך חזרה הבייתה על איך אנשים כוססים ציפרוניים במהלך ואחרי הסרט.

    יהיה קורע

  4. רח,
    כל ה"סודות" יצאו החוצה, הבחירה אם לחקור, ללמוד ולהעמיק נמצאת אצלך.
    תתחיל ב disclosure project.
    יש שם מספר לא מבוטל של וענונים.

  5. רון, מה היה עם אייזנהאואר ב-1954?

    אתה יודע מה קשה לי להאמין? שכלום מכל המידע שאתה מציג לא התקבל ע”י הממסד , אף ממסד. אתה מתייחס לממסדים הפוליטיים המדעיים והתקשורתיים כאל ארגון מונוליתי שומר סוד, כאילו שזה המוסד. אבל אנחנו יודעים שכל סוד סופו לצאת, התחומים האלה מלאים באנשים עם אגו שבסופו של דבר יספרו ולא ניתן לשמור על שום סוד באמת.
    ראה למשל את פרשות ווטרגייט, איראנגייט, ה”פרשה” בשנות ה-50 ועוד הרבה סיפורים שבהם הממשל עשה כל שביכולתו למנוע פרסום אבל הסוד יצא.
    בנוסף, כאשר נפל הגוש המזרחי נפתחו הארכיונים וכל הסודות נשפכו.
    דוגמא אחרת מצויינת היא מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל שבסופו של דבר בא אחד כמו וענונו ומפוצץ אותה לרסיסים ומביא להבנה של הכלל שישנן פצצות.
    אז איך יתכן שפגישות עם חוצנים נשמרות בסוד לאורך עשרות שנים ע”י עשרות ואולי מאות ממשלות שהתחלפו, כולל בהפיכות שבהן הרגו את הממשל הקודם והוציאו את כל סודותיו לאור (ראה מקרה צ’אוצ’סקו) ובכל זאת הסוד הנ”ל נשמר? נשמע לך הגיוני? איפה וענונו של החוצנים?

  6. אני חושב שכולכם חיים בסרט ורק רון פקח את עיניו.
    לאט לאט עוד אנשים יפקחו את עיניהם.
    ב2012 הרבה הזדמנויות יגיעו לכדור הארץ ומי שיהיה מוכן ויחיה בלי פחד מחוץ ל"מטריקס" יוכל להפתח אליהן.
    אני מניח שמי שלא מקבל את זה פשוט לעולם ישאר בתוך הבועה המלאכותית.

    לגבי ממשלה עולמית? טקטיקות של הכחשה, השחתה, ורציחות מלוות את כל ההיסטוריה, היום זה פשוט יותר מחוכם.
    רוב האנשים פשוט מקבלית את הגרסא שצנזורה זה לטובתם.
    ברוב המקרים הכרישים השמנים מחזיקים נתחים אדירים על חשבון האוכלוסייה
    לרוב בדרך של ניצול האדם, החיה והאדמה.
    בני האדם הם משרתים אם במודע ואם לא.
    לא רחוק היום שימאס לאנשים מכל זה.
    תראו מה קורה בישראל (ובכל העולם) : מנהיגים שקיבלנו את סמכותם כמובן מאליו בגדו באמון שלנו
    והיום מקבלים בראש BIGTIME .
    נשיא אנס, רוה"מ גנב, שא אוצר גנב, מפכ"ל משטרה מושחת, שאני אמשיך???
    שום דבר לא ילך מפה בלי מאבק אבל תהיו בטוח שלא רחוק היום שלא יהיה מקום לכל
    השחיתות, גנבות, שקרים על שקרים על שקרים עד שכבר אי אפשר לסמוך על אף אחד עם כח
    תזכרו את המילים האלו
    אתיקה תנצח את הכח
    זה קרה בעבר ויקרה בעתיד
    זה שלב ידוע בתהליך התפתחות תודעתית

  7. יש סיכוי שתפרסמו עוד כתבה בנושא הבטיחות של הLHC שעומדים להפעיל אותו מחדש בקרוב?
    שמעתי תיאוריה חדשה שאנחנו חיים בfalse vacuum ושהLHC בגלל שהוא נוסע במהירות האור יכול לגרום ליקום לעבור לtrue vacuum שיפעל באנרגיה פחותה ולכן לא יאפשר קיום של בני אדם?
    http://en.wikipedia.org/wiki/False_vacuum
    הטענה הבסיסית של כל כללי הבטיחות שCERN אומרים, זה שהתנגשות חלקיקים כמו בLHC קורות באופן תמידי בקרינה הקוסמית. יש טיעונים שעומדים בפני עצמם מדוע ניסויי הLHC לא יפעילו טריגר שיגרום ליקום לעבור לtrue vacuum או לייצר חומר לא מוכר שהתנהגותו לא צפויה?

  8. כשפיסקאי מפתח תאוריה שמחברת את הכל – או ש המתמטיקה עושה זאת – כמובן שההנחה היא שתאוריה זו מדעית ולכן נכונה, רון אולי מגזים ומקצין , אבל אנשים כאלה עושים זאת מתוך מצוקה כנה , אכפת להם , ולמרות שהיום לרוב זו תכונה שלילית , היו תקופות שלא כך היה.
    אז לא צריך לבטל בלי חשיבה תאוריות שמאגדות הכל ביחד.אני את השינוי העיקרי בהסתכלותי על הברור חושב שסופית הבנתי לאחר שפתולוג אשר הדרכתי בטראומה , סיפר לי שמאז נתיחת רבין , כל מה שחשב שהוא מבין יודע התנפץ,מאז בדקתי את הנושא לעומקו , אפשר לקרוא לזה קונספירציה וכו אבל רבין נורה למוות לא בכיכר אלא בכלי רכב שלקח אותו משם …בקיצור הנראה לרוב אינו האמת!

  9. שנים על גבי שנים את הגירסאות הרישמיות – קיבלתי אוטומטית

    החומר שאינו מקבל את אור זרקורי המדיה המרכזיות – לו התודעתי אך לא מזמן – מי יכול לקבלו אוטומטית?

    רח:
    כנס לחלק ג’ במאמר זה:

    http://www.emetaheret.org.il/wiki/doku.php?id=disclosure_project_על_פרוייקט_חשיפה

    בקליפ על הטייס המסחרי והרשויות הצרפתיות – אתה תראה שהם כן הוציאו מסמך רישמי המצהיר כי תופעת העב”מים הינה בעייתית ויש להתארגן כלפיה.

    בנוגע ללמה אין אובמה בפריים טיים?
    זה כבר קרה עם אייזנהוואר בשנת 1954 – אך הנושא כולו ממודר

    חלק ג’ מדגים זאת היטב.

    אני מקבל את הביקורת שלך על הטווח הרחב של “הקונספירציות” ולהיות בפוקוס מסודר 

  10. מר בליזובסקי , למה אתה חושב שזה חשוב מה הטריק המלוכלך שתעשיית הסרטים הפעם מושכת מהשרוול כדי למשוך אנשים עם נטיות כאלה או אחרות?

    רובם מאמינים בכל מה שאומרים להם אחרת אין מספיק אנשים כדי שכ"כ הרבה יצטטו כל קונספירציה אפשרית
    פשוט להתעלם.

    בורות פאן-חברתית כבר מילא יש וזה לא מגביר אותה יותר מדי

  11. רח:
    אני רואה שסוף סוף הבנת מדוע משיבים לרון באופן נחרץ.
    זה לא שייך לטענות אלא לאדם שעמו מדברים.
    מכיוון שהוא מעדיף באופן אוטומטי את הקונספירציה אין לאיש כל מוטיבציה להתעמק בהררי הזבל שהוא שולח כדי למצוא אם במקרה יש בהם גם גרגיר של אמת. פשוט – יש הרבה חומר קריאה שהסיכויים למצוא בו אמת גבוהים בהרבה ואנשים מעדיפים לקרוא אותו.
    כבר התייחסתי לסוג האנשים הזה בתגובתי זו:
    https://www.hayadan.org.il/wanting-to-believe-1710093/#comment-252781

  12. רון, יתכן שיש פה ושם צדק בדבריך. אבל עדיין ההרגשה שאתה מאמין ביותר מדי דברים שלא קשורים זה לזה מקונספירציה ממשלתית בעד חיסונים ועד לביקוריהם של חוצנים בתקופות עתיקות דרך נבואות סוף הימים, רציחות ראשי מדינות ועוד הרבה סיפורים נוספים בדרך.
    אז שוב, קשה להאמין שהכל נכון ואוטומטית אתה מביא לאנטי ולזלזול בטענותיך.לדעתי הצנועה כדאי לך להתמקד בנושא אחד או שניים, לחקור אותו על בוריו ואז להציג הוכחות ניצחות (אם תמצא..) בצורת מסמכים אותנטיים למשל ולא רק ראיונות ביו-טיוב שברור שנעשים עם אנשים לא אובייקטיבים בנושא. תזכור שעל כל ראיון ניתן להציג 100 כנגדו.
    ושאלה: למה החוצנים האלה שלך נפגשים רק עם ווירדוס לחופי אגם נידח? למה לא עם אובמה בפריים טיים ב- פעם אחת ולתמיד ב-CNN?

  13. חשבתי שכך שיערת.

    אלו לא היו תגובות שלי.

    אני מעולם לא התחבאתי ומעולם לא השתמשתי בטקטיקות כאלו כאן.

    יתכן שבשוגג עשית עוול לכותב התגובה (שהיתה אינטיליגנטית) שאומנם ביקר אותי ואותך גם כן.

  14. כמו כן – אני חושב שהתחלה טובה לחקירה הינו הסרט
    “הקונספירציה הקפיטליסטית”, זהו סרט מאוד מסודר כרונולוגית ואינפורמטיבית.
    (מתורגם לעברית)

    http://www.emetaheret.org.il/2009/09/29/הקונספירציה-הקפיטליס טית-
    סרט-בתרגום-ל/

    ועוד שתי תוספות קצרות מעניינות

    Jordan Maxwell on The Dollar Bill

    youtube.com/watch?v=VUpQl9SildY

    ג’ורדן מקסוול על סמל הפאשיזם – הפאשה – אתה תראה איפה הוא נישא בגאון
    מתחיל בדקה 4:10

    youtube.com/watch?v=Euk8LR9S5DA

  15. רח:

    אני מקבל את הביקורת שלך – היא מובנת.

    אבל אני לא מקבל את כל “הקונספירציות” אוטומטית אני קראתי וראיתי מקורות מידע רבים וטובים – ובעיני אני צריך להיות בת יענה בכדי להתעלם ממנו בהינף יד.

    אתן לך דוגמא לחוקר מהשורה הראשונה בשם ג’ורדן מקסוול הוא חוקר את עניין הקונספירציות למיניהם למעלה מארבעים שנה.

    בחודש האחרון הוא נתן ראיון מקיף וארוך בנושא

    http://www.youtube.com/watch?v=5jJKue2Ff6o

  16. מאת :"שאלה חשובה".
    העלית שאלה שמציגה במובלע את הבעיה האמיתי בה אנו שרויים.
    הגדרת "אדם מן השורה" כאידיוט תמים שלא יודע מימינו ומשמאלו מעבר למה שלמד בבי"ס ובשידורי הטלויזיה. אדם כזה (שמייצג בעצם את רוב בני האדם) מהווה מטרה לכל אותם תחמנים רמאים ושרלטנים שהשכילו להבין זאת.

  17. אין לזה תשובה ברורה. הכי טוב זה לנסות להחשף לנתוני המקור של המחקרים ולבנות דעה עצמאית כמו שאמר יפה "קול ההיגיון". תראה את הסרטים, את התמונות, תקרא דעות לכאן ולכאן ואז צריך לבנות דעה. בדיוק כמו ששופט צריך להחליט מה האמת על סמך טיעונים של שני צדדים שבטוחים בצידקתם.
    מה שכן לא ברור לי אם אתה/את לא יודע/ת מה נכון ומה לא אז מהיכן ההצהרה שדבריו של רון הם אוסף קשקושים ושטויות?
    כאמור מצאו בעיני תגובות 67 ו-69 שקוראות לבדוק ולשקול את הנתונים לפני הבעת דעה נחרצת כמו שעושים רוב הדנים פה בצורה אוטומטית לפי הכותרת בלבד.

    רון, דבר אחד שאני לא אוהב בגישה שלך הוא שנראה שאתה אוטומטית מאמין בכל המוזרויות – עב"מים, טכנולוגיות קדומות, נבואות מתגשמות, קונספירציות של הממשלות בכל הזמנים גם כאלו שעלו אחרי התמוטטות המשטר הקודם כמו בברית המועצות עדיין מסתירות את האמת לטענתך, מדענים שלא מגלים שפתחו חיסון או כאלו שגרמו למגפות ועוד ועוד (לפחות לפי האתר שהפנית – האמת האחרת). באמת הכל נכון? מה כולנו חיים במטריקס ולא יודעים כלום ורק אתה יודע? אולי אתה בעצם חי בסרט?

  18. שאלה כללית לכולם, איך אדם מן השורה אמור לדעת להפריד בין אמת מדעית ובין אוסף של קישקושים ושטויות פסאודו מדעיים מהסוג שרון הביא כאן בתגובותיו? הסרטים של רון מכילים ראיות חזקות לכאורה שמגובות ע"י אנשי מדע בכירים (כך נאמר) שטוענים כך וכך וכך…. איך האדם הפשוט שאיננו בקי בתחום המדעי יכול או אמור לדעת שהדברים אינם נכונים? מה הדרך הכי טובה לסנן דברים מהסוג הזה ולדעת להפריד בין אמת ושקר?

    אשמח לתשובות.

  19. כרגיל – דיון עקר ולא ממש משנה – הדיון אולי רק אולי היותר חשוב הוא בעצם מדוע בחר אבי בכלל התעסקות עם הנושא ועוד מהכיוון המין "הרגשה של צהבהב" כזה הוליווד והשטיקים שלה די מוכרים די ידועים ובטח ששיווק ויראלי לסרט או רעיון אינו חדש-ובטח ובטח אינו צריך לעניין זיהו גימוד של נושא שנראה לך שדורש גימוד – וגם זה בסדר לדעתך הכיוון הזה של 2012 שטויות , זה לא באמת משנה ואם רצית לדבר על ההתעוררות המוזרה של הרבה קבוצות לקראת התאריך בצורה עיתונאית אז ברור לך ולי ובשאיפה לכל שפשוט רצית לנקוט עמדה!!ולא נימקת "משהו"…כמו שאומרים
    יום טוב לכולם

  20. נחום:
    הביקורת שלך על רון מוצדקת אבל הנבואה שאתה מתבסס עליה אינה טובה משלו.
    שתיהן "נבואות" ולכן שתיהן שטויות חסרות בסיס.

  21. סנטה קלאוס:
    באמת פישלתי כשלא הבנתי שאת הוגין מיד כשקראתי את בליל המילים הראשון.

    רון:
    זהו.
    אינני מתווכח עם מי שיש לו שלשול פה ועצירות שכל.

  22. קראתי

    יש חללית ומטוס וטנק/צוללת

    החוקר שולל זאת כי הוא יוצא מתוך הנחה שזה לא יכול להיות.

    איפה החקירה האובייקטיבית?

  23. עוד בנושא 2012.
    לרגע לא אמרתי שזהו סוף העולם. בואו נבהיר זאת.
    אבל זהו ארוע קטקליזמי – הממשלות מתכוננות – ולא למעננו כך זה נראה.

    ומיקומו של כוכב X מצונזר שימו לב לקליפ קצר זה
    עבודה יפה של בחור אינטיליגנט
    http://www.youtube.com/watch?v=iKn_2neBSyo

  24. האסטרונאוטים (האמיצים שבהם) מדברים על עבמ”ים וחוצנים ועל הקובר אפ הממשלתי

    באז אולדרין
    http://www.youtube.com/watch?v=KpfvhdmhQy4

    אדגר מיטשל
    youtube.com/watch?v=8QKW6Gt3KKs

    גורדון קופר
    youtube.com/watch?v=dvPR8T1o3Dc

    דיווחים חיים – ג’ים לוול וג’יימס מקדיביט
    youtube.com/watch?v=L2SraW-blCs

    לא רק בארה”ב
    קוסמונאוטים רוסים – עבמ”ים וכיסוי המימשל

    פאבל פופוביץ’
    youtube.com/watch?v=G3Rbap8Zm3Y

    וויקטור אפנסייב
    youtube.com/watch?v=N0S4M_aFYCM

    בואו נשתדל להיות ענייניים

  25. מיכאל:
    מצאת דרך לדחות את הנושא מנטאלית.
    זה לא עושה לך כבוד.

    אתה לא מעוניין להתמודד עם החומר – אל תתמודד.

  26. ההסבר לציורי חלליות מטוסים והליקופטרים כביכול במערות בנות אלפי שנים הוא פשוט, קודם כל התמונות המוצגות בסרטים שלך הן לא תמונות של הציורים המקוריים אלא תמונות שעברו מניפולציות גראפיות כדי לתת להן גוון משכנע יותר…. שים לב שבסרט הגילופים נראים כאילו הם נעשו על גבי מתכת בזמן שהגילוף המקורי נעשה על גבי אבן… מדובר בשני טקסטים, אחד חדש יותר ואחד ישן יותר שנכתבו זה על גבי זה והעירבוביה בינהם יצרה תמונה שעם הרבה מאד דמיון ניתן לראות בה כלים הדומים לכלי תעופה בני ימינו, הנה הסבר טוב יותר לדברים –

    http://members.tripod.com/~A_U_R_A/abydos.html

  27. ותודה לאתר הידען שמש במה לידע מדעי, לאמונות טפלות הנוגעות לנושאים מדעיים, ולוויכוחים בין מאמיני האמונות הטפלות השונות. ככל שאני קורא (ומגיב) ליותר כתבות, אני נהנה ממנו יותר ויותר.

  28. סוף העולם יבוא עם סופו של האלף השישי ללוח העברי, שזה יוצא 2240 לספירה הנוצרית, ולא דקה קודם לכן. אני גם מוכן להכניס סעיף בצוואה שלי לפיה היורשים שלי יעבירו ליורשים של רון סכום כסף ששנינו נסכים עליו, צמוד למדד המחירים לצרכן בישראל ובתוספת הריבית הבסיסית הנקבעת מדי חודש בחודשו על ידי בנק ישראל עד אז, אם העולם ימשיך להתקיים אחרי א’ תשרי חמשת אלפים תתר”א, אם הוא יסכים להעביר לי סכום זהה באותם תנאי הצמדה וריבית במידה והעולם ימשיך להתקיים לאחר הראשון בינואר 2013.

  29. רון רון רון. מה יהיה?!

    אם אתה מנסה לשכנע מישהו באמונה שלך, הדבר הבסיסי ביותר הוא לגרום לנו לחשוב שגם אתה מאמין בזה.
    איך? לא יודע…. אוקיי, קצת מחשבה….קבל את האתגרים שהעלו בפניך!
    אבל אתה לא… האמינות שלך קצת ירדה בעיני… (לא שהיתה קודם אני חייב להתוודות)

    מסקנות:
    או ש:
    אתה חולה נפש (סכיזופרניה?). גש לטיפול אולי זה יעזור.

    או ש:
    אתה אדם מסכן ועלוב, עם רמת מוסר ירודה ביותר שכל מטרתו להציק לאנשים אחרים.

    או ש:
    אתה מקדם מכירות של הסרט המדובר. בכל מקרה אתה עונה להגדרות שציינתי לעיל.

    אז בכל מקרה, לא משנה לאיזו מן ההגדרות אתה עונה, עשה טובה ואל תציק לנו יותר. זהו אתר מדעי. את השטויות שלך לך תפיץ באתרי קונספירציות.

    שורה תחתונה: רון=טרול

  30. ראה,גם פינוקיו שהיה בול עץ וניסה לחקות את ענייני הכלל כקוף אחר בן אדם ,נתקל בהרפתקאותיו הרבים בעולם רדוף שדים והיה צריך לעבור את כל המבחנים וההתנסויות עד שקיבל מהפטרונה שאר רוח והפך לבן אדם-אנושי.גם הוא לא יכל לקבל את חירותו האמיתית לפני, שהפנים את אופני התכונות וסגולות עול החוקים והחוטים המושכים בו והחונכים אותו על מנת להגיע להשגה מושכלת כלשהי ולזכות לההיפך ל"אדם אנושי":בר -חירות,מלווה באחריות.
    כך גם חלקי רוב האנושות בכללי ,שמגיעים לסף פרקם והתהליך מטבעו מאותגר גם מהפחדים המדומים ו/או האמיתיים.
    בכל אופן,ה"פיל" עוד לא כאן,גם לא 2012 ,רק הדרמה המרתקת והרבה נקודות עיוורוניות סביבו.

  31. כמה לא מפתיע כמה מגוחך ובעיקר נמאס.
    כל פעם שיש נושא רווי קונספירציות ברקע יהיו את אלו שרק ידברו וידברו וידברו.
    אנשים יפנו אליהם בשאלות (שים לב רון שאלה זה עם "?" והשואל מצפה בתגבותך הבאה שתענה עניינית – אחרת איך נקח אותך ברצינות גם ככה מצבך לא משהו) יתחננו אליהם בבקשה למשהו קצת אבל קצת יותר אמין מבן אדם שמספר סיפור ביוטיוב (לי יש אחלה סיפור על דגי בננה).

    אבל לא כנראה שיש חוסר הבנה ממש עמוק, ואני באמת לא יודע מה יכול לעזור לגשר על הבעיה.
    אז רון למקרה שלא הבנת:
    זה לא הגיוני ולא מציאותי לדרוש את כל הדרישות שאתה דורש כאן מבלי לענות על שום בקשה מצד המגיבים האחרים, זה גובל במונולג משעמם ובעיקר בצרות עין.
    לי אתה גורם עוד ועוד להתרחק ולהתנער (אולי קצת לגחך) מכל מה שקשור בתגובות שלך רק בגלל חוסר האמינות ואי שיתוף פעולה בדיון.

  32. סנטה קלאוס:
    מעשה בסבא ג’פטו שהיה נגר חשוך ילדים…..
    בעצם – למה שאספר לך את כל הסיפור? רק בגלל שאתה החלטת לספר לי איזו מעשייה? קנה את הספר וקרא אותו בעצמך!

  33. רון! אני רואה כמה אנשים טובים כאן שעושים נסיונות כמעט נואשים לאתגר אותך בנושא, אבל אתה מתעלם לחלוטין, מדוע?? אם אתה כל כך בטוח בעצמך מדוע לא תגיד באופן חד וברור כי אתה מסכים לאתגר? מה מפחיד אותך? מדוע אתה לא מסוגל לתת תשובה ברורה "כן אני מוכן לאתגר!" למה זה כל כך קשה לך?

    כי אולי אתה בעצם לא כל כך בטוח בשטויות שאתה כותב כאן?

  34. מתוך ניהול תפיסות,

    “סיפור סופי עתיק מספר על שלושה עיוורים שנתקלו בדרכם בפיל,וכל אחד מהם מנסה לתאר אותו.האחד,שמישש את רגלו של הפיל, מתאר אותו ככביר ואיתן כגזע עץ בראשית;השני,שמישש את האוזן,מתאר אותו כרחב ומחוספס כמרבד גדול;השלישי חולק על תיאוריהם של שני רעיו,הוא מישש את החדק ואומר שהתיאור הנכון הוא צינור ארוך וחלול,מלא קמטים,בעל כוח הרסני אימתני”.
    מן הצד חלף יהודי מפוקח שמיהר במקרה באותו יום ה’פיל’ ששמו יצא לפניו ,כסוף 2012להכניס את בנו לעול ברית תורה ולא ראה שום פיל אלא רק 3ועוד,3,3,3,3,3 עיוורים ממששים ,מנחשים ומתווכחים :”היה או לא היה”,יקרה או לא יקרה וכהנה וכהנה ,כמובן שנבצר מהם לראותו חולף לענייניו המעשיים עד למאוד ,ברומו של עולם;)

  35. אני מניח שלא צריך להזכיר לקוראים שרון עדיין לא הרים ולו כפפה אחת שנזרקה לו.

  36. אלעד – זה לא רק שהם אומרים שהם ראו
    יש תקשורת איתם וקבלת/לקיחת טכנולוגיות

    http://www.emetaheret.org.il/wiki/doku.php?id=disclosure_project_על_פרוייקט_חשיפה

    תראה את העדות של איש הצבא מיחידת איסוף העב"מים

    לגבי הדלפות – יש הדלפות מה אתה חושב עדויות אלו הן?
    אפילו ווידאו אחד הצליחו להגניב החוצה בשם "Alien Interview"
    שמעולם לא הופרך. חפש ביוטיוב

    מפתיעה אותי ההתנגדות – לאמר את האמת
    אנו צריכים לשמוח על החשיפה

  37. תגובה 2, תעשה לי טובה מה אתה בן 10?

    וההוא שאמר שלא הוכיחו שהעולם לא יחרב ב- 2012:
    ממה שהבנתי מהכתבה לפחות, הסרט טוען דברים שמנוגדים לעובדות מדעיות, עובדות יעני שהוכיחו אותן.

    לכל אלה שמבקרים את הסרט:
    מה הבעיה? תרגיל שיווק מבריק, כל הכבוד למי שתיכנן את זה. ולתגובה 2, לשלוח מכתב של כביכול ילד (אני מסיק שזה ילד בגלל שבן אדם מבוגר לא יכול להיות טיפש כל- כך, לפחות לא בן אדם שגולש באתרי מדע(כביכול) ) שרוצה להתאבד בגלל זה? נו באמת, יש לך משהו ללמוד ממשווקי הסרט הזה.

    ואנשים באמת, תירגעו, חפרתם הרבה יותר ממה שאתם בדרך כלל חופרים.

    קחו נשימה עמוקה ושקט!!!!!

  38. אלעד:
    אתה צודק
    לפחות ברמה המוסרית הנורמטיבית
    אבל תסכים איתי שלא היית מחנך את הילדים שלך שאם יש תעשיות נשק עצומות אז בוא נרד למטה למכור סכינים..

    ואנשים לא עושים כלום כי אנשים לא באמת מאמינים שיש להם איזשהו השפעה על יום הדין
    חוצמזה, זה נראה שכולם כבר הרימו ידיים והבינו שאנחנו מוקפים בחברה חרא ומישהו צריך להוריד את המים

  39. רון:
    ואני שואל אותך בתמימות:
    האם כבר הפסקת להכות את אמך?

    בשאלתך יש ניסיון להביא אותי "להודות" מבלי משים בנכונותן של הנחות מסוימות שנמצאות
    ברקע שלה.
    לא מטריד אותי שיש חוצנים כי אינני יודע אם יש חוצנים.
    לא מטריד אותי שהממשל מסתיר זאת כי אינני יודע שהממשל מסתיר זאת.
    לא מטריד אותי שלא ידעתי משהו שאינני יודע שהוא נכון הייתי יותר מוטרד לו "ידעתי" שהממשל מסתיר משהו בשעה שהוא אינו מסתיר דבר.

    מה שבבירור מטריד אותי זה אתה.
    אתה ממשיך ללא הרף להטריד אותי בדברי סרק ואינך נענה לאתגרים שנועדו לאפשר לך להוכיח שאתה בכלל מאמין במה שאתה אומר.
    המסקנה היחידה שאפשר להסיק ממצב זה היא שאינך מאמין במה שאתה אומר ומסקנה נוספת הנגזרת מכך היא שבאמת, כפי שאמרתי, דבריך לא נועדו אלא לצורך הטרדה.

  40. רון:
    יכול להיות שיש חייזרים, אבל…
    כדי לשחרר את הידיעה הכי חשובה בהיסטוריה של האנושות, כדי שנשיא ארצות הברית יעמוד מעל במה ויכריז שאנחנו לא לבד חשוב שנהיה בטוחים במאה אחוז? לא?
    ובגלל זה צריך לבדוק מדעית את העסק הזה. ומדעית, אין עדויות חד משמעיות לקיום חייזרים.
    וזה לא משנה כמה עדויות אישיות יש. ככה המדע עובד, ככה (לא…?) הגענו לירח.

    ובקשר לקונספירציות, תגיד לי משהו. היית בצבא או שהיו לך חברים שם. אתה יודע איך גופים ממשלתיים עובדים. בחוסר יעילות טוטאלי. כל דבר צריך לעבור דרך הרל"ש של המזכירה של העוזר שמצלם כל דבר במאתיים עותקים ומאבד שישים מהם.
    אני לא רואה מצב שסוד כזה גדול, שעשרות אלפי אנשים מעורבים בו חמישים שנה ישמר. מישהו רציני כבר היה מדבר. היו מודלפות תמונות. איזה גנרל היה מספר למאהבת שלו. אי אפשר לשמור כזה דבר ענק בסוד….

    ולהזכיר לך, אלו אותם האנשים שעשו טעויות ענק כמו להוביל את ארצות הברית לוויטנאם, מפרץ החזירים ועירק.
    הם לא מצליחים לארגן מהפכה נגד הקומוניזים באיזה מדינת עולם שלישי אבל הם מנהלים מלחמה נגד תרבות מתקדמת במילוני שנים מאתנו בחלל, ובהצלחה, ואף אחד מחוץ למעגל הקרוב לא שם לב?

  41. כן אבל מיכאל
    אני לא מבקש שתאמין לי.
    עדויות של מעל 400 אנשים מהאמריקאן אינדסטריאל קומפלקס לא מספיקים לך בנושא החוצנים?

    נושא ההכנות של הממשלות, תראה איזה מבצעים הם עושים מתחת לקרקע בסודיות זה לא מעלה אצלך שאלות?

    בכנות ובתמימות אני שואל –
    מה הכי גורם לך לאי נוחות (אפשר גם היפוטתית)
    1.שיש חוצנים
    2.שהמימשל מסתיר זאת
    3.שאתה לא ידעת

  42. גיא:
    אתה טוען את הטענה הקלאסית של אנשי העידן החדש, שאומרת שאין הוכחות שסותרות את התאוריה שלהם, או שהעדויות בעד ונגד שוות משקל.

    זה לא עובד ככה! אם אתה חושב שהעולם יסתיים ב-2012, אז חובת ההוכחה היא עליך.
    אני לא צריך להוכיח שאתה טועה אלא אתה צריך להוכיח שאתה צודק.
    אם אין הוכחה שהעולם לא יגמר ב-2012, זה לא אומר שהוא כן יגמר בשנה זו!!!

    בהתבסס על כל מה שידוע לנו, לא יקרה שום דבר אפוקליפטי בשנה זו. נכון שיש תמיד סיכוי שיקרה משהו אחר, אבל הסיכוי שזה יקרה מחר קיים באותה מידה. למה לא מחר? למה לא ביום שלישי עוד שבועיים?

    אם נעבוד בשיטה שלך אז לדעתי העולם יהפוך לבננה בשנת 2034, וכדי למנוע את זה צריך להשקיע תקציבים אדירים במערכות אנטי בננה. לפי מה שאתה טוען, חובת ההוכחה היא על כל שאר האנשים חוץ ממני. לפי השיטה הנ"ל, עכשיו צריכים מדענים בכל העולם להתאגד ולמצוא עדויות שסותרות את מה שאני אומר. למזלנו זה לא עובד ככה, עדין…..

    ומעבר להכל, אם אתה טוען ברצינות שהתאריך הזה מסמל את סוף העולם, כדי שתתכונן. אני הייתי מתחיל לחיות את החיים, לסוע לחו"ל ולחפש סקס, סמים ורוקנרול. בסוף, מה זה משנה? כולנו נמות עוד שנתיים.

    DON:
    אל תדאג, יש מספיק אנשים שימכרו מקלטים אטומים, כדורים נגד גזים רעילים ושאר ירקות ויתעשרו מהשטות הזאת. אם אני יתחיל לפרסם עלונים שאומרים שסוף העולם מגיע ושכולם צריכים לקנות את ערכת ההישרדות שלי זה יותר טוב מלהתערב עם מישהו?
    למה לקדם את הפאניקה הזאת כדי ליחצן סרט זה יותר טוב מלהראות שגם המאמינים הכי גדולים בדבר הזה לא מוכנים באמת לעשות מה שנדרש כדי לשרוד לפי התיאורה שלהם???

  43. גיא:
    ראה איזה השג השגת!
    קיימנו את עצתך עוד לפני שהעלית אותה!
    לא גיחכנו סתם – גיחכנו מסיבות מצוינות!

  44. רון:
    מי שמתחמק (בכל דיון) זה אתה.
    אם אינך נענה לאתגרים אתה לא רציני.
    זה בסך הכל סימן לכך שאפילו אתה אינך מאמין במה שאתה אומר וכל מטרתך היא לבלבל לאחרים את המוח.

  45. גם אין הוכחה חד משמעית שאין ערפדים ושאין לוך-נס ושאין 70 בתולות בגן עדן, אין הוכחה נגד היותו של אלויס בחיים ולדעתי לא נשללו חד משמעית קיומם של שדוני יער ופיות מכונפות..
    ומצד שני, זה שלא הוכח משהו לא הופך את הקיום שלו להגיוני במיוחד.

  46. אל תגחכו סתם אנשים כי פעם יכול להיות שהייתם בצד של האנשים שטענו בכל תוקף שזה מגוחך לטעון שהעולם עגול! יכול מאוד להיות שהיום אתם עושים את אותו הדבר.

    תכלס – אין שום הוכחה בעד 2012 – אבל מצד שני גם אין שום הוכחה נגד.

  47. כמה מילים וויכוחים לריק.
    סוף סוף טענה שניתנת לבדיקה חד משמעית. "בשנת 2012 יבוא סוף העולם". אז מה יש לדבר כל כך הרבה? חכו שלוש שנים וכן כן לא לא.
    מה שברור זה שלכל ה"מאמינים" בסוף העולם לא כדאי להתערב כי אם לא יבוא הסוף ישלמו בגדול ואם כן יבוא לא יהיה מי שישלם להם אז עדיף לקחת את הצד הספקני.

  48. גם שנת 1000 (אלף) הייתה חשובה מעין כמוהה.
    גם אז היו "נבואות" אפוקליפטיות בדיוק כמו היום.
    רק ששנת 1000 שייכת לימי הביניים החשוכים
    ולכן אנו מביטים לאחור במבט מחייך אן מגחך.
    לעומת זאת שנת 2012 שייכת לאותם ימי ביניים,
    השוררים רק במוחותיהם החשוכים של חלק (אם כי גדול) של בני האדם על כדור הארץ. (אפשר לללכת אחורה בזמן בכל מיני אמצעים לא????
    מוח חשוך היום חיי בימי הביניים. מה לא?

  49. האמת שיש תחזית אחרת לגמרי שלא קשורה לשום חרא מיסטי מהעבר אלה רק לסטטיסטיקה והיא אומרת שבסביבות 2012-13 ממשלת ארה"ב תגיע לחובות כל כך גבוהים לבנק המרכזי וכנראה תכנס למצב של פשיטת רגל.
    איך דבר כזה ישפיע על העולם? מי היורשת של ארה"ב?? סין?? ואולי מדינות ערב רוצות שליטה??

    ולכל מי שמתערב עם רון על אם המשפחה שלו וכל מי שהוא מכיר ימות או לא הוא סתם חולני!!!

  50. ואגב – רון:
    באיזה שלב נמצאת הטענה הנכונה האומרת שמה שאמר שופנאור על פי תגובתה 21 שלך הוא קשקוש בלבוש?
    למשל – אני טוען שכרגע זורחת השמש בישראל. אני מקווה שאינך חושב שזו קונספירציה. האם גם האמת הזו תעבור את כל השלבים שתיארת?
    אם לא – הרי שטענת שופנאור המדברת על "כל האמיתות" היא שגויה כיוון שמצאנו לפחות אמת אחת לגביה אינה מתקיימת.
    אם טענת שופנאור שגויה אז האמור בתגובה הנוכחית נכון.
    אם האמור בתגובה הנוכחית נכון – האם כולם יתכחשו לה?

  51. רון:
    למה אתה מתחמק מכל אתגר שמציבים בפניך?
    איך אתה מצפה שנאמין לך אם אתה בעצמך לא מאמין במה שאתה אומר במידה שתאפשר לך להרים את הכפפה (זה מתייחס גם לאתגרים שהוצבו לך בקישור זה וגם לאלה שהתעלמת מהם בקישורים אחרים)?
    וביחס ל"תורת השלבים" שהצגת: מהם השלבים שעובר שקר? כמה זמן לוקח כל שלב באמת וכמה בשקר? באיזה שלב נמצא, למשל JFK? באיזה שלב נמצאת הטענה שלא נחתו על הירח? באיזה שלב נמצא רצח רבין? באיזה שלב נמצאים החייזרים? באיזה שלב נמצאת שחיטת נוצרים על ידי יהודים כדי להשתמש בדמם לאפיית מצות?

  52. מיכאל:
    אתה צודק במאה אחוז, באמת יותר הגיוני לעשות את זה ככה, גם אם העולם יגמר וגם אם לא.
    תודה על העדכון.

    רון:
    לא קיבלתי ממך תשובה, הולכים על זה?

    נקודה:
    אני חושב שזה אסון שמלבים את זה, אבל בגלל שלצערי אנחנו לא נצליח לשכנע אף אחד,

    ……………………………………בוא ננסה לעשות מזה כסף!!!…………………….

    מה שעצוב הוא שיום אחרי תאריך היעד, חוץ מכותרת ה”לא קרה כלום” של האתר שום דבר לא ישתנה, וכל המשוגעים יעברו להאמין שהעולם יגמר בסופו של לוח השנה של איזו תרבות מסתורית אחרת שהם ימצאו. אז לפחות שאחד מהם ישלם לי על זה.

    בניגוד מוחלט אלי, כל הכבוד לאתר הידען ולאבי, שמאיזה שהיא סיבה עדיין לא התיאש סופית מהבורות והטמטום על הפלאנטה. מי יתן ובסוף באמת תצליח להפיל את טחנות הרוח האלה.

    ולג’ון קיוזאק, פעם היית שחקן טוב, מה איבדת בסרט הזה?!?!

  53. לא נראה חשוד, מצלמות האינפרה אדום קולטות חום ולכן זה היה הסיכוי לראות משהו.
    ואני לא מצליח להבין קובר אפ על מה? אני לא מצליח להבין את הפרנויה נגד גרסאות רשמיות. כפי שאתה רואה, במדע לא הכל מצליח כמו שרוצים, האם זו סיבה להגיד שנאס"א תמיד משקרת? היא לא שיקרה, בכל מקרה לא היה מועף גוש מהירח שהיה גורם לו להיראות חסר, השאלה היתה רק מהו עומק המכתש שיווצר וכמה אבק יועף, הם טעו מעט כלפי מטה, כמו שלפעמים טועים כלפי מעלה. יש הבדל של כמה סדרי גודל.
    אתה לא טענת על חור בירח, האתר שאתה פעיל בו – אמת אחרת, טען כך.

  54. המישהו הלא נחמד דיבר על הכוחות השולטים – וחזרה על השקר 1000 פעם.
    הוא צודק.

    אני מעולם לא טענתי לגבי חור בירח – אני טוען שזה קובר אפ

    לא מוזר לך שלא ראו כמעט את פלומת האבק?
    ושהמצלמה עברה מוויזואל לאינפרא ברגע שיכולנו לראות משהו?

  55. רון, האם זה לא מזכיר לך מישהו ממש לא נחמד שאמר שאם חוזרים על שקר אלף פעמים הוא הופך לאמת?

    וחוץ מזה, אחרי שהאתר שלך חטף מכה נוראית לאחר שחזיתם שבמבצע LCROSS יועף מהירח גוש רציני והנה לא גוש ולא נעליים, ובקושי ראו את פלומת האבק, אתה זה שחייב התנצלות.

  56. All truth passes through three stages.
    First, it is ridiculed.
    Second, it is violently opposed.
    Third, it is accepted as being self-evident.

    Arthur Schopenhauer

    ברוכים הבאים לשלב אלף

  57. לעמי, נבדוק למה לא קיבלתי את הצעותיך באשר להידעת, ליתר בטחון שלח אותם במייל.

    לאלעד, אני לא יודע עדיין מה תהיה כותרת האתר נאמר ביום שלישי בעוד שבוע, אבל כנראה שאפשר לנחש מה תהיה כותרת האתר ב-22 לדצמבר 2012.
    "לא קרה כלום"

  58. לאבי בליזובסקי: ללא קשר לכתבה לעיל, פינת הידעת, פינה חביבה שלעצמה, חוזרת על עצמה שוב ושוב. יש מקום לרענן המושגים. אגב נסיון שלי להוסיף לפינה לא צלח, נא לאפשר זאת.

  59. רון:
    תן תאריך שלגביו אתה מוכן לקבל הן את האתגר שלי והן את האתגר המשופץ של אלעד.
    אנחנו גמישים.

  60. אלעד:
    באופן עקרוני אתה כמובן צודק אבל הצעתך בעייתית בדיוק בגלל מה שאמרת לרון: "כי באמת שלא יהיה לי כוח למצוא דרך להיפתר מהרבה ציוד לשעת חירום ןלמכור אותו למישהו אחר שעדין מאמין בשטויות האלה".
    אם תלך להתערבות אתו – תצטרך לרכוש ציוד לשעת חרום בכמויות עליהן אתה מדבר, לאחסן אצל אותו צד שלישי (ונפח אחסון לא בא בחינם) ואז למכור אותו בשנת 2013 לאנשים שחדלו להאמין בשטות הזאת.
    במילים אחרות – גם אם תנצח – תצא מופסד כספית.
    כדאי היה, לכן שתעדכן את הצעתך כדי שתשתלם (למשל על ידי זה שרון יצטרך לשים כפליים).
    אפשר לטעון שרון לא אמור להתרגש מהכפלת הסכום כיוון שעל פי הזייתו – כה וכה לא יצטרך לשלם אותו אבל גם זה לא נכון.
    למעשה, גם מבחינת רון לא יהיה זה נכון להתחייב על כזה תשלום (ובעצם על תשלום כלשהו) כי התחייבות מסוג זה תחייב אותו להפקיד כסף אצל גורם שלישי עוד לפני 2013 ואילו ההיגיון מחייב אותו לנסות לבזבז את כל הכסף כדי להספיק ליהנות כמה שיותר עד אז.

    התיקון הנכון להתערבות חייב כנראה להיות מוגדר ללא סכומים:
    אתה תתחייב לרון שהחל משנת 2013, אם סוף העולם אכן יגיע, כל רכושך עובר לרשותו (גם אם אתה בין הניצולים!).
    הוא יתחייב כלפיך שאם סוף העולם לא יגיע עד 2013, כל רכושו עובר לרשותך.

    אז זהו.
    אפשרתי לרון ליהנות לרגע מן המחשבה שאולי יוכל לחמוק מן האתגר אבל הרגע הזה כבר עבר.

  61. אבי:
    אם כך למה הסודיות הרבה? בסך הכל מקלט
    ובכלל המקורות אומרים לנו שאין שום קשר עם המלחמה הקרה
    סרט דוקומנטרי משובח של ההיסטורי צ’אנל
    UFO Hunters – Underground Bases – Dulce 1/5
    http://www.youtube.com/watch?v=DRLWJPiQzqI

    מיכאל:
    לפי מה שאני קורא זה לא בדיוק 2012 – זה יותר איפה שהוא ב2013 .
    עברת על מה שהבאתי?
    איך אפשר לקחת את השימוש שלך במילה “שטויות” כפרמטר?

  62. רון הרשה לי להרגיע אותך, רק המאמינים באמת במפלצת הספגטי המעופפת יזכו למחילה ב2012.
    ובטון רציני:
    לכל מי שמועניין לדעת (בדגש על המילה לדעת) על איכסון זרעים מוזמן לשמוע הרצאה ממקום קצת יותר אמין ומוסמך מכל מיני קשקשנים ביוטיוב:
    http://www.ted.com/talks/jonathan_drori_why_we_re_storing_billions_of_seeds.html

    בכלל זה לא ברור עד כמה אנשים מוכנים ללכת רחוק עם התאוריות המומצאות האלו. "2012 קשור לציורי חללית בפרמידות במצרים בקשר רוחני לתרבות המאיה וכולנו נכחד בהתשמ"ד ".
    מדהים עד כמה האינטרנט הוא הלוך נס של המאה החדשה.

  63. רון:
    אני מחפש כבר כמה זמן מישהו שיהיה מוכן להתערב איתי על סוף העולם ב-2012.
    אתה בטוח שאתה צודק, סבבה, איזה סכום אתה שם?

    שנינו נשים את אותו סכום כסף במזוודה, ננעל אותה אצל צד שלישי ויום אחרי סוף העולם המנצח לוקח הכל.

    ואם תגיד לי שלא יהיה מה לעשות עם כסף אחרי האפוקליפסה אני מוכן שבמקום כסף אני יתערב איתך על אוכל, בטריות, כדורים לרובים או כל דבר אחר שנחוץ לך להישרדות.

    רק תעשה לי טובה, את החלק שלך תשים בש"ח כי באמת שלא יהיה לי כוח למצוא דרך להיפתר מהרבה ציוד לשעת חירום ןלמכור אותו למישהו אחר שעדין מאמין בשטויות האלה.

    בקיצר, אין לך מה להפסיד!!!!, כסף לא יהיה שווה כלום אחרי תאריך היעד, גם הכסף שאתה שמת שם, ככה שבכל מקרה אתה מנצח.

    אני רציני לגמרי. אז אם אתה רוצה דבר איתי ונראה איך עושים את זה.
    אני מוכן לשים מולך כל סכום שתרצה (עד הגבול שאני יכול לגייס, שזה בטח באזור המאתיים / שלוש מאות אלף שקל…).

    בהצלחה לכולנו.

  64. רון:
    האם אתה מוכן להתחייב כאן ועכשיו שביום הראשון של 2013 תשלח לאתר זה תגובה שבה אתה מודה שדיברת שטויות?
    האם אתה מוכן גם להתחייב שתשלח לפחות שבע תגובות כאלו (כיוון שרק לכתבה הנוכחית הגבת עד כה שבע פעמים בשטויות)?

  65. הטיעונים ניתנים בכתבות העוסקות ספציפית בכל טיעון – ראו קישורים בסוף הכתבה. כאן היה חשוב להזהיר כי יש מי שמלבה את ההסטריה, רק כדי לקדם סרט מטופש.

    לרון, לא צריך איומים מהחלל כדי שמדינות יוציאו כסף על ערים תת קרקעיות שאף אחד לא מתחזק ושאינן שוות כבר כלום. הספיק האיום מברית המועצות או מארה"ב (תלוי באיזה צד נפלת) במלחמה הקרה…

  66. 1. רון אתה חיי בסרט, צא מזה, טיעונים דומים שמעתי גם לקראת שנת 2000 וגם שנים לפני כן, אין שום הגיון בכך שתרבות עתיקה שחייה כאן לפני מאות או אלפי שנים יכלה לחזות במדוייק שנה מסויימת בה יחרב העולם, זה פשוט מגוכח.

    2. לא הבנתי שום דבר מהמאמר המבולבל הזה, במקום לתת רשימה מסודרת של הטיעונים העיקריים (אלו שניתנים בסרט, שמוכיחים כביכול שסוף העולם יגיע בשנת 2012) ואת ההפרכה עבור כל טיעון, ניתן כאן מאמר מבולבל מאד עם הסברים מעורפלים שלא ניתן להבין מהם כמעט דבר.

    כמובן שיכולתי ללכת ולבדוק את הקישורים החיצוניים שניתנו כאן, ועוד אעשה זאת כשיהיה לי זמן, אבל אחרי הכל אני קורא כאן, באתר הידען, וחבל שמהרשום כאן לא ניתן להבין יותר מדי.

  67. השיטה להוריד את האתר המצ’וקמק הזה מדהימה בפשטותה. קודם צריך לכתוב מייל מפוברק בדף ה-contact, ובו הטענה ש”אין טעם לחכות ל-2012… אחרי שקראתי את האתר שלכם ברור לי שהכול אבוד… אני לא ישן כבר יומיים… ההורים שלי לא מאמינים לי… אני מרגיש שאין טעם לחיי והחלטתי לגמור עם הכול מחר”.
    ואז צריך לפרסם את המכתב ש”דלף” לתקשורת ולתבוע את האם-אמא שלהם בתביעה ייצוגית.

  68. אני נדהם כל פעם מחדש כשאני שומע על השטות חסרת השחר הזו של 2012. זה לא יאומן כמה שזה מחלחל לתודעה הציבורית. טמטום צרוף כדת וכדין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.