סיקור מקיף

הכנות אחרונות לשיגור משגר הירח SLS של ארטמיס 1 לשיגור בסוף החודש

מועד השיגור המיועד של נאס”א הוא עכשיו 29 באוגוסט בשעה 08:33 שעון החוף המזרחי בחלון זמן של שעתיים. אם יהיה שיגור מוצלח ב-29 באוגוסט המשימה תארך בערך 42 יום – עד 10 באוקטובר

התרשמות אמן זאת מראה מבט מהאוויר של ההמראה של טיל מערכת השיגור לחלל של נאס"א. תצורת הצוות Block 1 הזאת של הטיל תשלח את שלוש משימות ארטמיס הראשונות לירח. קרדיט: NASA/MSFC
התרשמות אמן זאת מראה מבט מהאוויר של ההמראה של משגר SLS של נאס”א. תצורת הצוות Block 1 הזאת של הטיל תשלח את שלוש משימות ארטמיס הראשונות לירח. קרדיט: NASA/MSFC

צוותים מתקרבים לסיום העבודה על הטיל (SLS – ר”ת באנגלית של מערכת שיגורים לחלל) והחללית אוריון בבניין הרכבת הרכב במרכז החלל קנדי של נאס”א בפלורידה. זה קורה פחות מחודש לפני ניסיון השיגור הראשון של משימת ארטמיס 1 של נאס”א

מועד השיגור המיועד של SLS בידי הוא עכשיו לא לפני יום שני 29 באוגוסט בשעה 08:33 שעון החוף המזרחי (15:33 שעון ישראל) בחלון זמן של שעתיים. אם יהיה שיגור מוצלח ב-29 באוגוסט המשימה תארך בערך 42 יום ותחזור ביום שני 10 באוקטובר. המהנדסים ממשיכים להתקדם בפעולות שנעשות בפעם הראשונה והם מוכנים ללמוד ולשנות תוך כדי עבודה. אם יהיה צורך ביותר מניסיון שיגור אחד הצוותים תכננו בהתאם, עם הזדמנויות שיגור נוספות ב- 2 וב- 5 בספטמבר.

המהנדסים חיברו בהצלחה את צינור המימן בתורן השירות של הזנב כשאותרה דליפת מימן בזמן בדיקת החזרה הגנרלית הרטובה האחרונה. החיבור נבדק ולא אותרו דליפות בתנאי הסביבה בבניין הרכבת הרכב. בשלב הבא טכנאים יבצעו משימות נוספות להחזרת החלק לתצורת השיגור שלו.

הטכנאים סיימו את התקנת סוללות הטיסה של הטיל. כחלק מהפעולות להכנת מערכת הסיום של הטיסה, המהנדסים התקינו ובדקו את המפענחים של מקלטי בקרת הטיסה של שלב הליבה, וגם בדקו את יחידות ההשמדה האוטומטית של רקטות ההאצה עם דלק מוצק.  נמשכת העבודה להשלמת ההתקנה של הכיסויים של מערכת ההגנה מפני חום על שלב הביניים של ההנעה הקריוגנית ועל המתאם של שלב רכב השיגור. אחרי השלמת עבודות הסיום של השלב העליון, הצוותים יבצעו בדיקות סיום טיסה. זה כולל סילוק פלטפורמות גישה והתקנת דלתות טיסה שיחליפו את הכיסויים של ציוד תמיכת הקרקע על שלב הליבה.

הצוותים גם מחליפים את האטם המתנפח בין הזרוע הניידת של גישת הצוות  של המשגר ומערכת הפסקת השיגור של אוריון אחרי שהוא ספג נזק מינורי בגלל מזג אוויר קשה בזמן שהיה בחוץ בבדיקות החזרה הגנרלית הרטובה. האטם מונע כניסה של כל דבר מהסביבה החיצונית לתוך הקפסולה. אחרי שהאטם יוחלף וייבדק, המהנדסים יסיימו להתקין את המטענים הנותרים בתוך מודול הצוות לפני שמערכת השיגור ואוריון יוסעו שוב לכן השיגור.

עוד בנושא באתר הידען:

תגובה אחת

  1. סליחה שאני מצפה יותר לסדרת השיגורים למסלול וחזרה של הסטאר-שיפ והסופר-האבי של ספייס-אקס, שעתידה להתחיל בשבועות הקרובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.