WISE לוכד את פריחת ניצת הורד הקוסמית

wise captures a cosmic rosebud
תמונה באינפרה-אדום של סיקור השמיים הגדול WISE של נאסא, מראה ניצת ורד קוסמית הזוהרת באורם של כוכבים חדשים. הכוכבים, המכונים צביר Berkeley 59, הם הנקודות הכחולות במרכז התמונה. הם יוצאים מתוך ענן האבק בו הם נוצרו, ובני מיליון שנה בלבד, שזה גיל צעיר בקנות מידה קוסמיים.

ההילה דמוית ניצת הורד המקיפה את הכוכבים הצעירים החמים מורכבת מאבק שהמתחמם ע”י הכוכבים. הערפל הירוק דמוי העלים חובק את הצביר, וחותם את קצות ענן האבק הדחוס. החומר הירוק מורכב מפחמימן, חומר שאפשר למצוא על פני כדה”א, בצינורות אגזוז, מכשירי מנגל, או כל מקום אחר בו מתרחשת בערה.

המקורות האדומים בתוך הערפילית הירוקה מצביעים על דור שני של כוכבים הנוצרים בתוך ענן בית היולדות, יתכן שכתוצאה מחימום ודחיסה של הכוכבים הצעירים יותר. שארי הסופרנובה NGC 7822 גם נמצאים באזור, ומצביעים על כך שכוכב מאסיבי התפרץ ושינה את מבנה הענן לצורתו. הנקודות הכחולות ומנצנצות הם כוכבים קדומים יותר בגלקסית שביל החלב.

ברקלי59 ו NGC-7822 ממקומים בקונסטלציה קפאוס במרחק של כ-3300 שנות אור מכדה”א.

ההודעה לעיתונות