סיקור מקיף

החללית מארס פיניקס נחתה

בשעה 02:53 נראו מחיאות כפיים בחדר הבקרה בפסדינה קליפורניה * בשידור החי בבי.בי.סי וורלד נשמע האחראי בנאס”א מתאר את הנחיתה שלב אחרי שלב

הדמיה של שלבי נחיתת החללית פיניקס
הדמיה של שלבי נחיתת החללית פיניקס

עדכון בשעה 03:00

בשעה 02:53 הודיע הכרוז בחדר הבקרה של נאס”א בפסדינה, קליפורניה, כי התקבלו האותות המעידים על נגיעה חלקה בקרקע של החללית מארס פיניקס.

החללית נחתה באיזור צפוני במאדים, הנמצא כעת בשיא האביב.השמש מאירה את המקום בכל שעות היממה, דבר שיסייע לאספקת אנרגיה למכשירי הנחתת. החללית צפויה לסרוק ולצלם את אתר הנחיתה וכן לחפור דוגמאות קרקע מבעד לקרח העד האמור להימצא באיזור.

תמונות ראשונות מאתר הנחיתה צפויות להתקבל  בתוך שעה וחצי. תחילה יצולם תהליך פרישת קולטי השמש. המדעינם מעריכים כי החללית תספק תשובה ברורה לשאלה האם כוכב הלכת יכול היה אי פעם לשמש בית לחיים ולו פרימיטיביים ביותר.

שבע הדקות האחרונותש ל המשימה, מרגע הכניסה לאטמוספירה ועד הנחיתה היו המסוכנים ביותר במהלכן השתמשו  מפעילי החללית במצנח וברקטות האטה כדי לנגוע בקרקע במהירות של 8 קמ”ש בלבד.

17 תגובות

  1. פיבונאצי:
    כהרגלך, אתה רק תוקף אנשים מבלי לומר דבר.
    לשיטתך מ.ב. אינו מוכשר מספיק.
    לשיטתי הוא פשוט שפוי.
    אתה מגן על התלמוד כמו אדם דתי ואני מניח, לכן שהנך כזה.
    אם אופן הוויכוח שלך מייצג את מה שלומדים בתלמוד אז כדאי שתדע שלפני הוויכוח אתך חשבתי שלימוד התלמוד מקנה יותר הגיון ויושר מאלה שהפגנת ואני מודה לך שהבהרת לי את טעותי.

  2. מ.ב
    אכן האתר משמש גם כמקום פורקן פסיכולוגי תיסכולים. קרא את דבריך הראשונים ותווכח. ובנוגע לתלמוד שאינו מתאים לכל אחד. מדבריך עצמך ניכר שביזבזת זמנך לריק. הבנה איננה דיקלום או סיפורי מעשיות אין טעם ללמד כאשר הלומד אינו ממוכשר לקלוט את רוח הדברים את הדקויות ואת האינטגרציה המרחבית של הנושא. כבר נאמר כידוע לך "כאילו מלמדה תיפלות". הדבר אמור גם בלומדים שאינם מוכשרים לכך. וזאת הפאשלה העיקרית של הגישה החרדית. הגישה הזאת נוצרה מעשה "קסם" רק בישראל. היא לא היתה קיימת בגלות בשום אופן. זה אופשר רק באמצעות עסקנות חרדית וכניעה קואליציונית לספק את האמצעים. והתוצאות ידועות.

  3. מיכאל: אכן אני מסכים עם דבריך,והרבה יותר כאחד שמכיר מלפני ולפנים את התלמוד, התלמוד ברובו מלא בדיוני סרק לא רלבנתים ולא מעט פלצנות יהודית גלותית לצערי זוהי האמת (בענייני טומאה וטהרה,שדים ורוחות,קורבנות,ל"ט מלאכות ולא חסר דוגמאות) ולמען היושר בחלק מהמסכתות בש"ס בעיקר בענייני ממונות הכן יש דיונים משפטיים פרטניים הראויים לשבח,

    ולך פיבונאצי: עוד מתגובתך הראשונה לאבי בליזובסקי,העלת את הרושם שאתה לוקה בדחף של "חייב להגיד איזה משהוא או להתפלסף",אז באמת למה לא?! בכייף שיערב לך, אבל למה ההתפלספות שלך בהמשך עם מיכאל היתה חייבת להיות דמגוגיה משעממת, חסרת כישרון, עניין,ובעלת טעם רע של תוקפנות,

    ובכלל אחרי התגובה החביבה של אבי למעלה, באמת היית חייב לפרגן בציניות???, או ליתר דיוק להקניט?

    "מחמאותי, האתר משמש גם כמקום פורקן פסיכולוגי לנושאי תיסכולים שונים מלבד היותו "מדעי". לחוזרים בשאלה ולמחב"תים,"

    בנאדם מה עובר עליך?

  4. פיבונאצי:
    זה אכן מתמצת בצורה ראויה את כל מה שאמרת בדיון זה

  5. פיבונאצי:
    משום מה אתה חושב שלנגח אותי זה תחליף ראוי להבאת טיעונים ענייניים.
    לא מעניין אותי מה ברור לך ומה לא בדבר הבנתי המתמטית או בכל נושא אחר. כבר ציינתי בעבר את מי ניתן לשאול בעניין אבל נמאס לי מזה שמתדיינים הופכים אותי לנושא הדיון ולכן לא אחזור על כך. אם לא ראית אז ואם זה באמת מעניין אותך – חפש באתר הזה ותמצא.
    אינני יודע לגביך אבל לי פשוט יש נטייה שלא להתווכח על דברים שאינני חושב שאני צודק בהם. אם אתה נוהג אחרת קשה לי להבין למה ואם אתה נוהג כמוני אז גם אתה חושב שאתה צודק.
    המתמטיקה היא דרך מסודרת לארגן את הבנתנו את העולם. היא בנויה ממשפטים ומהוכחות. המשפטים במתמטיקה הם כאלה שניתן להחילם על כל מודל שבו מתקיימות הנחות היסוד. משפטים מתמטים ניתן – תוך מיפוי מתאים של המציאות, להחיל על כל בעיה שאנו מסוגלים לפתור.
    אין בתלמוד שום דבר שדומה לזה. זה שאנשים שעוסקים בו משתמשים בהיגיון אינו עושה אותו לשקול למתמטיקה אפילו במעט. גם מי שפותר תשבץ או בעיית סודוקו אינו עוסק במתמטיקה ואינו יוצר כל ידע מאורגן.
    מי שעוסק כל חייו במילוי תשבצים או בפתרון בעיות סודוקו אינו יוצר כלום.
    כך גם מי שמנסה להקיש היקשים לוגיים מדברי רב זה או אחר לגבי מקרה ספציפי זה או אחר אינו יוצר כלום והדבר חמור שבעתיים כאשר דברי הרב הזה ודברי הרב האחר מתיימרים להיות אמת בשעה שאינם כאלה ושלמרות זאת העוסק בתלמוד מתייחס אליהם ככאלה.

  6. מיכאל
    קשה להגיע אתך לדיון שפוי ומאוזן מאחר ואתה חייב להיות תמיד צודק. עניין המיבנים הלוגיים בתלמוד הם אכן הנידון אבל אין לך מושג בהם. באותה מידה שטענת טיעוניך אינם ממין הטענה. לא ברור לי אמנם עד כמה הבנתך המתמטית מגיעה. לא כמה תרגילים וחידות מתמטיות הצלחת לפתור. הבנה היא תוצר של ידע והתמצאות מפורטת בתחומים רבים ותפישת האינטגרציה לרוחב. מתוך כך אדם מפתח הבחנות מדוקדקות וכושר התבוננות מצדדים שונים. לדעתי חשוב לזכור שוויכוח ראוי לשמו נועד ללמוד משהו לא ככלי ניגוח מה עוד שהקרניים עשויות להשבר.

  7. הרחבה קטנה לפיבונאצי:
    אני מציע לך לא לקפוץ מגג מגדל שלום למרות שמעולם לא עסקתי בקפיצות מגג מגדל שלום.
    אני גם מוכן להתחייב ששום משפט מתמטי לא יצא מקפיצה כזו.

  8. פיבונאצי:
    ה"גידוף" היה ארוך יותר ובנוסף לכך היה בלתי מבוסס.
    אינני מתכוון להתייצב כאן למבחן בתלמוד ובכל זאת אני טוען שכל מה שאמרתי אודותיו נכון.
    אם אתה חושב שמשהו מדברי אינו נכון אתה מוזמן להצביע על השגיאה. אם אתה רק רוצה לומר שלדעתך אין לי מושג ירוק בתלמוד הרי שזה לא רלבנטי לדיון ולכן אינך מוזמן לעשות זאת.

  9. מיכאל
    מצטער שאתה רואה גידוף במשפט "אל תקשקש בקומקום"
    עפ"י הדרך שהצגת את הבנתך בתלמוד קל לראות שמעולם לא עסקת בכך.
    אני סבור שגם על דעתך ידע חלקי בכל תחום אינו מספק ליצור דו שיח בעל משמעות. וודאי לא בנושאים שעיקר תמציתם באינטגרציה רחבה של תחומים שונים ורבים. ידע חלקי במשוואות דיפרנציאליות אינו מקנה יכולת טיעון משמעותים במשוואות ציפרנציאליות חלקיות PDE לא כן?

  10. פיבונאצ’י:
    1. זו לא כפייתיות – זו הייתה פשוט הצעה. תגובתך מעידה על כך שדווקא טוב שתמשיך להשתמש בכינוי שבחרת.
    2. יש לי הרבה מאד מושג. כנראה שלך אין. חוץ מגידופים האם יש לך משהו לומר על דברי? האם החינוך הדתי אינו מחנך לאמונה? האם מותר לבקר את האמונה הזאת ולשאול אם יש אלוהים, למשל? האם בשיעורי תלמוד מוכיחים משפטים מתמטיים (שהרי מוסדות החינוך החרדיים שאינם מקבלים על עצמם את תכנית הליבה כלל אינם מוכנים ללמד מתמטיקה)? בקיצור – האם דבר כלשהו ממה שאמרתי אינו נכון?

  11. מיכאל
    1. הקפדה על קוצו של גרש מצביעה על כפייתיות אותה חיה שאתה מנסה לגרש תמיד אצל המחב"תים.
    2. אל תקשקש בקומקום אין לך מושג ירוק בתחום.

  12. פיבונאצי:
    1. אולי תתחיל להוסיף את הגרש החסר בשמך? בכציב הנוכחי זה מעורר אסוציאציות לא נעימות (פיבו- מה?)
    2. הבעיה היא עם מה שלומדים בישיבות ולא עם האיך. ברגע שלומדים להאמין בדברים במקום להפעיל את המחשבה הביקורתית מתחילות הבעיות. ברגע שמבזבזים את יכולת המחשבה על ניתוח מעמיק של דברי אביי במקום על ניסוח משפטים מתמטיים הן נמשכות

  13. לאבי
    מחמאותי האתר משמש גם כמקום פורקן פסיכולוגי לנושאי תיסכולים שונים מלבד היותו "מדעי". לחוזרים בשאלה ולמחב"תים, למתגרשים (ראה תגובה ההוא שמצא מים בראש אקסתו -פניקס במאדים), ולחייזרים למיניהם.
    ביחס לבחור ש"ביזבז את זמנו בישיבה" כדאי לאזן במקצת את התמונה. הבעיה היא לא עם מה לומדים אלא איך לומדים. תלמוד הוא עיקר הלימוד המתבצע בישיבות. כעיקרון המורכבויות המתמטיות השונות שמכיל התלמוד הן מקור לא אכזב לחידוד המוח היהודי כידוע (או שלא ידוע).
    למי שלא יודע רוב רובו של התלמוד אינו בנוי על אוסף מצוות או חוקים הלכות וכדומה. רובו העיקרי בנוי על ניתוח תבניות לוגיות במיקרי קצה. ואפשרות הכללתם של מבנים לוגיים בלתי קשירים לכאורה תחת אוסף קשרים אפשרי.
    מלבד זאת אמנות הוויכוח הלוגי נעשה שם ברמה שקשה להפריז בעוצמתה.
    זה על קצה המזלג. דרך ההקניה היא משהו אחר לחלוטין ולכן התוצאה עגומה במיקרים רבים. הנוהג להתאים לכל אחד את אותו מסלול לא הגיוני כלל. כפי שאין טעם למי שאינו מוכשר לכך ללמוד מתימטיקה ברמה אקדמית.

  14. הכן זהו רגע מרגש בפרט העניין שהנחתת תוכל לגלות כנראה בוודאות "אם התקיימו בעבר חיים אפילו פרימטיבים", ואם כן יש לכך משמעות עצומה בדרך לגילוי אפשרויות קיום ומקור החיים,לגלות עוד ועוד צעד צעד ממש מרתק,
    חבל שאבדו לי 21 שנה במסגרת חרדית וסיומה בישיבה ליטאית הזוית תכלית בבני ברק, עד שגיליתי שאני עובד אלילים,
    אופס סליחה על ההתפרצות של האמוציות השליליות!
    אבל לא נורא יש לי את הארכיון של אתר הידען הנפלא (-;
    זה באמת האתר שאני מסיים איתו את היום, כשאני מבקר בו באופן קבוע מידי לילה לפני שאני עולה לישון !!!
    חח תודה רבה לך אבי בליזובסקי על כל הכתבות שאתה טורח להציג…
    ושוב תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.