ידענים: אנרגיה כימית | בזבוז וחיסכון אנרגיה | התחממות כדה"א | זיהום ומיחזור | כימיה

מאת 14 באפריל 2010 27 תגובות

חוקרים מאוניברסיטאות באנגליה עובדים על מיזם שיוכל לקחת פחמן דו-חמצני מהאוויר ולהפוך אותו לדלק רכבים.

מדענים ומהנדסים משלוש אוניברסיטאות אנגליות (University of the West of England, University of Bath ו- University of Bristol) משתפים פעולה במיזם שמטרתו לפתח חומרים נקבוביים שיוכלו לספוח אליהם את הגז הגורם להתחממות עולמית (פחמן דו-חמצני) ולהמיר אותו לחומרים אחרים השימושיים בהכנת דלק לרכבים או מוצרי פלסטיק ע"י תהליך המבוסס על אנרגיה מתחדשת – אנרגיה סולארית.
החוקרים מקווים כי בעתיד החומרים הנקבוביים שלהם יוכלו לשמש בתוך ארובות מפעלים לספיחת מזהמים המכילים פחמן דו-חמצני מהאוויר וע"י כך להפחית את ההשפעות ההרסניות שלו על שינויי האקלים.
מסביר אחד מהחוקרים, הכימאי ד"ר Frank Marken: "תהליכים קיימים מבוססים על השימוש בשיטות נפרדות בכדי ללכוד ולהשתמש בגז זה, דבר הגורם לתהליך להיות בלתי-יעיל. ע"י שילוב התהליכים הנפרדים ניתן להגביר את היעילות ולהפחית את האנרגיה הנדרשת לצמצום ריכוזי הגז.
"זה יהיה אתגר גדול, אולם יש לנו צוות בינתחומי הכולל כימאים, מהנדסי כימיה, ביולוגים ומומחים במחזור החיים."
מוסיפה אחת מהחוקרות: "אנו מקווים כי השימוש באנרגיה מתחדשת למחזור פחמן דו-חמצני יהיה דרך יעילה לצמצום ריכוז הגז הזה באטמוספרה." ואומר חוקר נוסף: "אחד מהיתרונות הגדולים של מחקר זה יהיה שהוא יוכל לנצל את היכולות הטבעיות של מיקרואורגניזמים בכדי לצמצם את כמות הפחמן הדו-חמצני באוויר ובו-בזמן לייצר חשמל או מימן, כנדרש." "כיום אין שיטות תעשייתיות זמינות ללכידת הגז מהאוויר ועיבודו. העובדות הן שפחמן דו-חמצני הוא די דליל באטמוספרה ופעילותו הכימית נמוכה מאוד. ע"י שילוב של עיצוב מתוחכם של חומר ושימוש בזרזים הטרוגניים, אלקטרו-זרזים וביו-זרזים, אנו מתכוונים לפתח טכנולוגית פחמן טבעית יעילה."

27 תגובות ל “דלק מכוניות מאוויר דליל”

1. יוסי גדור

אני מכיר שיטה ישנה מאוד למיחזור פחמן דו חמצני (לא תעשייתית), והיא שתילת עצים.

2. מיכאל רוטשילד

בטח עוד מתיחה כמו כל האחרות.
    לא בדקו אם החלקים שהוציאו אינם מצברים וזה רק דבר אחד שלא בדקו.
    אם וכאשר יהיה משהו עובד לא יהיה צורך להציג את זה באוניברסיטה. צריך יהיה רק להתחיל למכור את זה כמו לחמניות חמות.