האסטרופיזיקאי דונלד לינדן-בל יקבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית

עוד בין מקבלי הפרס: הסופרת רונית מטלון, הפסיכולוג בעל השם העולמי וולטר מישל והכלכלן הבכיר, פיטר א’ דיימונד

פרופ' דונלד לינדן-בל

בטקס חגיגי שיתקיים במסגרת המושב ה-73 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית ביום א’, 6 ביוני 2010, תעניק האוניברסיטה תוארי דוקטור לשם כבוד לעשרה אנשים, ובהם: נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש, הסופרת רונית מטלון, הפרקליט איירה לי סורקין, הכלכלן פרופ’ פיטר א’ דיימונד, המוזיקאי יבגני קיסין, הפסיכולוג פרופ’ וולטר מישל, האסטרופיזיקאי פרופ’ דונלד לינדן-בל והסופר והוגה הדעות ד”ר מרקוס אגיניס.

האסטרופיזיקאי דונלד לינדן-בל הוא בעל שם עולמי בזכות רעיונותיו המקוריים ועתירי ההשפעה, שעיצבו את תפיסותינו בנושא הכוחות והתהליכים הפועלים בתוך כוכבים וגלקסיות. הוא ידיד ותיק ומסור לקהילה המדעית של ישראל. פיתח תובנות תאורטיות עמוקות הקשורות להיבטים רבים של אסטרונומיה, ובכלל זה חורים שחורים, מבנה הגלקסיות, חומר אפל, סילונים אסטרופיזיקליים ותורת היחסוּת. אסטרואיד 18235 קרוי על שמו.

ב-1962, הגו הוא ועמיתיו את התאוריה שגלקסיות כגון שביל החלב שלנו נוצרות בקריסה של ענני גז. כן הציע שרוב הגלקסיות אמורות להכיל חורים שחורים, וניבא שאפשר יהיה לאתרם על פי השפעת הכבידה שלהם על כוכבים החגים בקרבתם. לינדן-בל אוחז בתארים רבים, בהם אביר האימפריה הבריטית CBE. לדברי נשיא האוניברסיטה העברית פרופ’ מנחם בן-ששון, התואר מוענק לפרופ’ לינדן-בל “בהוקרה על תרומתו היוצאת מן הכלל למדע האסטרופיזיקה, ולאות תודה על ידידותו הנדיבה ועל תמיכתו האיתנה במדע בישראל ובאוניברסיטה העברית”.

טקס הענקת תוארי ד”ר לשם כבוד יתקיים ביום א’, 6 ביוני 2010, בשעה 17:30 באמפיתאטרון בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בירושלים.