ידענים: חייזרים ועבמים | טלסקופי רדיו

מאת 29 באפריל 2011 54 תגובות

המערך השייך לאוניברסיטת קליפורניה בברקלי נסגר בשל ירידה חדה של 90% במימון הפדראלי וירידה מתמשכת במימון של מדינת קליפורניה * במכון סט"י מחפשים עזרה מתורמים

מערך הטלסקופים אלן של אוניברסיטת ברקלי. שימש גם את פרויקט SETI

האם ארצות הברית נוטשת את החלל ומתכנסת לתוך כדור הארץ? כך זה נראה לפחות כאשר המימון הפדראלי ומימון מדינת קליפורניה למצפה הרדיו האט קריק של אוניברסיטת ברקלי המוכר גם כמערך הטלסקופים אלן, בוטל. מערך טלסקופי זה משמש את מכון סט"י (SETI Institute) כדי להקשיב לאותות רדיו מהחלל ולנסות לאתר בהם אותות המגיעים מיצורים תבוניים.
במכתב לתורמי הפרויקט, תיאר מנכ"ל מכון סט"י תום פירסון בפרטים את החלטת אוניברסיטת קליפורניה בברקלי השותף בהפעלת מערך הטלסקופים להפחית את הפעילות של המצפה לרמה של היברנציה, החל מחודש זה. מימון הקרן הלאומית למדע למצפה הרדיו האוניברסיטאי שניתן לברקלי לתפעול מערך הטלסקופים הופחת לכעשירית מרמתו הקודמת, והגידול בגירעון התקציבי של ממשלת קליפורניה גרם להפחתת המימון של המדינה בטלסקופ.
מכון סט"י פועל במספר דרכים כדי להבטיח את שובו של המערך לפעילות מוקדם ככל האפשר. המייל של פירסון מדגיש כי עם עבודה מסוימת, עשוי הטלסקופ לבצע פעילויות עבור חיל האוויר של ארה"ב. תמיכת התורמים גם נדרשת להפעלה מחדש של תצפיות SETI על המערך. לראשונה בהסטוריה מסוגלים חוקרי סט"י להשתמש בטלסקופ כדי לחקור מערכות שמש ועליהם כוכבי לכת קטנים שאותם גילה טלסקופ החלל קפלר של נאס"א. אנו גם עובדים ביחד עם קונסורציום של הוגים כדי לפתח הזדמנויות מרתקות לציבור להשתתף בעתיד סט"י, ובכך להפוך את המדע לפחות פגיע למחזורי התקציב הממשלתיים.

עורך אתר הידען ([email protected]) כל המאמרים של אבי בליזובסקי באתר הידען

54 תגובות ל “מפסיקים לחפש אותות רדיו מחייזרים – מערך הטלסקופים של SETI נסגר מחוסר תקציב”

1. איש

תודה רפאים על התשובה המלומדת.

ועכשיו אבקש ממי שיודע , מהו תדר השידור בין כדה"א לבין חלליות חלל עמוק שנשלחו בשנות השמונים והתשעים?

פשוט מעניין אותי אם הוא אותו תדר 1430 מגהרץ , תדר אותו הציג דניאל מתגובה 49 כתדר בעל סיגנל המגיע למרחק הגדול ביותר.

2. ר.ח רפאי.ם

איש
    מה קרה? נתקעת על כדור הארץ ואינך יכול לחזור?
    ובשביל מה אתה צריך את התדר בכלל? תבקש מסקוטי שישגר אותך לשם. פשוט.

3. איש

מישהו יכול לידע אותי בבקשה,
    מהו תדר השידור בין כדה"א לבין חלליות חלל עמוק שנשלחו בשנות השמונים והתשעים?