ידענים: סדרות טלוויזיה

מאת 13 במאי 2012 32 תגובות

ספינת דור 1 אנטרפרייז תוכל להגיע לירח בתוך שלושה ימים ולמאדים בתוך 90 יום, לעבור מכוכב לכת לכוכב לכת ולהוריד בכל מקום חלליות רובוטיות מכל הסוגים – רכבי קרקע, מל"טים ייעודיים וכמובן לווינים.

מאת ננסי אטקינסון

תרשים של הדור הבא של חללית הכוכבים אטנרפרייז. איור BuildTheEnterprise.org

תרשים של הדור הבא של חללית הכוכבים אטנרפרייז. איור BuildTheEnterprise.org

בסדרת הטלוויזיה מדע בין כוכבים, החללית הראשונה מסוג אנטרפרייז נבנתה בשנת 2245. ואולם לאחרונה הציע מהנדס – והוא פרט זאת בפירוט רב – לבנות גרסה בקנה מידה מלא מונעת ביונים של האנטרפרייז שתחזיק כבידה של 1G – הזהה לזו שעל פני הקרקע של כדור הארץ. לדבריו, בטכנולוגיה הנוכחית תארוך הבניה כ-20 שנה.

"יש לנו את האפשרות הטכנולוגית לבנות את הדור הראשון של ספינת החלל הידועה בשם USS Enterprise ולכן עלינו לעשות זאת" כותב יוצר האתר Build The Enterprise המסתתר מאחרי השם BTE – דן.

ספינת דור 1 אנטרפרייז תוכל להגיע לירח בתוך שלושה ימים ולמאדים בתוך 90 יום, לעבור מכוכב לכת לכוכב לכת ולהוריד בכל מקום חלליות רובוטיות מכל הסוגים – רכבי קרקע, מל"טים ייעודיים וכמובן לווינים.

הארגון השלים בינתיים את התכנון הקונספטואלי, את מפרט הספינה, לוח הזמנים למימון וכמעט כל פרט אחר שניתן להעלות על הדעת. האתר הושק השבוע ומכסה כמעט כל היבט של הפרויקט.

האנטרפרייז הנוכחית תיבנה כולה בחלל, יהיה לה חלק מסתובב שבו ייעשה חיקוי לכוח המשיכה של כדור הארץ, חלק שייראה כצלחת, והוא יהיה זהה בגודלו ובצורתו לאנטרפרייז של מסע בין כוכבים.

גודלה של החללית אנטרפרייז בהשוואה למבנים הגדולים ביותר על כדור הארץ. איור: BuildTheEnterprise.org

גודלה של החללית אנטרפרייז בהשוואה למבנים הגדולים ביותר על כדור הארץ. איור: BuildTheEnterprise.org

"בסופו של דבר, הקונפיגורציה של הספינה תהיה תפקודית" אומר דן, אף כי התכנון שלו נע קדימה יותר מהביצועים בטכנולוגיה של היום. גרסה זו של האנטרפרייז תהיה שלושה דברים בספינה אחת – ספינת חלל, תחנת חלל ומסוף חלל. אלף בני אדם יוכלו לחיות על סיפונה בו זמנית, הן כחברי צוות או כמבקרים הרפתקנים.

אמנם הספינה לא תנוע במהירויות גבוהות מהאור (וורפ או קפיצת חלל), מנוע היונים שיתוגבר בכור גרעיני של 1.5 גיגהוואט, יאפשר לה לנוע בתאוצה מתמדת כך שתוכל להגיע למקומות מעניינים במערכת השמש. שלושה כורים נוספים ייצרו את כל החשמל הנדרש לתפעול הספינה.
קוטרו של איזור ה'צלחת' יהיה 536 מטרים, כאשר גלגל כבידה מרחף מגנטית יצור כוח משיכה של ג'י אחד.

המשימה הראשונה של אנטרפרייז תהיה לשרת כתחנת חלל וכנמל חלל ולאחר מכן לצאת למשימות לירח, מאדים, נגה, מבחר אסטרואידים ואולי אפילו אירופה – הירח המסתורי של צדק, שם ייעשה שימוש בלייזר של הספינה לא לצרכי מלחמה אלא כדי לחדור דרך מעטה הקרח של הירח הצדקי ולאפשר לסקור את האוקיאנוס שמתחתיו.

כמובן, כמו כל החלליות כיום, הנעלם הגדול במאמצים שאפתניים תהיה להשיג את אישור הקונגרס לספק לנאס"א את המימון לפרויקט של 20 שנה. ואולם BTE דן כבר חשב על כל הפרטים ולדבריו מדובר בשבריר אחוז הנדרש להעלאת מסים, שלא ישפיע הרבה גם בתקופה כלכלית קשה כמו של היום. המגבלה היחידה היא הדמיון, לדבריו.

לכתבה ביוניברס טודיי

32 תגובות ל “מהנדס טוען כי יבנה חללית כמו האנטרפרייז ממסע בין כוכבים בתוך 20 שנה”

  1. אבי בליזובסקי

    אכן פורסמה בעבר, רק העליתי אותה למעלה לרגל ההתעניינות בסדרה מסע בין כוכבים. בערב אוריד אותה מהעמוד הראשון.

  2. Herzel

    If it is driven with a constant acceleration of 1g, why the dish? It will create variable acceleration of zero to 2g every turn. No human could live there for long.

  3. דרור

    אפשר גם להיות פסימיים ולחזות שחללית בסדר גודל כזה תהווה כלי לעליונות צבאית למדינה הראשונה שתצליח לבנות אותה עם יכולת לפגוע בכל מקום על פני כדור הארץ ללא הפרעה. אבל אני מקווה שאם פרוקייט כזה יתממש הוא יהיה דווקא סמל לשיתוף פעולה גלובלי. כמו תחנת החלל הבין לאומית.

הוספת תגובה

  • (will not be published)