ידענים: דינוזאורים

מאת 8 בדצמבר 2007 11 תגובות

מקרה נדיר שבו התגלה דינוזאור ענק כמעט שלם, כשגם מרקם עורו נשאר ולא רק עצמותיו * החוקרים מסיקים משרידי בעל החיים כי הדרוזאורוס נע במהירות והיו לו הרבה יותר שרירים מאשר ייחסו מדענים לדינוזאורים כאלה

הדרוזאורוס, מין של דינוזאור, שנחנט חלקית התגלה בידי נערים במדינת דקוטה הצפונית בארה"ב, ויתכן כי מדובר בדינוזאור השלם ביותר שנמצא עד כה, כאשר חלק מעורו נשאר שלם ויתכן שאפילו השתמרו כמה רקמות רכות. אומרים חוקרים ביום ב'.

החוקרים מסיקים משרידי בעל החיים כי הדרוזאורוס נע במהירות והיו לו הרבה יותר שרירים מאשר ייחסו מדענים לדינוזאורים כאלה. "מדובר במקבילה לגילוי קברו של תות אנך-אמון הפוגש בטי.רקס" אומר הפלאונתולוג פיל מאנינג מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה.
היצור התאבן כאשר עורו ועצמותיו הפכו לאבן. ואולם שלא כמו שאר הדינוזאורים המאובנים, השתמרו גם רקמות ובהם חלקים נרחבים של העור, ושרידים ברורים של קשקשים.

זו לא הטבעה של העור אלא עור מאובן" אמר מאנינג. "כאשר אתה מעביר את ידך על עורו של הדינוזאור, זה הדבר הקרוב ביותר למגע עם דינוזאור אמיתי.

השרידים נמצאו בדקוטה בשנת 2000, בידי אדם בשם טייר ליסון, אז בן 17, בחווה של סבו.

ההארדוזאור, דינוזאור אוכל עשב שהלך על שתי רגליים, חי לפני 67 מיליון שנה, בתקופת הקרטיקון. הדינוזאור שקל קרוב ל-4.5 טון.

ליסון יצר קשר עם מאנינג העובד עבור אגודת הנשיונל גיאוגרפיק, שסייעה לשלם עבור החפירה. הרשת תקרין תוכנית על התגלית הזו בשבת. מאנינג וצוותו הצליחו להוציא את הדינוזאור המאובן ללא פגיעה ורק זנבו חולץ בנפרד. הם הצליחו לשכנע את חברת בואינג ואת נאסא לסרוק במכשיר CT עצום בפארק קאנוגה קליפורניה, המשמש בדרך כלל לסריקת רכיבי המעבורת. מאנינג אמר כי נדרשו חודשים לסרוק את המאובן הדחוס. "בימים הקרובים נדע אם הראש נמצא בפנים".

11 תגובות ל “התגלה דינוזאור שכמה רקמות רכות השתמרו בו”

1. אורי

לא מדובר באמת ברקמות רכות… מדובר במאובן שלהן, כלומר – שום דנ"א לא השתמר.

2. יובל

יפה האתר שלכם עכשיו גם אני יעשה אתר משלי יותר יפה ויש לי שאלה מה עשו הדינוזאורים אכלו אנשים מה הם עשו

3. אריה

יהיה מעניין אם יהיה אפשר לחלץ DNA מהרקמות הרכות. אולי "פארק היורה" אכן יקום יום אחד…..

4. היי

מרשים ביותר
    עם זאת לא הבנתי למה זה התפרסם עתה אם השרידים התגלו בשנת 2000 ?

גם כיום ניתן למצוא ייצורים עם רקמות רכות אך מוח מאובן- הבריאתנוזאורוס המצוי.