סגני הנשיאים למחקר באוניברסיטאות קוראים לעצור חוקים שיהפכו ניסויים בבעלי חיים לבלתי אפשריים

הפורום הבין אוניברסיטאי לקידום הרפואה פועל מטעם סגני נשיא למחקר של האוניברסיטאות ומסייע במניעת חקיקה הפוגעת באפשרות לקיום מחקר מדעי בבעלי חיים.

ניסויים בבעלי חיים. צילום: shutterstock

אנו עומדים כרגע בעיצומו של גל עכור נוסף כנגד חופש המחקר הביו-רפואי במדינת ישראל וניסיונות להחמרת החוק המסדיר את הניסויים בבעלי חיים וחוקים אחרים העלולים לפגוע בהם קשות:
1

• . ניסיון לשנות את מבנה המועצה לניסויים: להדיח את נציג האקדמיה הלאומית למדעים כיו”ר המועצה ולמנות שופט (בדימוס) כיו”ר הוועדה; להכפיל את מספר מתנגדי הניסויים במועצה מ-3 ל-6; לדרוש הוספת ווטרינר מחוץ למוסדות המחקר (החסר ידע וניסיון במחקר בחיות ניסוי) ל-ועדות המקומיות (IACUC).
  • 2. ניסיון להעביר את סמכויות חוק צער בעלי חיים בנושא גידול בעלי חיים מהשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה- החסר ידע ורגישות הדרושים לנושא.
  • 3. הגבלות על יבוא/יצוא בעלי חיים לצרכי מחקר– הן בעזרת תקנות (כמו זו שהביאה לסגירת חוות מזור) והן בעקבות החלטת אל על למנוע הטסה של בעלי חיים לצרכי מחקר.
  • במסגרת מאמצינו אנו נפגשים עם חברי כנסת ועם גורמים אחרים המשפיעים על החקיקה. אנו זקוקים לתמיכתכם ומבקשים כי תביעו את דעתכם בחתימה על עצומה – מטרתה היא להראות כי מאחורינו מיטב המדענים והחוקרים במדינת ישראל.

לפרטים נוספים ולעצומה

1. קמילה
    את מצטטת מהתנך.
    חזרת בתשובה?
    הרי אמרת שבתנך כתוב רק שטויות…

2. מהברטה

המסקנות שלך מוזרות. כפי שזה נראה עכשיו אתה משועמם ומחפש מריבות, לא מעניין אותי יותר.

3. ספקן
    יכול להיות שאתה צדיק אבל למה שהתכוונתי לא צריך גוגל. קצת דמיון וחוש הומור וזה הכול. אמרתי לך תלמידים שלי מבינים את זה. כנראה שאתה יבש כמו צנוןן.

4. ספקן
    לתומי חשבתי שאתה אדם אינטלגנטי כנראה שלא. רמז- תספורת של רסטות והפודל כל גופו מלא. בשיער. אם גם עכשיו אתה לא מבין. תלמידים שלי מבינים את זה ואתה לא. יש לך חור גדול בהשכלה.

5. מיכל
    קשה להגיד על הממוענים שלך שהם מדענים. מדובר בחבילה של קשקשנים בלתי נלאים שאין להם מה לעשות משהו טוב יותר. משעמם להם. הדבר המועיל ביותר שהם יכולים לעשות, זה רסטות לפודלים.

6. רק מתקנת אתכם (בתור מדענים אתם אמורים לדייק ככל האפשר..) שהעברת חוק צער בעלי חיים ממשרד החקלאות למשרד לאיכות הסביבה זה הצעד הכי נכון עבור בעלי החיים. כיום משרד החקלאות מרוויח באופן ישיר מאי-אכיפה של חוק צער בעלי חיים. זהו המשרד הראשון בחוסר רגישותו לבעלי החיים, כיוון שהוא מרוויח (לא רק המשרד, גם בעלי התפקידים ובני בריתם) באופן ישיר מהיותם חסרי זכויות. למה אם כך, גורם שמרוויח מאי אכיפה של חוק מסוים, יאכוף אותו בכלל? ברור לכם שזה אבסורד, נכון?

7. מצטער, אני פשוט כותב את התגובה מהפלאפון והאינטרנט מתחבר ומתנתק פה לסירוגין וזה מקשה קצת….
    מה שכתבתי זה שבתור התחלה רוב מוסדות המחקר בארץ לא מבצעים ניסויים בקופים.
    הבודדים שמבצעים, עושים זאת במשורה ובכפוף לפיקוח.
    ניתן לבקש לתקנן שינוי בתנאי ההחזקה של קופי ניסוי בארץ, אבל החוק המדובר בא לעצור כל ניסוי בבעלי חיים באשר הם…
    אין החזקה של קופים במוסדות המחקר ( או לפחות לא אמורה להיות) לצורך שאינו ניסוי…ומרגע שבעל חיים מתחיל ניסוי הוא כפוף לתנאי ניסוי שאושרו ע”י וועדה.
    בנוסף, כמות הקופים שעושים בהם ניסויים בארץ קטן פי 40 מרוב מדינות העולם המערבי…כך שמצבנו טוב לאין ערוך מרוב המדינות הנאורות….
    תמיד יש מקום לשיפור ולשינוי אבל החוק הזה לא בא לשפר אלא לעצור את השימוש בחיות ניסוי

8. אין לך פה הרבייה יש קופים בשבי מרגע שהקוף מגיע ולאחר תקופת הסתגלות הוא בניסוי.. בנוסף רוב האוניברסיטאות בארץ לא מבצעות ניסויים על קופים מיובאים ( הן ההליך הבירוקרטי הן העלות הכספית והן העובדה שלא ששים לאשר ניסוי בקופים אחראים לכך)

9. משה
    אתה משוכנע שבעלי חיים כמו קופים מוחזקים בתנאים שהם כלל לא סובלים בהם? אני לא. אני בצד שלך, אל תבין לא נכון, אבל אני בטוח שיש מקומות בארץ שחיות מוחזקים בתנאים בלתי נסבלים. זה נכון לגידול למזון – את זה כולנו יודעים….

10. בנוסף, תנאי המחיה של בע”ח מפוקחים הן ע”י הממסד האקדמי והן ע”י וטרינר ממונה מטעם המשרד…לא יודע על איזה כלובים צרים אתם מדברים, סביר שלא הייתם בבית חיות מימכם. הכלובים הם אותם כלובים שנמכרים להחזקה אישית של מכרסמים והמס הגדול ביותר שראיתי שמשוכנים בכלוב בודד היה 5 גורים..
    לבתיה אם את כזאת מתחסדת אז תזרקי לבני משפחתך תרופות נוראות כמו דיקוגסין, אספרין, אנטיביוטיקות למינהן, או כל תרופה שהיא כי כולן נבדקו על חיות….זה כייף להשתמש בפרי העבודה המדעית אבל לצאת נגד האנשים שעשו אותה הא?…נראה כמה יעילה ובריאה התזונה שלכם ללא תוספים סינטטיים כמו כדורי ברזל אבץ וכו ( גם הם נבדקו על בעח) נראה כמה חסינה מערכת החיסון שלכם בלי אנטיביוטיקה….רמז עד לא מזמן גיל מופלג היה גיל 50 בהצלחה..

11. חבורה של קשקשנים ומתחסדים כדי לבצע ניסוי בבעל חיים צריך להוכיח שאין שום דרך סבירה אחרת לבצע את הניסוי ולהוכיח שהוא מספיק חשוב אחרת הוא לא מאושר…אין למדענים שום אלטרנטיבה אחרת כדי לבדוק יעילות תרופות, מכניזם פעולה ועוד לפני השימוש בבני אדם. אין תרופה אחת שעומדת על המדף שלכם בבית שלא נוסתה תחילה על בעח כדי לבדוק שהיא אינה רעילה…. אם אתם כאלה יפי נפש תפסיקו להשתמש ברפואה מערבית ופנו לרפואת האליל המתאימה לכם יותר כנראה. ..

12. אורי,
    על אותו משקל רק שבצורה עקיפה קצת יותר אפשר לטעון שאנו חייבים את חיינו לנאצים, שלולי הם לא היינו אני ואתה נולדים.

13. יש כאן מתחסדים משתי הצדדים.
    –ברור שחייבים ניסויים בבעלי חיים.
    –ברור שאפשר לבצע פחות ניסויים ובתנאים הומניים בסדר גודל.

14. עופו מהציויליזציה חבורה של צבועים מתחסדים, בעלי מוח של ציפור
    אתם חייבים את חייכם לניסויים בבעלי חיים

15. מה בדיוק מפחיד אתכם? שלא תוכלו להתעלל בבעלי חיים! גם ניסויים אפשר לערוך בתנאים הומניים. רק מלשבת בכלובים צרים וקטנים אפשר להתנוון ולגסוס לאט. קצת חמלה לא מזיקה לאף אחד.

16. שיעשו ניסויים על בני משפחתם. חצופים

התמונה בכתבה מזכירה את התמונה שתנובה שמה של פרה שמחה באחו.
    שים תמונה אמיתית של עינויי בעלי החיים בניסויים רפואיים