סיקור מקיף

תקשורת באמצעות קפאידים – האינטנרט הגלקטי

אם חייזרים ירצו לתקשר עם כדור הארץ, או עם כל תרבות תבונית אחרת ביקום, כיצד הם יעשו זאת? היו שהציעו מיקרו-גל, ניטורינו או לייזרים או אפילו להזיז כוכבים מסביב בתבניות. ואולם מדוע שהחייזרים לא ישתמשו פשוט במשהו הדומה לאינטרנט? האינטרנט הקפאידי

משתנה קפאידי
משתנה קפאידי

קבוצת מדענים העלתה לאחרונה השערה לפיה ציווליזציה מתקדמת במיוחד תוכל להשתמש בכוכבים משתנים קפאידים כאלומות לשידור מידע דרך הגלקסיה ומעבר לה. כוכבים אלה נראים ממרחק רב, והמדענים אומרים כי חברות תבוניות יצפו בוודאי בקפאידים כסמני מרחק. קבוצת הפיסיקאים והאסטרונומים מהוואי וקליפורניה אומרים כי יש לסרוק את הקפאידים וכל כוכב משתנה סדיר אחר לצורך סימני מודולצית פאזה (phase modulation) ותבניות שיוכלו להוות אינדיקציה לאיתותים מכוונים.

במאמר מעלה הקבוצה השערה לפיה ציווליזיציות מתקדמות המקוות לתקשר תשתמשנה בצורת תקשורת בקצב מהיר, כמו שאנו מעדיפים פס רחב לאינטרנט. גלי מיקרו ולייזרים סובלים מבעיות רזולוציה ורעש, בעוד פוטונים או נויטרינו ידרשו כוח עצום כדי לשדר באמצעותם מסרים לטווחים ארוכים. גם הזזת כוכבים היא מבצע די קשה. לפיכך מדוע לא להתלבש על קו T1 הנמצא שם ממילא? כל מה שצריך לעשות הוא לגרות קפאיד לשלוח את המסר. הדבר מעשי יותר מבחינת השקעת האנרגיה ומאפשר שליחת כמות גדולה של נתונים, ואפילו לאפשר לציווליזיציה כזו לשדר את ההסטוריה שלה או לקודד משהו המקביל לאבן רוזטה. באמצעות גירוי הכוכב, בהשקעה של מעט אנרגיה באמצעות ניוטרינו או סוג אחר של פעימות כוח בזמן המתאים, ניתן למנף את הקפאיד לשונות ספציפית, והמסר יכול להיות מקודד בתוך השונות הזו.

החוקרים מודים כי נסיונות אלה יידרשו ציווליזציה טכנולוגית די מתקדמת. ואולם אם ציווליזיצה כלשהי כבר יצרה מסר ושלחה אותו באמצעות האינטרנט הגלקטי הקפאידי, כל מה שנצטרך לעשות הוא לפתוח את תיבת הדואר הנכנס.

מי יודע, אולי הם עלו על משהו. הם אפילו דנו על הנושא עם פרימן דייסון (פיסיקאי שהציע קיומם של כדורי דייסון – ואשר לפי ויקיפדיה כדור דייסון הוא מבנה היפותטי שתואר לראשונה בשנת 1959 על ידי הפיזיקאי פרימן דייסון. מדובר על מבנה חלול דמוי כדור המקיף כוכב, אטום במידה שמאפשרת אגירה של האנרגיה הנפלטת מהכוכב לשימושם של בוני הכדור. )

“יתכן שמדובר בגישוש באפילה” הם כותבים. “אך אם הדבר נכון הוא ישתלם והתמורה לאנושות תהיה עצומה. היופי בהצעה הזו היא שנראה על פניו שהנתונים כבר קיימים ואנחנו צריכים רק לבחון אותם בדרך חדשה.”

לידיעה ביוניברס טודיי

האם היקום נשלט על ידי אינטלגנציה מלאכותית?

78 תגובות

  1. כיפה אדומה/נקודה?/נפוחין?/..
    למה למה למה לקלקל…למה?

    מיכאל:
    אם כל הרצון הטוב ..משהו למעלה..שם בשמיים ופה בלב לא מוכן לאפשר למה ששלחת להיפתח. על מנת שאציץ,אז אם בא לך לשתף בבקשה.

    וד"ש ליהודה האחד והיחיד ..שלנו….יהודה??איך אוכל לשרוד בלעדיך באתר?איך.?

  2. הוגין
    שמנו לב להעדרך האויר הצטלל.
    שוב חזרת ברוב שבח עצמיותך חכי לשבחי זרים במקום.

  3. יהודה
    אכן יש לי אפשרות לכתוב ביקורת ספרותית נוקבת וקולחת:להצליב להצליף ולהחריב כל יצירה אפילו תהייה למופת.
    קל כל כך בימיינו לבקר,לשלול וכאילו להתעלות על חשבון האחר.
    אך לא זו דרכי.
    לכן,גם אם נדמה לך שההתפלסמות עם מיכאל הכרחית.ישנו שלב מסויים שאין זה נכון לא לטובתו ולא לטובתי-ולא לטובת אף אחד למעשה.
    בנוגע לאלטרואיזם:טעות לחשוב שאלטרואיסט מקריב.הוא פשוט חכם ורואה רחוק
    ויודע שבסוף מחזור גדול הכל שב אליו לבסוף..אפילו עם תוספת הפתעות בלתי צפויות.

    ולענין פתרון חידתך?
    אלו העושים חשבונות יתר על המידה ,נתקעים באמצע החשבון והסוגיה.בינתיים ממשיכים הלאה אלה ההולכים עם
    החוש-חש המיוחד מבזרים בדרכם עוד כמה זיכויים אלטרואיסטיים מתרחקים מהזירה ואופס
    לפתע מוצאים גם מזון ..לקרבם..אז הם פשוט חוזרים לזירת הארוע וחולקים עם הניצים.
    במקרה דנן- איך בדיוק יכולתם לאכול את רמח שסה נשמתה..של הוגין??היא הרי לא הייתה ככולה בזמן שחישבנתם..(נעלמה מבלי ששמתם לב להעדרה)אך את רוחה היא הותירה ברוח ובמחשבה-ואתה יהודה החמוד בנית על זה תילי טילים של דמיון יוצר רמח איברים שסה גידים ,,לעסיסיות לשמה..והיה נדמה שגם שבעתם מההדמיה- הקולינרית מלאת חוש הטעם המפותח..
    יתכן וכרגע הסברתי מהי מהות כל.
    יתכן וגם הסברתי מהו איזון עדין..נדרש.
    יתכן שלפעמים קודם צריך לפעול אינסטנקטיבית ורק אחר כך לנתח לוגית את התופעה.
    יתכן וישנן פתרונות רק בסוף כל המערך הכולל המושלם.
    יתכן וזהו סודו הגדול של הזמן

    אישית החמיא לי שהזאב נגס בכיבשתי התמימה.
    אך מאחר והיא נותרה לחלוטין שלמה…….היא מושיטה לך את ידה..ואור יקרות אהבתה התמימה בזיקת אבטחה מנצחת…וכולנו נצעד שלובים ונשגבים אל זיו השקיעה היפה..
    וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ….
    הוגין.

  4. להוגין….המבקרת הסיפרותית.
    עצם העובדה שגילית שתי שגיאות קטנות באחד העמודים האחרונים של המחזה שכתבתי מראה לי כי התייחסת ברצינות ליצירתי הקטנה.
    הציון "טוב מאד" בסולם הוגין, אין ספק שינעים את שנתי הלילה.
    אשמח לקבל ניתוח יותר מעמיק אל האימייל שלי.

    כל טוב לך
    ואיתך באש ובמים
    במדע ובאומנות
    לילה טוב ושנה טובה
    סבדרמיש יהודה

  5. מר אריה סתר היקר
    האינך טועה?, הרי בשאלה השלישית מופיעים רק שניים אז אפשר היה להבין שזה שחסר, הוגין, כבר שיתף אותנו במטעמיו, מקור נישמתה, וכבר בדקנו בציציותיה ושאר רמ"ח אבריה. כך שנותרנו רק אני ורעי מיכאל לשאלה השלישית.
    אבל , מודה אני, שהתסריט שלך בו אני נותר בודד עם הוגין האלוהית, הוא תסריט עסיסי עדיף על שלי.
    להבא אתן דעתי בנושא.
    ודרך אגב, כבר ניתקלתי בבעית המינים בסרט סטודנטים שהפיק סטודנט לקולנוע, שחר אריאלי, על פי תסריט שכתבתי בשם "המחקר". ספור בידיוני על בריאת העולם בו מופיעים אלוהים והשטן. שחר אריאלי בקש ממני לשנות את התסריט כך שהשטן יהפוך מגבר לעלמה בשם "נטשה" בלונדינית יפיפיה ורעה. את התפקיד שיחקה בצורה ניפלאה השחקנית שירי גדני, ושחר אריאלי המחזאי הראה כאן את מומחיותו.
    כך שהייתי צריך לדעת שלצורכי תסריט ומתח, עדיף היה להשאר עם הוגין , וזאת כמובן לאחר קרב איתנים בין יהודה הטורף למיכאל הצימחוני.
    או-קיי, בתסריט הבא.
    אני מקווה שהכל ברור כעת.
    חלומות נעימים
    סבדרמיש יהודה

  6. יהודה
    אין לי מילים.
    אני גאה בך בכל מאודי.
    אין אביר היכול להתחרות בך באתר.
    כולם מודים בכך -גם אם שומרים זאת בסתר ליבם.

    הוגין:שלך…….באש ובמים.
    אגב,המחזה טוב מאוד.(עמ 90 שתי דמויות הוחלפו בטעות).

  7. ליהודה
    נתחיל מהסוף. מיכאל אמר צווחנות עוויתית ככינוי לצמחונות אמיתית.
    בקשר לדמויות בשאלת ההיגיון הקולינרית. לא התעמקתי, אבל ההיגיון שלי הלך ככה: בשאלה ראשונה יש ארבעה שמות ובשניה שלושה, סימן שזה שחסר הוא התשובה לשאלה הראשונה (וזה צמחונות). בשאלה השלישית אמור במפורש שמיכאל הולך (בדרך כל בשר).
    מסקנה – אז הוגין ואתה נשארתם. אז משהו דפוק בתסריט שלך או שלא הבנתי משהו.

  8. לאריה סתר

    טעית, האלטרואיסטית היתה הוגין ואני מקווה שהיא ידעה להעריך שבוע סוער ביער האפל עם מיכאל ואנוכי.
    אבל זה קרה בסיפור. מה היה קורה באמת, ומה היה סדר העדיפויות במקרה אמיתי, לאלוהים פתרונים.
    ביננו, הרבה היה תלוי בהוגין ועם מי היא הייתה מעדיפה להישאר, ואני לא בטוח שאני , הטוב, והחמוד, הייתי המועדף. בתנאים כאלה דוקא עימות, והציפיה לקשיחות האגרסיבית הטמונה במיכאל, היו גורמים לאקשן פורה סדו מזוכיסטי בין מיכאל להוגין, ואני, עבדכם הנאמן, הייתי גומר בצלחת.

    כפי שאמר החכם הסיני הקדום, יאנג צלי דג :- אתה יודע איך אתה ניכנס למטבח,אבל אתה אף פעם לא יודע איך תצא מימינו.
    ולמיכאל
    אני לא מבין למה אתה צווח? זה ס"ה ארוחת שבת.

    שנה טובה
    סבדרמיש יהודה.

  9. יהודה.
    שמת לב שהשארת את עצמך עם הוגין לבד ביער בערב שבת (שבעים ומאושרים)!

  10. יהודה – הצחקתנו – במובן החיובי של הביטוי.
    ונראה מי זוכר (מהזיכרון – ולא מסקירה נוספת של התגובות) איך בכלל הגיעו לדיוני הבשר, הצמחונות והקניבליזם.

  11. לכל קןראי הידען
    שאלת היגיון קולינארית

    הוגין, צימחונות אמיתית, מיכאל ויהודה, יצאו ליער ללקט גרגרים.
    הלכו, הלכו, הלכו, הלכו, הלכו, הלכו, הלכו, הלכו, הלכו, הלכו,
    התבלבלו ואבדה דרכם.
    היגיע ערב שבת והרעב החל להציק להם:
    אמר יהודה:- הנה היגיע ערב שבת ואנו צריכים לאכול לקראת היום הקדוש, את מי ואת מה נאכל לארוחת "ק(ני)בלת- שבת"?

    אמרה הוגין:-
    "השאלה מי ה-אמיץ לראות ל-עובדות צרופות ב-תוכנו ומבלי לתפוס רגליים קרות מלב-האמת. ו— גם -לא להשתמש בידע לצרכיו האישיים בלבד..זהו אכן-איזון עדין מאוד."

    אמר צימחונות אמיתית:-
    "צמחוני אמיתי איננו חושש לקיומו בבשר ונפשו נקיה מכל רמז לרצון להתקיים מיצור אחר בחייו ובמותו."

    אמר מיכאל:-
    "ההתנגדות שלי היא לרצח ולא לצריכת בשר ובמובן זה אין לי גם כל טענות אל אנשים שאכלו את בשר גוויות חבריהם כאשר מטוסם התרסק באיזה פיזדיולוך."

    אמר יהודה:-
    אני רעב!

    שאלות הגיון:

    שאלה ראשונה:-
    מי מארבעת הבאים היה הראשון שהפך לארוחת קניבלת שבת:-

    א. הוגין
    ב. צימחונות
    ג. מיכאל
    ד. יהודה

    שאלה שניה
    מי היה השני, שאלטרואיזם עילאי תרם את המורשת הקולינארית של גופו :-

    א. הוגין
    ב. מיכאל
    ג. יהודה

    שאלה שלישית
    הסבר בקצרה את רגעיו האחרנים של מיכאל כפי שהן סופרו ע"י יהודה. האם יש הצדקה לטענתו של יהודה שמיכאל לא היה בשל מספיק לארוחה.

    שנה טובה
    וחג שמח
    בחיוך
    סבדרמיש יהודה

  12. לצמחונות. אני מבקש להפסיק את הויכוח הזה שהתדרדר מתחת לכל ביקורת. בתוך כמה ימים הוא גם יימחק משום שהכתבה הספצפית הזו איננה רלוונטית. אשמח למצוא קשר בין אכילת בשר לבין כוכבים משתנים קבועים?

    אשמח אם תתרום בויכוחים אחרים ובשפה טיפה רגועה יותר.

  13. למיכאל המת-חי:

    הרואה עצמו כאוכל פגרי אדם מבקש את המוות , מזדהה עם המוות , זהה עם המוות.
    בראיית עצמו ואחרים האדם הוא ישות נעדרת נפש וחיים.
    רואה באדם פגר בחייו ובמותו.
    רואה עצמו כפגר חי.

    האוכל פגר אדם נצמד למת -מת.

    בקש מיהודה שיתאר לך כיצד הוא מצפה לאכול את בשרך ואז תקלט את יחסו האמיתי כלפיך-כאל פגר!

    הנפש מודעת לעצמה כחיים , חרות ואהבה.
    בשללה את עצמה ע"י הזדהותה עם המוות(פגר) , דבקותה בו וקיומה ממנו תאבד עצמה לדעת.

    כאמור , שתדבק בו תהיה!
    האוכל פגרים או מצפה מעצמו לאכלם דבק במוות והיה לפגר-חי.

    מתאבד הוא מי שרוצה במוות של רוחו.
    מכיוון שאדם הוא רוח , אז מתאבד הוא מי שרוצה במות רוחו.

    מי שנכפה על גופו מוות איננו בגדר מתאבד.

    אי-מוסריות היא ניצול הזולת לתועלתך הפרטית.
    אין כקניבאליות אנוכיות נעדרת כל מוסריות.

  14. לקניבל צמחונות אמיתית

    איך אתה מעז לאכל פרות וירקות שנתלשו מעצים/שיחים.
    מה? לצמח אין נשמה, הצמח לא רוצה לפזר את זרעו בצורה טבעית?
    הפרות והירקות שנתלשו מהצמחים הם למעשה גויות, ולכן אתה קניבל.

    יש פתגם שאומר מי שלא מרחם על צמחים סופו לרשת גהנום!

    אתה ודומיך בנסיגה רוחנית, ריפיון הדעת ושפלות רוח- המתכון הבדוק לכישלון.

  15. לדעתי הוא היה צריך לעודד אכילת בשר כיוון שהוכיח כבר שמבחינה מנטאלית הוא צמח

  16. למיכאל

    בוא נחליט שמר "צמחונות אמיתית" הנ"ל לא בשל מספיק לצרכים הקולינאריים שלנו.
    אני מבין את דאגתו של מר" צימחון" הנ"ל כי יודע הוא שהוא יהיה מועמד מועדף לצרכי בישול במצבי לחץ. ומכאן תגובתו הנסערת.
    שנה טובה וטעימה
    סבדרמיש יהודה

  17. צמחונות התאבדותית:
    אינך שווה את המאמץ שבניסוח תשובה.
    כל מה שיש לומר כבר נאמר וכל קורא יכול לשפוט בעצמו את הדברים.
    זה שתמשיך לגדף ולקלל לא יועיל ונימוקים הגיוניים הרי אינך מביא לשום דבר מדבריך כך שפשוט חבל על הזמן.

  18. למיכאל המתאבד הרוחני וחסידיו:

    מתוך טרוף דעת מדהים ממשיך להצדיק ולהסית לקאניבליות .
    אי-שפיות שיצאה מגדרה .פיגור רוחני עמוק .

    – אינך צריך רעב ממית כצידוק , מספיק העדר רצח ;
    מספיק שאדם או חיה מתו שלא בידי אדם , יהא בשרם ראוי לאכילה מבחינתך – שיא של צמחונות צבועה קשה להגדרה.

    קאניבלים הם מהחלאות והבזויים שבבני אדם ולא משנה מה הצידוק שמצאו לעצמם.

    הנביא מתאר את שפל המדרגה של הקיום האנושי שניתן להגיע אליו:
    "והאכלתים את בשר בניהם ואת בשר בנתיהם ואיש בשר רעהו יאכלו במצור "

    "מי שבחרו לעבוד את השפל והנתעב

    יידרשו לשלם על כך
    מבלי שיוכלו להימלט לשום מקום
    על פני האדמה

    מי שבחרו ליצור כאב בעולם הזה
    מתוך מניעים אפלים ומצחינים

    יזכו לטעום היטב את טעם הצחנה
    שבחרו לייצר

    מי שבוחר בגיהנום
    לא יוכל להיפטר ממנו לפני שיחווה אותו היטב

    אלה הם חוקי היקום "

    אתה ודומיך בנסיגה רוחנית, ריפיון הדעת ושפלות רוח- המתכון הבדוק לכישלון.

    -הקאניבלים מסטלינגרד הצטערו לאחר מעשה צער רב ואין מציל לנפשם שאבדה.
    לא הועילו לעצמם בבחירתם הקאניבלית שהפכה את חייהם הבזויים לבלתי ראויים ובלתי נסבלים לחיותם .
    וימאסו בחייהם ויחפצו במותם.

  19. מר צמחונות:
    נראה שאינך מבין איפה אתה חי.
    אני מניח שאינך אוכל דבר כי הרי בסופו של דבר הצמחים שאתה אוכל ניזונו כולם מגוויות בעלי חיים שהתפגרו.
    לא מעניין אותי מהי "צמחונות אמיתית" על פי הגדרתך ומעולם לא החלטתי להיות "צמחוני אמיתי על פי הגדרתך".
    אני החלטתי לא לרצוח וגם לא לדון לכף חובה אנשים שאינם רוצים להתאבד.
    למזלי לא יצא לי להיות באופן אישי במצב שבו היו האנשים שתיארתי נתונים אבל זה לא מפריע להוד אידיוטותך לתאר אותי כקניבל.
    דבריו של רועי לגבי חוסר המוסריות שבתגובתך נכוחים ורק אוסיף שמטענתך משתמע שאנשים צריכים למות על קידוש המת.
    לדעתי זו שטות שאין כדוגמתה אבל יכול להיות שאתה כבר מת מבחינה רוחנית ומוסרית ולכן אתה מדבר כך.

  20. ‘צמחונות אמיתית’ –

    יש מוות של הגוף, ומוות של הרוח, ולא תמיד הראשון מכאיב יותר מהשני. נראה שאתה שואב גאווה גדולה מהימנעות מרציחת הגוף, אך אתה גם נהנה מפגיעה בנפש של אחרים כדוגמת מיכאל, רק מכיוון שהם אינם עומדים בסטנדרטים שהכתבת להם.

    נקודה למחשבה.

  21. למיכאל הקאניבל "הצמחוני":

    הצמחונות איננה מיועדת לפחדנים!

    קאניבליזם איננו סיבה לגאווה , אלא אם מדובר בחזיר שמתגאה בחזירותו!

    צמחוני אמיתי הוא צמחוני ברוח.

    הזדהותו של אדם עם בשרו במידה שתגרום לו לרצות להתקיים מבשר ילדיוהוריו כפגרים כפי שמיכאל מעיד על עצמו היא נתעבת , מחפירה ומבישה .
    נעדרת כל כבוד .

    בהיותו מזדהה עם חייו בבשר הזדהות חשוכה – לא יבין זאת גם אם ידמה לצמחוני ויחקה נוהגו , בשעת מבחן תחשף תרמיתו.

    שתדבק בו תהיה .
    פגרי אדם אוכלים פגרי אדם – דבקים במותם בחייהם ובמותם.

    הצמחונות האמיתית דבקה ברוח ובחיים תמיד.

    הרוחי רואה בפגר פגר . מוות.
    הרוחי דבק ברוחי ומסתלק מהמותי (הבשר בחייו ובמותו).

    לא גופו יבקש להציל , אלא את רוחו.
    כבודו באמיתו שאיננה נושא למקח וממכר.

    רצון להתקיים מאובדן חיים של יצור אחר(לא משנה ממה נגרם) הוא רצון להתקיים ממותו ומשלילת חייו.
    רצון נתעב ושפל שמנוגד למהותה של הצמחונות האמיתית – לרצות בחיים.

    לא לרצוח ברוח היא הצמחונות האמיתית .
    לא להכנע לבשר ולא להיות מושפל על-ידו היא הצמחונות האמיתית.
    כאמור , לא נועדה לפחדנים ולנכנעים ולמובסים ע"י בשרם המותי.

  22. יהודה:
    אתה צודק במאה אחוז.
    צמחונות אמיתית – אתה חכם רק בעשרה אחוז. בשאר האחוזים אתה טיפש.
    אני אינני צמחוני בשביל לקבל ממך תואר.
    בחרתי בדרך חיים זו רק כדי לא לרצוח.
    אין לזה שום קשר לטעמו של הבשר (שדווקא היה לי טעים בטרם קיבלתי את החלטתי).

    גיל:
    לא מספיק לקרוא. צריך להבין מה קוראים ואתה לא מתקרב לכך.
    לא הבנת את דברי בהם מעולם לא טענתי שאין תקשורת קוונטית.
    לא הבנת גם שכל נושא הדיון כאן הוא מהירות התקשורת.
    בקיצור: דחף התקיפה שכנראה, אצלך אינו בר כיבוש, העביר אותך על דעתך

  23. למר צימחונות אמיתית

    מיכאל צימחוני ואפילו אמיתי, בזאת אני בטוח. אבל הוא לא מטומטם.
    אם הוא יעמוד בסכנת חיים ובשר יהיה הדבר שיציל אותו, אז הוא יאכל בשר, אפילו גוויות חבריו.
    אתה רוצה להגיד לי שבמקרה דומה אתה לא היית אוכל בשר ?
    זה לא היה עושה אותך צימחוני יותר זה היה עושה אותך לכל היותר מטומטם יותר (וקרוב לוודאי מת יותר)
    אני מקווה שזו תמצית דעתו של מיכאל. אם טעיתי אני מתנצל.

    יום טוב
    סבדרמיש יהודה
    אוכל בשר

  24. למיכאל המתחזה לצמחוני מתגובה 50 שכתב:

    " אין לי גם כל טענות אל אנשים שאכלו את בשר גוויות חבריהם כאשר מטוסם התרסק באיזה פיזדיולוך."

    -אז לא תהיה לך כל בעיה לאכול את גוויות בני משפחתך .

    צמחוני אמיתי איננו חושש לקיומו בבשר ונפשו נקיה מכל רמז לרצון להתקיים מיצור אחר בחייו ובמותו.

  25. מיכאל יהודה
    לא הבנתם!?
    זהו ה"עצם"-הוא הנושא את כל מערך היסודות ביקום.הוא משקל הכבידה(נשוא-גרוויטציה)הוא החלקיקים.(נושאים-נישאים) במשיכה הדדית מגנטית תואמת -+-+

    ואליו נמשך ה"חומר האפל"-אנרגית החיים-אורגון-HAVA ההווה-יהוה-הויה-אווה—-

    הלכתי לאיבוד..אווה מריה..מר-ים(חומר אפל…מים עכורים?או מים צלולים??)

    הוגין:הצילו.

  26. יהודה:
    כפי שאמרתי – לא פסלתי דבר על הסף ולמעשה לא פסלתי דבר כלל.
    כפי שעוד אמרתי, הדרכים שתיארתי אינן סותרות את תורת היחסות.
    צמחוני יכול לזרוק בלי בעיות כל עצם שיש לו שם עצם.
    מן הסתם הוא ירתע מזריקת עצמים חיים מחשש לפגיעה בהם אבל אם מדובר בעצמים דוממים או אפילו בבעלי חיים שכבר מתו מעצמם או אפילו עצם מעצמותיהם לא תהיה לו כל בעיה.
    ההתנגדות שלי היא לרצח ולא לצריכת בשר ובמובן זה אין לי גם כל טענות אל אנשים שאכלו את בשר גוויות חבריהם כאשר מטוסם התרסק באיזה פיזדיולוך.

  27. סליחה, עצם מצימחוני כמוך בטוח שלא נקבל,
    מעניין איך הצימחונים מתרגמים את המשפט הזה?
    שבת שלום
    סבדרמיש יהודה

  28. מיכאל

    עם קצת יוזמה יש לי הרגשה שאפשר יהיה לעשות זאת.
    רק לא לבטל רעיונות על הסף בגלל שהם סותרים את תורת הייחסות.
    צריך לזכור מה שאמרתי לא פעם- קיימת תמיד אי וודאות מסויימת לכל נוסחה פיזיקלית, בכל תיאוריה פיזיקאלית ובכלל בכל אמירה פיזיקאלית.
    לדוגמא, אם נחליט שתורת היחסות התחילה בניסוי של מיכלזון מורלי שגילה שמהירות האור בניסוי שלו זהה בכל כיוון, הרי יש באמירה זאת אי וודאות מסויימת הטמונה בעצם המדידות – בכל מדידה יש אי וודאות. ולא משנה כמה מדידות נעשו לאחר מכן ועד כמה הן נעשו בזהירות ובדיוק מירבי, כי ת מ י ד , בכל מדידה יש את האי וודאות שלה!
    כך שאנו לא יכולים להיות בטוחים כיצד תתנהג תורת היחסות במיקרים חריגים כמו, לדוגמא, קרוב מאד, מאד, מאד, למהירות האור , וכדומה.
    גם אם סכויי ההצלחה הם קטנים, קח בחשבון שאפשר יהיה לעשות הרבה כסף רק מתמלוגים על מיליון ערוציי אינטרנט גלקסיים.
    בהצלחה
    ואל תשכח לזרוק עצם
    סבדרמיש יהודה

  29. מיכאל
    לאיזה מסלולו תשדורות אתה מתכוון?מה צריך ליצור?
    יש לי תחושה עמומה שלא משנה מה כבר נסלל עבורך מראש,מה אתה סולל יום יום,מה מקויים כל רגע-משהו אצלך פשוט כבול במסך כבד.
    אולי אתה משהה ראיה.מי יודע.??מי יודע??נסתרות דרכי האל :מי-כ-אל..
    תאמין לי בקצב הזה גם אני מתחילה להתעוור.

    כל טוב."על נהרות הנויירונים שם ישבנו ובכינו.."

  30. יהודה:
    את המסלולים שתיארתי יש ליצור כי אחרת התשדורות היו עוברות בהם כבר היום.

  31. גיל:
    בכלל, מה זה לרכוב על קוונטים?
    זה שנושאים את שמם לשווא אינו גורם לכך שמונחים מדעיים יהפכו את הטענות השטותיות המשלבות אותם בניסוח לחכמות.

  32. גיל:
    לפי תורת היחסות גם מידע אינו יכול להתקדם במהירות העולה על מהירות האור.

  33. לפי תורת היחסות שום חומר לא יכול לעבור את מהירות האור
    מידע זה לא חומר
    מידע יכול לרכוב על גבי הקוונטים
    כפי שהוא רוכב על גבי גלי האור וגלי הקול ועוד…

  34. אני חייב להתוודות שיש משהו מן האמת בלפחות הערה אחת שלך:- "הכנסת את החומר האפל רק ממניעים אפלים", אמרתי לעצמי אני חייב לכתוב גם משהו גם על המסה האפילה האהובה.
    אבל חוץ מזה, אתה נתת את ההסבר הטוב ביותר שיכול לתרץ תקשורת על אורית., היא פשוט "תקשורת המתקדמת במהירות האור במסלול שבו המרחק בין המשדר והמקלט קצר יותר "
    וזאת הוכחה שלא צריך להתייאש ולחפש תקשורת על אורית. הסברים ל"סתירות" כבר נימצא.
    אז בפרוס השנה החדשה נאחל לכולנו שניזכה לחוות בתיקשורת על אורית בין גלקסית במהרה בימינו. אמן..

    לילה טוב
    סבדרמיש יהודה

  35. יהודה:
    לא פסלתי על הסף.
    אמנם רוב הסבריך אינם מתארים תקשורת על אורית אלא תקשורת המתקדמת במהירות האור במסלול שבו המרחק בין המשדר והמקלט קצר יותר (מסלול שלפעמים מישהו צריך לייצר אותו ואם כבר היית שם כדי לייצר אותו אז התקשורת כבר כמעט שאינה נחוצה כי אתה יודע מה יש שם ובכלל – מעניין איך הצלחת להגיע לשם);
    אמנם הטענה על תקשורת על אורית בתורת הקוואנטים אינה נכונה;
    אמנם, גם אם יש טכיונים, מהירותם הגבוהה אינה מאפשרת לנו "להעמיס" עליהם מידע וגם לא לקלוט את המידע שמצוי בהם;
    אמנם תורת היחסות יכולה להיות חלק מתורה רחבה יותר אבל לא כזו הכוללת סתירה פנימית;
    אמנם הכנסת את החומר האפל רק ממניעים אפלים;
    אבל, למרות כל זאת – לא פסלתי. רק הבעתי את הערכתי.

  36. למיכאל

    לא הייתי מבטל תיקשורת על אורית על הסף. על פי מה שלמדתי על המדע , הרי גם אם זה יעמוד בסתירה לתורת היחסות, ימצאו לזה פתרון.
    כמה "פניניי הסברים והצדקות" לתקשורת על אורית שיכולה להיות, אם יגלו לדוגמא ש:-

    התקשורת עוברת ביקום מקביל
    התקשורת עוברת דרך חור תולעת
    בתורת הקוונטים התקשורת המיידית קיימת
    יכולים להתקיים חלקיקים הנעים תמיד רק מעל למהירות האור (טכיוניים)
    המרחב מתקצר בכיוון התקשורת
    תורת היחסות לא פועלת במיקרים של פונקציות מיוחדות דרכן עוברת התקשורת
    תורת היחסות היא חלקית לתורה נירחבת בה יכולה להיות תיקשורת על אורית.
    ועוד אפשרות שתאהב: תקשורת על אורית היא תכונה לגיטימית של המסה האפילה

    אז אתה מבין שמספיק שאחד מהתרוצים האלה יתקיים כדי שתקשורת על אורית תוכל לפרוח,
    כך שבוא לא נבטל את האפשרות של תקשורת על אורית.
    הייתי רוצה להאמין שקיימת תיקשורת על אורית ושתרבויות בכוכבים לא גומרות לשוחח באינטרנט גלקסי ויתכן גם בין גלקסי במיליון ערוצים.

    סוף שבוע טוב לכולם
    סבדרמיש יהודה

  37. למשל:ביוריתמוס.ראו ערך.
    הכל כמו שעון עתק..עצום ..ענק..מתקתק.
    גם כשעוצמים עיניים ,אוזניים ולב..השעון עובד..תיק תק תיק תק…
    בקיצור:כולנו מתוקתקים.
    השאלה מי ה-אמיץ לראות ל-עובדות צרופות ב-תוכנו ומבלי לתפוס רגליים קרות מלב-האמת.
    ו— גם -לא להשתמש בידע לצרכיו האישיים בלבד..זהו אכן-איזון עדין מאוד.

    יהודה?,תודה..
    מדרך ההקשרים כבר תהיינה כתבות מסונכרנות לספרך ואמצא דרך להגיב..
    זה בסדר מבחינתך?
    גם העולם הוירטואלי עדין..אפילו יותר עדין..וחד-חד.ככה זה.

    הוגין:לקרן צורפת.

  38. הערה לנ"ל:
    אינני מאמין שהאפשרות השנייה – זו המתבססת על תקשורת "על-אורית" אפשרית, וזה, כמובן, מכיוון שהיא אעומדת בסתירה לתורת היחסות הפרטית.
    הוספתי אפשרות זו רק בשביל השלמות.

  39. רועי ואבי:
    גם אם אינם משתמשים בגלי רדיו, כנראה שבעבר השתמשו בהם. מכיוון שאינינו יודעים מתי היה אותו עבר, בהחלט ייתכן שבימינו אפילו עדיף לחפש בגלי רדיו כי מה ששידרו מאוחר יותר עדיין לא הגיע (או כבר חלף על פנינו ונפסק מפני שהם הושמדו).
    צריך תמיד לחפש בכל האמצעים המוכרים.

  40. אבי,

    צודק, אבל זו רמת הידע שיש לנו כיום. וכפי שאמרת בעצמך, שווה להשקיע בזה את סכום הכסף המינימלי המושקע כיום, פשוט כי יתכן שבכל-זאת הם משתמשים בגלי רדיו, ואולי לא לתקשורת בין-כוכבית.

  41. בקשר ל- SETI , אני לא מאמין שתרבויות מתקדמות יותר מאתנו ישתמשו בגלי רדיו
    לצורך תקשורת גלקטית, מהסיבה הפשוטה שהשיטה לא אפקטיבית.
    אתם מדמיינים שיחת טלפון שלוקחת יותר מ-20 שנה רק להגיד שלום אחד לשני, וזה
    במקרה הטוב???
    לא נשמע סביר ( אפילו לא לחוצנים שחיים פי 10 יותר שנים מאתנו, או שתפיסת הזמן
    שלהם שונה..) שתרבות מתקדמת יותר טכנולוגית תשתמש בטכנולוגיות מיושנות ולא
    אפקטיביות כגון גלי רדיו.
    הבעיה שלנו בנקודת ההתפתחות הטכנולוגית הנוכחית שלנו, היא שאנו לא מסוגלים
    להבין איך "הם" מסוגלים לתקשר ( אם בכלל ) אחד עם השני במרחקים שכאלה, מכיוון
    שלנו אין עדיין את הטכנולוגיה ואפילו לא את הידע איך היא עובדת.
    אבל האם העובדה שאנו עדיין לא מבינים את הטכנולוגיה מעידה על כך שהיא לא קיימת או
    אפשרית?? בוודאי שלא! תארו לכם שהיוונים הקדמונים היו חושבים על האפשרות של
    קיום של יצורים אינטיליגנטים בכוכבים אחרים. אולי הם היו מגיעים למסקנה שהם בוודאי
    מתקשרים ע"י איתותים של מדורות ענקיות, מכיוון שאנו יודעים שאור מגיע רחוק, שהרי אור הכוכבים מגיע עד אלינו, וזאת הטכנולוגיה הכי מתאימה שהם מכירים.
    מגוחך נכון? אבל זה דומה למצב שלנו.
    בכל אופן, אני עדיין מריץ את תוכנת SETI , מכיוון שיתכן שהם כן משתמשים בגלי רדיו
    לתקשורת ארצית, וחלק ממנה דולף לחלל, או שיש להם שימושים אחרים לגלי רדיו.

  42. להוגין
    לא קיבלתי
    תנסי שוב.בדקתי והכתובת נכונה.
    סבדרמיש יהודה

  43. להוגין

    מכיוון שכיף לשוחח איתך , ובגלל שאת מבטיחה לקרוא , ואם גם תסכימי להגיב, אז
    מיסרי לי את כתובתך באימייל שמצורף בסוף וואשלח לך במתנה מחזה שכתבתי.
    המחזה מספר את ספור אהבתם וחלומותיהם של חבורת חלוצים גאה, בונייה של עיר עתידית בשם "גודהיל", וגאוותה.
    יש לי הרגשה שנושא המחזה והעימות המיוחד שמתפתח בו, עשויים לעניין אותך.

    לגביי, ספר מדעי, זה כבר סיפור אחר, צריך לחשוב על כך, אעשה זאת אם אמצא אנשים מהאקדמיה שיהיו מוכנים להביע דעה חיובית בנושא. יש מתנדבים / ממליצים כאן באתר??

    להלן האי מייל שלי :-

    [email protected]

    ערב טוב
    סבדרמיש יהודה

  44. יהודה שלום
    עברתי קצת גם על כתבות אחרות ומסכת תגובות שרצה בינכם בחודשים קודמים.
    אפרופו ,
    חומר למחשבה..
    אני מכירה המון אנשים שגישותיהם שונות מהגישות המקובלות באקדמיות.למזלי ולמזלם
    של רבים וטובים הם הוציאו ספרים לקהל הרחב בעולם בדרכם המקורית והמיוחדת-בזכות שכאלה רבים מאיתנו קיבלו
    משוב לרעיונתיהם והם הרוויחו את עצמם מחדש.אני רוצה לאחל לך,שתשקול ותיישם,אם אראה על המדף ספר שלך אקרא.רק עיצה קטנה אחת:כתוב בשפה המקורית שלך!
    שנה טובה.
    הוגין.

  45. למיכאל
    אכן , חומר למחשבה,
    זה מראה שכבר לפניי 3000 שנה ספר הספרים דיבר על תוכניות רדיו פופולריות עתידיות.
    ניפלאות דרכי השם.
    סבדרמיש יהודה

  46. יהודה:
    לדעתי באותו פסוק ביחזקאל התכוונו לרמוז לנו על חידון הרדיו "קפד ראשו".
    עובדה: באותה תקופה לא היה לנו שלום עם הערבים למרות שביקשנו אותו.

  47. למיכאל
    אולי כי ככה זה מופיע בגמרא?

    ודרך אגב ביחזקאל ז’ 25, נאמר:- “קפדה בא וביקשו שלום ואין”
    אתה רואה מיכאל, הכל כבר היה ידוע וכתוב בתנך.
    דיבריי אלוהים חיים!
    יום טוב
    סבדרמיש יהודה

  48. ומשהו על המאמר:
    האם מישהו יודע מדוע יש נטייה לקרוא לכוכבים אלה בעברית בשם "קפאידים" בשעה שבכל העולם הם ספאידים?

  49. האמת היא שאני איש הייטק בן 56, פנסיונר של צה"ל (פנסיה עלובה למרות שהשתחררתי כסגן אלוף), תואר שני במתמטיקה-מדעי המחשב, עוסק (כבר לא לפרנסתי כי לא צריך אבל בכל זאת נהנה לעשות זאת) ביעוץ בתחומי הייטק שונים (בעיקר אלגוריתמים) ובהתעשרות ממכירת עוד ועוד פטנטים.
    אינני תוכנה אבל את הטענות השגויות אני באמת לא אוהב – במיוחד כאשר אני חושב שהטוען יודע שאינן נכונות או לפחות יודע שאינו יודע אם הן נכונות וזה כי מה שאני באמת שונא זה שקר והתחזות.
    כל הנ"ל, כמו מנת המשכל שפעם רמזתי עליה, הם פרטים טכנים.
    מה שאני באמת זה מישהו שמנסה להבין מה קורה פה לפני שימות.

  50. ומיכאל הוא תוכנת מחשב מתוחכמת שתוכנתה כך שהיא תתרגז על אנשים שכותבים טענות שגויות. ואני קוף

  51. לנימרוד ואחרים
    אני לא חושב שזה חשוב מי אני וצריך להתייחס לכל תגובה רק בזכות עצמה. אין לה שום ייתרון אם היא נאמרת ע"י פרופסור לפיזיקה, או ע"י אדם מן הישוב.
    אבל מעבר לזאת אנו כאן בידען מסתובבים שנים ואנחנו כבר חברים, לפחות וירטואליים, וחברים אמורים להכיר קצת אחד את השני, אז לבקשתך:-

    סבדרמיש יהודה, 62, B.SC בנהול תעשייתי בהצטיינות במכללת שנקר, נשוי פלוס שלושה. עסק "טכנו אפרט" העוסק ביעול. התמחות בקונפקציה, ומנסה לשדרג גם לדברים אחרים. חובב מדע, אסטרונומיה, כתיבה, תסריטאות.
    מקורי בדרך המחשבה וללא מורא ממסקנות קשות בניתוח התופעות.
    הכלל החשוב ביותר לדעתי בניתוח מדעי הוא אי הודאות במדידות. כלומר" מדידה אינה יכולה להיות עם תוצאה נקודתית אלא עם אי ודאות מסביבה.
    מכאן, תמיד יש אי ודאות בנוסחאות פיזיקאליות כי אי אפשר לאשש אותן אלא בעזרת מדידות.
    מכאן, לדוגמא, חייבת להיות אי ודאות ללא יוצא מן הכלל לכל נוסחאות תורת היחסות, למשל.
    העיקרון הקוסמולוגי הוא עבוראחרים ( מיכאל למשל ) ולא עבורי. אצלי נוסחה נכונה רק היכן שהיא נמדדה, וגם זאת , כמו שאמרתי, במסגרת אי הודאות במדידות שקיימת תמיד. מעבר לטווח המדידות אין לנכונתה כמעט כל משמעות.

    חילוני, אחרי השואה לא איכפת לי מאלוהים. אני לא מוכן להאמין באלוהים שדואג שיטבחו אותנו אלפיים שנה ולבסוף מסיים בהדרן של שישה מיליון.
    קיצוני?, לאו דוקא!, לבקשת אישתי עושה קידוש ביום שישי ולא מכניס טריפה הבייתה.
    כל ילדיי למדו להתעניין ולהעריך את ספר הספרים. ביטי הבכורה אף הצטיינה בתנך.
    עד כאן עלי ועל אמונתי המדעית והדתית, המדעית על רגל אחת.
    אני מקווה שזה יספק אותך נימרוד, ואת האחרים.
    לילה טוב
    סבדרמיש יהודה

  52. יש לציין שאחד הדברים הבולטים ביותר בכדור דייסון הוא העובדה שאף תרבות חיצונית לא תזהה אותו מרחוק. השמש שלו כלואה בתוכו.
    ואם כבר תרבות כל כך מתקדמת, למה היא צריכה לקרוא בקול גדול בגלקסיה "הנה אני פה" ? לך תדע באיזו שכונה של ערסים הגלקסיה שלך נמצאת ?
    עדיף כדור דייסון

  53. מיכאל ויהודה,
    כמובן שכחתי לציין את האקשן/התכתשויות הכמעט יומיומיות שלכם בפורום ( כל אחד בדרכו שלו).

  54. לכבוד סבדרמיש יהודה היקר,
    אתה גם מובחר פה בפורום, אתה ומיכאל ה"תורמים" בידען.

    מיכאל ויהודה, אשמח לדעת מה אתם עושים בחייכם/למדתם.

    יום טוב.

  55. Gillian
    ההבדל הוא…..
    עבורם זה משחק תאורטי בדיקה לוגית זריקת גירוי אינטלקטואלי
    ואולם עבורך זה על באמת וזה קצת מכביד כי אם זה על באמת למה חייזרים כה ביישנים.

    מיקה–למיכאל עבור…מיקה למיכאל..
    הרבה שמות… סיגנון דומה…
    מזכיר במקצת את האלים ההודיים בעלי אלפרצופים
    נחמד בסך הכל

  56. קפאיד?
    אפשר לקבל בבקשה הסבר על המונח הזה. בקריאה ראשונה זה נשמע כמו רובוט עם חיבה לקפה.

  57. איזו ‘הכרה מדעית נרחבת’?
    זה רעיון מעניין, שעשוי להוביל למחקר או שניים. אם המחקר ישיג תוצאות ויתקבלו הוכחות לצפנים מהכוכבים הללו, אז נגיע ל- ‘הכרה מדעית נרחבת’. עד אז, זה רק בגדר רעיון, בדיוק כמו החייזרים.

  58. שוב אני מוצאת את עצמי תוהה כיצד השערות היפותטיות לחלוטין, חסרות כל בסיס מדעי ותימוכין כלשהם (ואני כבר לא מדברת על הגיון מינימלי), שהן בגדר פילוסופיה ותו לא, זוכות במהירות כזו להכרה מדעית נרחבת בעוד שנושאים מדעיים מבוססים, שלהם גוף ראיות נרחב, אינם זוכים לתשומת הלב המחקרית המדעית הנדרשת.

  59. למיקה

    מה איתי?, אני לא משתדל מספיק?, מיכאל תמליץ עלי, זה לא הוגן.
    אולי עדיף להגיד:- "זה לא הוגין"
    חרד לקראת המצבים הקריטיים בהם מדובר.
    יום טוב
    סבדרמיש יהודה

  60. מיכאל שלום.
    אין זה משחק,גם לא תרגיל למשועממים שאין מקומם כאן. זהו מסר מיוחד עבורך כאחד מנציגינו הסמויים שהושתלו כאן להבטחת קיום הצווילזציה המאוחרת שלנו.אתה אחד משלוחינו העתיקים.נושא מסר אבטחה לארועים המעוצמים והמאיצים לחזרתינו אל כור מחצבתינו מלפני 13 מילייארד שנה.היתה כאן אצלכם שליחה מיוחדת מטעמנו.אין היא נכנסת כלאחר יד לפרוייקטים המיוחדים .אכן,אנחנו מעבר למהירות האור.יש לנו דרכים רבות ובלתי מקובלות-אך גם "שגורות" להגיע עדיכם לפי צרכי שעה מיוחדים שאין מנוס מהם.
    הדרך להגעתינו יכולה להיות קלה ויכולה להיות גם הקשה ביותר-תלוי ומותנה כיצד מקומך
    כאחד מנציגינו יזכר ביעודך הקדום-עתידי.
    נמשיך להיות בקשר איתך ועם אלה שבחסותך – הנסתרת והגלויה.
    עלינו לידע אותך שוב ולהזכירך:במצבים קריטיים הקשורים לתכלית יקום והשרדותינו-אנו משתמשים ברזרבות הקשוחות ביותר-טרם החילונו בכך במקצה שאתה מצוי בו.

    מאחלים לך בשלב זה הצלחה-(מותניתבבחירה נבונה.)

  61. בהמשך לדבריו של גיל
    שום תקשורת לא תהיה רלבנטית אם היא לא תוכל להתקדם במהירות רבה יותר ממהירות האור.
    איך יסתדר עם זה איינשטיין , זה ספור אחר.
    יום טוב
    סבדרמיש יהודה

  62. CQW – Cosmos Quantum Web
    תקשורת קוונטית מבוססת על האפשרות להעברת מידע ביקום במהירות אינסופית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.