הניסוי הוכתר בהצלחה * בבואינג ובאייר ניו זילנד אומרים כי מדובר בצמח הגדל בתנאי קרקע ואקלים קשים ולכן גידולו אינו בא על חשבון גידול צמחי מאכל
חברת התעופה אייר ניו-זילנד מודיעה היום כי ביום שלישי השבוע, בשעה 11.30 בבוקר, שעון ניו-זילנד, המריא מטוס הבואינג 747-400 משדה התעופה של אוקלנד, וביצע בהצלחה את טיסת הניסוי המקיפה, בהשתמש בדלק ביולוגי המופק מצמח יטרופה (בתערובת עם דלק סילוני סטנדרטי). המטוס חג באוויר ונחת בסופו של דבר בחזרה באותו נמל תעופה. כזכור לפני כחודש דיווחנו על הניסוי הצפוי.
בואינג, אייר ניו-זילנד ומפתחת טכנולוגיות הזיקוק UOP עובדות זה מכבר בשיתוף פעולה עם מגדלים ועם המפתחים בפרויקט Terasol Energy לפיתוח דלק ביולוגי המופק מהצמח, בפרויקט פיתוח משותף הגדול מסוגו לפיתוח דלק מטוסים ממקורות ביולוגיים.
הודות לשיתוף פעולה זה, אייר ניו-זילנד תהיה חברת התעופה האזרחית הראשונה שתשתמש בדלק ביולוגי בשימוש מסחרי. הטייס הראשי של אייר ניו זילנד מסר כי החברה לא מסתפקת רק בכך שכל הפרמטרים הראו כי המצב תקין, והיא תפרק את המנוע לרכיביו כדי לבדוק שאף אחד מהם לא נפגע.
שמן היטרופה ששימש בטיסת ניסוי זו הופק וזוקק בדרום מזרח אפריקה (מלאווי, מוזמביק וטנזניה) וכן בהודו. הוא הופק מזרעים הגדלים בחוות מסחריות ומתוחזקות. היטרופה היא צמח הגדל לגובה של שלושה מטרים ומייצר זרעים המכילים שומנים ליפידים באיכות גבוהה המשתמשים לייצור הדלק. 30-40 אחוזים ממסת הזרע היא שומן וניתן לגדל את היטרופה במגוון תנאים קשים, לרבות באיזורים צחיצים ובאיזורים שאחרת לא ניתן יהיה לגדל צמחים והם משאירים את האיזורים הטובים לגידול צמחי מאכל.
5 תגובות
מדוע לא רשום שום דבר לגבי העלות של הדלק הזה בייחס לדלק רגיל ??
שומנים ליפידים
מה עלות הדלק הזה יחסית לדלק רגיל?
מדהים, לגדל במדבריות באפריקה עם מים מותפלים ממתקן התפלה סולארי, ואחרי כמה שנים לגדל שם חיטה.
חדשות טובות.
נראה תוך כמה זמן נוכל לנסוע ברכב היברידי שעושה 1 ל-30 עם דלק יטרופה.