סיקור מקיף

הוותיקן חושף את “הסוד השלישי של פטימה”

פרשנות נרחבת ובדיעבד מאפשרת לותיקן “להוכיח” את עיקרי הדת.
לא רק המחב”תים שלנו יכולים

רומא (סי”ג ואי-פי). הוותיקן פירסם אתמול את הנוסח המלא של המסמך שזכה לכינוי “הסוד השלישי של פטימה”, כתב יד ובו תיאור חיזיון שחוו שלוש ילדות שעה שרעו צאן בפטימה שבפורטוגל, בשנת 1917. תיאור החיזיון הועלה על הכתב על ידי אחת הרועות, שהיתה לנזירה ושלחה את עדותה לוותיקן בשנת 1954.

במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור ישיר ל-40 מדינות הודיע הקרדינל יוזף רצינגר שמשמעות החיזיון היא “קריאה לתשובה ולאמונה”. “מי שציפה לתחזיות אפוקליפטיות על סוף העולם או על מהלך ההיסטוריה יתאכזב”, אמר הקרדינל.
כאשר האפיפיור ביקר בפטימה, בתחילת מאי, מסר הקרדינל אנג'לו סודאנו תקציר של החזיון וטען שיש בו התגלות של הבתולה הקדושה, ובו היא חזתה את ההתנקשות בחיי האפיפיור יוחנן פאולוס השני ב-1981. כמו כן פירשו מאמינים נוצרים את החזיון, על שלושת ה”סודות” הכלולים בו, כנבואה על אודות שתי מלחמות העולם ועל אודות עליית הקומוניזם הסובייטי ונפילתו. כתוצאה מכך רווחו השערות שה”סוד” השלישי, החלק של המסמך שלגבי תוכנו הקפיד הוותיקן לשמורת על חשאיות מרבית, כולל נבואה על מלחמת עולם שלישית.

בדבריו אתמול יצא רצינגר נגד תפישה זו ופירט את הכלים שבהם יש להשתמש, לדעת הוותיקן, כדי לפענח את כתב היד. הוא אמר שהמלים “הצלת הנשמות” הן מלות המפתח של החלק הראשון והשני של “הסוד”, והקריאה המשולשת “הסתגפות, הסתגפות, הסתגפות” היא המפתח לחלק השלישי.
רצינגר אמר שהחיזיון “אינו בשום פנים תחזית קולנועית על עתיד בלתי ניתן לשינוי”. “כוונת החזיון היא דווקא להניע את כוחות השינוי לכיוון הנכון”, אמר. “עלינו לדחות את הפרשנויות הפטליסטיות של החזיון, כגון הטענה שהמתנקש במאי 1981 לא היה אלא כלי שרת בתוכנית האלוהית”. הוסיף. מהמט עלי אהג'ה, שניסה להתנקש בחיי האפיפיור, טען שהיה כלי שרת בידי האל.
{הופיע בעיתון הארץ, 27/6/2000}
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~354756409~~~100&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.